Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2365399
Als je zalf gewoon ruim erom heen smeren dan maar vieze haren. Sterkte met Kaio, ons Roet heeft toen 24 uur liggen gillen, die had ook maden erop zitten. Ze is gaan slapen met niets, een paar uur later werden we wakker van haar gegil en was het compleet biefstuk onder haar staart. Dikke knuffel Kaio, we hopen dat je snel weer opknapt.
#2365439
Auw, dat is echt niet fijn !
Ik vind 2 dingen belangrijk .... regelmatig wassen met desinfectie, zodat alle beacterien en troep regelmatig weggehaald worden. Maar daarnaast moet de wond goed drogen. Dus ik deed dan de plek fohnen, groene leem erop en weer fohnen. Zodat het goed uitdroogt !
Hoe langer het nattig blijft, hoe meer het blijft broeien !
#2365891
Heel herkenbaar die plekken. Frank had het ook heel vaak. De laatste keer dat hij het heel heftig had was ook op zijn staart. Hij had alle haren van zijn staart er uit getrokken en zijn hele staart was een grote ontstoken hotspot. Met AB, zalf, prednison en pijnstilling is het helemaal goedgekomen, hoewel zijn haren nooit meer helemaal goed teruggegroeid waren nadien. Er is dus nog hoop  ;) Veel sterkte met het arme ventje.
#2366259
Och, pijn is ook zooo vermoeiend! Nog een dikke kus voor hem, hij kan er niet genoeg krijgen!

Ik lees hier steeds over groene leem, en uitdrogen enzo...nu heb ik eens gelezen, dat voor puistjes die al ontstoken zijn, tandpasta wil helpen, omdat dat uitdroogt. Heb het zelf eens geprobeerd, en, dat werkt inderdaad. Droogt uit, wordt een korstje, en valt er af. Dus dat zou je dan, theoretisch gezien, zelfs ook nog kunnen uitproberen?  ???
Hoewel ik het niet op zo'n grote plek zou doen hoor, maar ben ff nieuwsgierig naar de werking van groene leem.
#2366687
Kaio schreef: Nou het was vanmorgen in ieder geval niet meer groen!
Helaas heeft hij nog steeds erge pijn. Ik herken hem helemaal niet, hij gaat ergens in een hoekje liggen, dat is het dan, dan jankt hij af en toe wat en slaapt hij veel. Gelukkig reageert hij nog wel enthousiast als we met eten komen.
Ach toch ,het arme ventje  :(
Kun je nagaan hoe pijnlijk dit moet zijn ,ze zijn al zo hard voor zichzelf  :(

Beterschap voor Kaio ,ik duim mee dat de plek niet verder gaat ontsteken.
#2367472
Wat kunnen ze toch ziek zijn van die rottige spots.
Hij mag ook niet een lage dosis pijnstilling?
Dat mocht ik wel toen Amber een hotspot op dezelfde plek als jouw schatje had. Die durfde niet eens meer te keutelen omdat ze dan de staart moest bewegen.
Sterkte met je kanjer
#2367584
o maar hij heeft pijnstilling. Iedere dag een dosis.

De spot is wat minder groen nu en Kaio heeft af en toe wat opleving, snuffelt wat langs de coniferen en struint even wat rond. Eenmaal klaar gaat ie snel weer zitten en liggen. Gewoon stilstaan doet blijkbaar nog te veel tijd.
Hij mag dalijk even mee voor een klein rondje, dat gaf ie net al aan te willen. Tot nu toe is ie niet meer mee uit geweest.
Bij het verzorgen, droogdeppen en insmeren met zalf gilt hij niet meer alles bij elkaar. Wel piept hij er flink bij en wil hij het uiteraard liever niet hebben.
Dus al met al gaan we heel langzaampjes vooruit. Maar als het maar vooruit is  ;)
#2367757
mijn hemel wat een grote spot. Gelukkig zie je eindelijk wat vooruitgang. Al is het maar weinig.

Hier hebben mijn beide honden ook ineens een spot, allebei een kleintje maar normaal hebben ze daar
ook nooit last van. Vreemd dat zoveel honden er nu ineens zoveel last van hebben  :-\
Ik zit hardop te denken ... zou het ook een combi kunnen zijn van minder weerstand door al die teken dat
ze nu ineens die spots krijgen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door