Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2368035
Hoi,

ik zit met Ivan ook met de anaalklieren dat deze steeds ontsteken. hij geeft ook bijna niet aan dat hij er last van heeft waardoor je vaak ook alweer zo ver bent dat het ontstoken is. Hij heeft het in april gehad, en een jaar geleden. en we vermoeden dat het nu weer terug komt.

Ik zou graag horen welke homeopatische middelen ik kan geven om dit te voorkomen.

Hij staat verder nu nog op brok met af en toe smuldier/rodi. Wil nu meer smuldier/rodi gaan geven (de compleet versies. Zou dat nog helpen als we vermoeden dat ze nu weer vol aan zitten?
(krijg manlief nog niet over op alleen maar smuldier/rodi)

Ivan poept wel altijd gehaast. (of we nu doorlopen of blijven wachten maakt niet uit)
2 keutels vallen er uit en hij loopt altijd weer verder. de keutels zijn wel donker van kleur en stevig.
#2368221
[quote="sella"]
Bij de huisdierendoker is er iets voor de anaalklieren, daar ben ik erg tevreden over. Dat is op basis van chinese kruiden
[/quote]

kun je daar iets meer over vertellen over dit product?

het zou enorm helpen als ik met iets homeopatisch dit kan voorkomen bij Ivan, hij is echt zo bang bij de DA!
#2368228
Ik had alles al geprobeerd voor de anaalklieren van Diego. Ten einde raad de huisdierendokter gemaild, en die raadde dit aan, en dat ze goede resultaten zag bij hevige problemen.
Ik ben er mee begonnen, en wauw, met een week was het al een stuk rustiger, en na 3 weken kon ik naar een onderhoudsdosering.
Ik zou even kijken op www.huisdierendokter.nl en er een maitlje tegenaan gooien naar de eigenaar, die antwoord altijd vrij snel tot heel snel.

Succes
#2368261
[quote="sella"]
Ik had alles al geprobeerd voor de anaalklieren van Diego. Ten einde raad de huisdierendokter gemaild, en die raadde dit aan, en dat ze goede resultaten zag bij hevige problemen.
Ik ben er mee begonnen, en wauw, met een week was het al een stuk rustiger, en na 3 weken kon ik naar een onderhoudsdosering.
Ik zou even kijken op www.huisdierendokter.nl en er een maitlje tegenaan gooien naar de eigenaar, die antwoord altijd vrij snel tot heel snel.

Succes
[/quote]

Toppie ga ik meteen doen!
#2368553
Hallo,

Onze vizsla kreeg last van zijn anaalklieren, na zijn castratie, 1,5 jaar geleden. Mijn ervaring met een homeophatisch dierenarts kun je lezen onder medisch en "alleen maar klachten na castratie", nu pag. 11.... Hij is er vooralsnog van af, het gaat super. Ik zou niet zo snel zelf dokteren met homeophatische middeltjes. Ik doe alles in overleg met de hom. dierenarts en met succes, zowel met de hond, katten en paarden. Voor mij geen standaard dierenarts meer.... Die proppen er meestal direkt ab kuren in, in combinatie met ontstekingsremmers.
Middelen van de huisdierendokter hebben niet gewerkt bij onze hond.

Succes!
Laatst gewijzigd door Lafje op wo 13 jun 2012, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2369036
Bedankt ik ga het straks lezen.

Ik heb nu even de pilletjes zelf gehaald en gegeven. de huisdierendokter is pas 21 juni terug van vakantie en kan dan pas vragen stellen.

Hoe vind je een homeopatische DA?

overigens wat mij opviel: heb nu silicea D6, maar Ivan staat nu ook nog op arnica (staat nog een beetje kreupel) en dat zijn ook d6 tabletten. geef ik nu niet dubbel? (heb de silicea nog maar even niet gegeven vanmorgen dus)
#2369048
[quote="sonnie1983"]
Hoi,

ik zit met Ivan ook met de anaalklieren dat deze steeds ontsteken. hij geeft ook bijna niet aan dat hij er last van heeft waardoor je vaak ook alweer zo ver bent dat het ontstoken is. Hij heeft het in april gehad, en een jaar geleden. en we vermoeden dat het nu weer terug komt.

Ik zou graag horen welke homeopatische middelen ik kan geven om dit te voorkomen.

Hij staat verder nu nog op brok met af en toe smuldier/rodi. Wil nu meer smuldier/rodi gaan geven (de compleet versies. Zou dat nog helpen als we vermoeden dat ze nu weer vol aan zitten?
(krijg manlief nog niet over op alleen maar smuldier/rodi)

Ivan poept wel altijd gehaast
. (of we nu doorlopen of blijven wachten maakt niet uit)
2 keutels vallen er uit en hij loopt altijd weer verder. de keutels zijn wel donker van kleur en stevig.
[/quote]

Er is mij verteld door een hom.arts dat anaalklieren ook verstopt kunnen raken als de hond rugklachten heeft, vaak te zien door niet goed gaan zitten en doorlopen zoals je beschrijft, misschien ook iets om over na tedenken..
De ontlasting bij vers is steviger compacter zodat die de anaalklieren beter leegdrukken, dat bereik je niet met af en toe wat smuldier erbij, die redelijk veel pens bevat meestal..
Moet je echt helemaal overgaan op vers liefst zelf samengesteld om een goed resultaat te krijgen.
Succes
#2369096
de Meiden schreef: Er is mij verteld door een hom.arts dat anaalklieren ook verstopt kunnen raken als de hond rugklachten heeft, vaak te zien door niet goed gaan zitten en doorlopen zoals je beschrijft, misschien ook iets om over na tedenken..
De ontlasting bij vers is steviger compacter zodat die de anaalklieren beter leegdrukken, dat bereik je niet met af en toe wat smuldier erbij, die redelijk veel pens bevat meestal..
Moet je echt helemaal overgaan op vers liefst zelf samengesteld om een goed resultaat te krijgen.
Succes
Ivan is vorig jaar in februari rond om gerontgend. heupen, ellebogen en rug. Alles was dik in orde. (heupen zoals ivan ze had zag hij maar 1 of 2x per jaar zo goed waren zijn heupen)
zou er anders toen al dingen te zien moeten zijn aan zijn rug?

Overigens word er KNPV mee getraind 4x per week. Tot nu toe merken we niks dat hij dan ergens last van heeft. Al komt hij wel hard in bij het stelwerk. springen etc. doet hij ook. Hij staat momenteel alleen kreupel aan zijn rechter voorpoot. nou ja stond want er is eigenlijk niks meer aan te zien nu.
#2369100
Overigens heeft Ivan van jongs af aan tegen een boom omhoog staan poepen. Hij staat dan net alsof hij moet plassen.
Maar bij gebrek aan een boom gaat hij wel ooit gehurkt zitten. al zit hij dan hoger met zijn billen van de grond als Diego, die bijna met zijn billen aan de grond gehurkt zit om te poepen.

Maar als je vraagt of ivan de oefening zit doet dan zit hij met zijn billen aan de grond. merk je ook niet dat hij moeite heeft om te gaan zitten ofzo.

Overigens kent Ivan maar 1 stand, ook in zijn trainen, en dat is vooruit. Rustig staat niet in zijn woordenboek.
#2369205
sella schreef: klinkt toch als rugproblemen. Buffel kromt altijd netjes. Diego had een lsi en die liep vaak te poepen, en als hij ging zitten deed poepen zeer.Diego was de hond waar ik die anaalenzymen voor had van de huisdierendokter
moet dit dan niet te zien zijn op de foto's van zijn rug vorig jaar?

verder doet Ivan alles merk je niet dat hij pijn heeft (ok bij zijn heel erg ontstoken anaalklieren vorig jaar merkte je ook weinig aan hem qua pijn....)

Ivan blijft wel op de zelfde plek tegen de boom aan met 1 poot omhoog te poepen. maar dit heeft hij altijd al gedaan. maar het is altijd vlug 2 keutels eruit en als die eruit zijn weer doorlopen. soms in de wandeling nog een 2e keer ergens zitten en dan hetzelfde. hij neemt er niet de rust voor zeg maar. Diego zie je echt soms een minuut zitten overdreven gezegd om alles eruit te persen.

Kan de DA op rugproblemen checken als Ivan onder narcose is? Hij laat zich anders niet behandelen bij de DA uit angst. De enting lukt tot nu toe elk jaar zonder narcose al is het een giga gevecht omdat hij bere sterk word uit angst en dus alle kanten in wil (een X Mechelse herder van 35 kilo)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door