Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2378085
miik schreef: Dat ziet er naar uit :(
Mijn Mickey had iets soortsgelijks van de scalibor band, rondom haar nek.
Ik heb gemerkt dat wondverzorging belangrijk is, dus wassen, ontsmetten etc, maar daarna droogfohnen !!!
Dat is het enige dat hier ook werkt; drogen, drogen, drogen.
Liefst met een waterblazer, maar een föhn (op KOUDE stand) werkt ook. Iedere minuut, uur dat je kan; droog blazen!
#2378663
Ik droog die plek ook met de waterblazer .
Dat helpt zeker ,maar het blijft raar dat die plek gewoonweg niet geneest  :(
Het wordt niet erger ,maar ook niet beter,het blijft hetzelfde.
Dat is toch vreemd.

Morgen maar weer es op controle.
Dan is de 2e AB kuur ook weer afgelopen .

Ik heb een Sint Bernardreu  gehad met een hartafwijking ,die had ook zulke plekken die maar niet genazen.
En nu heeft Winston ook een raar hoestje erbij ,alsof er iets dwars zit in de keel.
Alleen na rust en niet tijdens inspanning.
Het is zeker geen kennelhoest.

Ik ga me gewoon van alles afvragen omdat het echt veel te lang duurt.
#2378923
He jakkes wat een nare wond.
Ik vind persoonlijk groene leem wondpasta ideaal, dus dat gebruik ik overal voor. Dat droogt mooi op, trekt het vuil eruit en zorgt ook dat er geen nieuw vuil inkomt en er kunnen dan ook geen vliegen bij, want dat moet je natuurlijk ook zeker niet hebben. Er zit o.a. ook colloidaal zilver in.
Sterkte!
#2381027
Het ontsteekt toch elke keer weer ,vanmorgen weer gele etter weggehaald. :(

In het begin deed ik ook groene leem ,maar de ontsteking kwam er gewoon doorheen.

Ik hou het nu super droog en schoon en ik smeer even helemaal niets ,es kijken hoe dat gaat.

Morgen wordt er een broeierige dag verwacht ,dan doe ik wel groene leem erop .

Ik hoop dat er nu es een korstje op komt ,hij zit zelf wel weer aardig goed in z'n vel en speelt weer.

Het duurt nu toch al bijna 6 weken.
Laatst gewijzigd door Daantje op wo 27 jun 2012, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2381182
Het zijn en blijven rotdingen die hotspots !

Is het geen idee om het oor vast te tapen zodat het oor niet telkens over de hotspot schuurt ? Ok, het is niet optimaal, maar die wond moet toch genezen  :-\
Hier behandelen we hotspots met een betadine-oplossing en Calendulan wondspray en dat werkt 9 vd 10 keer erg snel, maar dat zijn wel hotspots waar niets langsschuurt wat de wond vochtig en broeierig houd

Sterke!
#2382502
Goed ,we zijn weer een dagje verder .
Nog geen korstje te zien.

Vannacht was er onweer en ja hoor ,hij heeft zich gekrabt aan de plek ,pffff.
Alles weer onder het bloed en het ziet er weer net zo uit als op de foto. :(
Moedeloos word ik ervan.

Groene leem er weer op gesmeerd ,deze keer met wat druppeltjes lavandelolie erbij.
Die tip kreeg ik ook.
Es kijken hoe het gaat ,het blijft wel aardig droog zo.
Inwendig geven doe ik even niet ,ik heb daar eens een hond van aan de diarree gehad.

Het is echt een heel vervelende plek.
Door *Axel*
#2382507
Hier helaas hotspot/ervaren...

Mijn persoonlijke mening: NIET met de waterblazer droog blazen... en al zeker niet Warm... zo breng je een broeihaard van bacterien in de wond

Mijn therapie: Desinfizieren, droog deppen, dan een poeder van de dierenarts wat AB bevat erop gooien, neemt gelijk wat jeuk weg... ik krijg iedere hotspot zo in max 2 dagen droog en weg
#2383937
schoonmaken met hypercal en dan phytonics wondcreme erop????

tenminste dat zou ik proberen
en anders naar een goede klassiek homeopaat??

om even mijn gedachtes erop los te gooien

he gatsie arm kind sterkte

(als mijn hond zoiets zou hebben zou ik eigenlijk gelijk naar tannetje rennen ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door