Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#2382656
sella schreef: Wij hebben 6 dagen gewacht of het wel of niet kanker was.
De tumor was op dinsdag middag gelijk na de operatie opgestuurd, (naar 'n Lab in Utah) ze begonnen op donderdag morgen om 7 uur met de eerste biopsy,
en de report was klaar en op die zelfde donderdag s'middags om 3:15 naar de DA gestuurd!!
Ze bewaren de tumor, en die is nog in de Lab, dus wanneer er dan vrijdags opdracht word gegeven om te herhalen...
kan ik me ook nog in denken dat ze er Maandag pas aan beginnen, maar ik begrijp niet waarom het 'n week (of langer) duurt voordat ik weet wat de resultaat is?
Maar goed...het is nu net ochtend,dus we wachten maar verder wat of er vandaag gebeurd.. ::)
Door 202Spots
#2383072
Schiet mij maar lek...  :wall:  :wall:
Net weer gebeld en gevraagd of ze de Lab in Utah hadden gebeld...ja dat hadden ze gisteren gedaan,maar er is geen andere opdracht voor 'n 2 de biopsy waar ze mee bezig zijn of waar ze 'n report van hebben..( en hadden ze mij dat niet even kunnen laten weten???) er was alleen de eerste biopsy repot van vorige week...
Griet zei dat Dr.Bill misschien 'n ander Lab had gebruikt...
Hellow...en waar haald de andere Lab dan de tumor vandaan wat onderzocht moet?? Sja dat wist ze ook niet...
ze zei alleen dat Dr.Bill had gezegd dat ze tegen mij konden vertellen that he took care of it, en me zou bellen zo gauw als ie wat wist...

Ik geloof geen woord meer wat die grieten me vertellen...
Helaas kan ik hem zelf niet te pakken krijgen omdat hij nu naar 'n conferentie is en 'n Maandag pas weer in de hospital is.
Ik moet Bo eigenlijk Dinsdag terug brengen om de hechtingen er uit te halen,maar dat kan Maandag ook.
Ik hoop dat ik tegen die tijd voldoende ben afgekoeld, want ik ben meer dan wit heet over deze hele situatie en zal het ook laten weten ook!
>:( >:( >:(
Door sella
#2383090
het heeft bij ons 7 dagen geduurd voor we de uitslag hadden wel of niet kwaadaardig. Ik hoop dat het vandaag nog binnen komt voor jullie.
Door 202Spots
#2383095
sella schreef: het heeft bij ons 7 dagen geduurd voor we de uitslag hadden wel of niet kwaadaardig. Ik hoop dat het vandaag nog binnen komt voor jullie.
Nee...er komt niks vandaag en morgen ook niet, want ze kunnen niks vinden van 'n 2de biopsy!
Ik kan niet anders dan tot Maandag wachten en dan aan Dr.Bill vragen wat er nou eigenlijk aan de gang is.. :-\
Door Anne in Zweden
#2383331
Lees dit nu pas, pffff. Wat een zenuwslopend gedoe zeg, zeker na wat je met je Cis en Tor al achter de kiezen hebt gehad. Ik sluit me aan bij het duimpeloton!

Wat ik me afvraag: worden die schijfjes tumor niet op kweek gezet, om te kijken of er zich iets kwaadaardigs ontwikkelt? Ik weet nog dat toen bij mij een melanoom uit de hals werd verwijderd, de vriescoupe die tijdens de operatie werd gedaan uitwees dat er geen maligniteit was. Maar nadat de boel een week op kweek had gestaan en daarna microscopisch onderzocht werd, zaten er wel degelijk kwaadaardige cellen in. Doen ze dat in de diergeneeskunde anders? Vriescoupe schoon = tumor schoon? In dat geval lijkt het me dat dr. Bill de enige juiste keuze maakt door de tumor nader te laten onderzoeken!

Waarom hebben Dalmatiërs zo'n last van (dit soort) tumoren? Is daar iets over bekend?

Sterkte Dory, en geef ze van katoen!
Door keetje
#2383390
Tjonge wat een sof zeg,...
Zolang wachten en maar afgescheept te worden door die  :censored2: grieten,......

Ik blijf gewoon duimen draaien,....... :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Sterkte Dory,.........
Door Erna
#2384025
Anne in Duitsland schreef:

Waarom hebben Dalmatiërs zo'n last van (dit soort) tumoren? Is daar iets over bekend?

Sterkte Dory, en geef ze van katoen!
Volgens mij zijn dit soort tumoren helemaal niet zo veel aanwezig bij dalmatiers. In ieder geval niet hier in NL. Dory heeft waarschijnlijk de dikke pech dat zij nu twee honden heeft die dit hadden/hebben. Onze Fleur was een basset en geen spikkel. Maar net zoals bij andere rassen is kanker wel iets wat je vaker tegenkomt bij honden dan 10 jaar geleden.

Oveigens Dory, ik vind het heel raar dat je zo lang moet wachten. Juist bij deze vorm van kanker is snelheid van onderzoeken iets wat het verschil kan uitmaken. Bij Fleur hadden we de uitslag van de tumor binnen een dag. Fleur haar longen zijn tot het laatste moment schoon gebleven, zij had uitzaaiingen in de milt en lever wat inderdaad een beetje gek was bij deze vorm van kanker want alle theorieen geven aan dat de longen vrijwel altijd het eerst aangetast worden.
Door 202Spots
#2384390
Ben het helemaal met je eens Erna...
Niet alleen dat het gewoon toeval zou zijn als Bo idd ook Thyroidcancer heeft,
En er moet wel met 'n heeeeel goed excuse te voorschijn komen om mij uit te leggen wat er nou precies aan de hand is..want ik krijg van niemand 'n goed antwoord.
Ik kan alleen maar tot morgen wachten wanneer ik Bo terug neem voor de hechtegingen eruit te halen en dan met Dr.Bill zelf aan de praat ga...
en  it better be good!!!!
Maar ik heb alles op 'n rijtje gezet en ben en klaar voor...hij weet dat ik zeg wat ik denk...en hij krijgt het morgen allemaal te horen!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door