Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dymph
#2356695
Tsja Fido, mss heb je gelijk, Ik praat ook de da's maar beetje na. Wel is het zo dat er een Amerikaanse site is waar PLE besproken wordt. Uitentreure: low fat, as low as possible. Maar ja, hoe kan ze dan een keer gaan aankomen?
Ik heb wel eerder van Tannetje gehoord. Maar mag ik vragen wat zij dan anders doet? Ik woon in Enschede maar Otterlo is te doen. Alleen niet met mijn krakkemikkerige auto nu, dus moet ik wat regelen. Kan Tannetje zien wat er aan de hand is? En oh ja, ik geef al probiotica, en enzymen voor de spijsvertering.
Ik denk dat het heel erg uitfiegelieren is wat ze wel en niet verdraagt en eigenlijk ben ik daar al 3,5 jaar zoet mee. Het is verschrikkelijk frustrerend en zorgelijk allemaal. In ieder geval bedankt voor het meedenken, das fijn.
Door inni
#2356718
Ik weet hoe frustrerend het allemaal is ( de onze is bijna 6j en we zijn aan 't sukkelen van toen hij 5maanden was) maar niet opgeven hoor, soms denk je dat je 't gevonden hebt, 't gaat enkele dagen (weken) goed (beter) en dan doe je weer een stap terug maar elke stap die je zet al of niet in de goede richting, 't geeft je zeker een aanwijzing. En zo ga je verder tot je weer enkele stappen aaneensluitend kan nemen.  Ik duim voor jullie. ;)
Door Eira
#2357209
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar hier is de link naar een website van een Hollandse Herder met PLE. Op de site kun je een hoop info vinden en ook hoe zij het hebben aangepakt met hun hond, die uiteindelijk weer opgeknapt is. http://www.darmproblemenbijdehond.nl/

Heel veel succes!

Moderators: Ik weet niet of het toegestaan is deze link te delen dus als het niet mag kan dit bericht verwijderd worden.
Door dymph
#2357591
Ja Eira, had ik al gezien. Ook al contact gehad met die mevrouw. Maar haar regime durf ik niet aan. Kippenbouilllon 3 - 5 dagen en daarna opvoeren met filet en eieren. Heb Sylke in het verleden natuurlijk ook wel op de kip en rijst gehad ivm diarree. maar dat hielp geen bal. En dan al dat vasten, ze is al zo mager. Ga zo de Biofood geperst ophalen, dat zal ik in de blender malen om het gemakkelijker te verteren te maken. Ze krijgt het eiwit van 2 eieren zo nu en dan, ik durf niet te veel, en cottage cheese, alles ieniemini. En ze heeft zo'n honger. Zal wel door de pred.
Opvallend is wel dat haar ochtendpoep het beste is van de hele dag: bruin, ipv geel, ietsjes lijkend op een drol ipv een flats en ook niet zo walgelijk stinkend. Oef, 5 meter verder zit die stank nog in mijn neus. Grrr....
Door Eira
#2357602
dymph schreef: Opvallend is wel dat haar ochtendpoep het beste is van de hele dag: bruin, ipv geel, ietsjes lijkend op een drol ipv een flats en ook niet zo walgelijk stinkend. Oef, 5 meter verder zit die stank nog in mijn neus. Grrr....
Dit laatste komt me weer heel bekend voor van toen Eira giardia had... 's ochtends was de onlasting vrij goed en de rest van de dag gelige stinkende diarree. Zij testte bij de DA in de eerste instantie negatief (drie verschillende stuks ontlasting getest met een snaptest) Toen is er nieuwe ontlasting naar het lab gestuurd en toen bleek ze toch positief... Je hond zal er vast al op getest zijn maar misschien is het het waard om het nog een keer te doen met de slechte ontlasting (meeste kans dat het er in zit). Het is een moeilijke parasiet om te ontdekken.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en beterschap voor je hond!
Door BAC
#2357775
dymph schreef: Tsja Fido, mss heb je gelijk, Ik praat ook de da's maar beetje na. Wel is het zo dat er een Amerikaanse site is waar PLE besproken wordt. Uitentreure: low fat, as low as possible. Maar ja, hoe kan ze dan een keer gaan aankomen?
Ik heb wel eerder van Tannetje gehoord. Maar mag ik vragen wat zij dan anders doet? Ik woon in Enschede maar Otterlo is te doen. Alleen niet met mijn krakkemikkerige auto nu, dus moet ik wat regelen. Kan Tannetje zien wat er aan de hand is? En oh ja, ik geef al probiotica, en enzymen voor de spijsvertering.
Ik denk dat het heel erg uitfiegelieren is wat ze wel en niet verdraagt en eigenlijk ben ik daar al 3,5 jaar zoet mee. Het is verschrikkelijk frustrerend en zorgelijk allemaal. In ieder geval bedankt voor het meedenken, das fijn.
Al sik jou was zou ik naar Any Animal in Heiloo gaan, eerst kijken wat er stuk is en dan pas gaan repareren.
Door Cupcake
#2359546
dymph schreef: Tsja Fido, mss heb je gelijk, Ik praat ook de da's maar beetje na. Wel is het zo dat er een Amerikaanse site is waar PLE besproken wordt. Uitentreure: low fat, as low as possible. Maar ja, hoe kan ze dan een keer gaan aankomen?
Ik heb wel eerder van Tannetje gehoord. Maar mag ik vragen wat zij dan anders doet? Ik woon in Enschede maar Otterlo is te doen. Alleen niet met mijn krakkemikkerige auto nu, dus moet ik wat regelen. Kan Tannetje zien wat er aan de hand is? En oh ja, ik geef al probiotica, en enzymen voor de spijsvertering.
Ik denk dat het heel erg uitfiegelieren is wat ze wel en niet verdraagt en eigenlijk ben ik daar al 3,5 jaar zoet mee. Het is verschrikkelijk frustrerend en zorgelijk allemaal. In ieder geval bedankt voor het meedenken, das fijn.
Mij is uitgelegd dat ze doordat ze voeding krijgen die ze kunnen verdragen, de darmen herstellen en de voeding niet met een noodvaard de darmen passeert. Daardoor worden de voedingsstoffen opgenomen en kunnen ze met minder voeding toe en komen ze aan. Hier bevalt dit goed....
Door jacq
#2359975
Hoi,
Misschien heb je wat aan deze gegevens? Mijn DH 10,5 jr is net behandeld voor een acute pancreatitis, hij was erg ziek, al liet hij het ons niet zien. Hij heeft na een opname van 72 uur nu het volgende voedingsadvies meegekregen:  buiten zijn medicijnen Marbocyl 80, dermipred 20; per dag mag hij maar 600 Gr. voedsel, verdeeld over 4 maaltijden.
In de ochtend krijgt hij 150 Gr.  GASTRO INTESTINAL een dieetvoer van Royal Canin, geen vet, wel eiwit. De 2 e maaltijd 150 Gr. GEKOOKTE kipfilet ,kalkoen of witte vis aangevuld met een kommetje tot pap gekookte rijst.
Deze 2 maaltijden herhaal ik nog keer.
Over zijn kip prutje krijgt hij enzymen (fortiflora)gestrooid. Ik woon in Frankrijk, dus ben ik bij Franse DA 's geweest. Ik weet ook niet of dit speciale dieetvoer in Nederland te koop is.
Over 10 dagen mogen we voorzichtig weer wat gepureerde groentes toevoegen en de rijst verminderen.
Over die rijst had ik mijn bedenkingen, (zie mijn topic van gisteren), maar het schijnt de maag tot rust te brengen.
Nogmaals ik zeg absoluut niet, dat die het juiste voer zou zijn voor jouw maatje, maar wellicht kun je toch iets mee.
Heel veel succes verder met de zoektocht naar het beste voer en ik hoop dat hij snel opknapt.
Geef de moed niet op hoor! :-*
Door dymph
#2360426
Dank je wel. Zat zelf ook aan de pancreas te denken. Kan in het bloed gezien worden toch? Maar ja, ze heeft wel prednison, weet niet of dat de waarden vertekent. Kunnen ze meteen naar de eiwitten kijken. Heb weer ander dieetvoer meegekregen van de da: Sanimed, het spoot er weer uit. Het lijkt er dus op dat de eiwitten niet de boosdoener zijn, maar de vetten en/of de granen. Als het tenminste met de voeding te maken heeft.
Het is heel erg vervelend, maar ik kan mij niet allerlei onderzoeken permitteren, en daarbij heb ik erg mijn bedenkingen bij da's. Nogal slechte ervaringen mee. Niet met Sylke, (toen was ik daar al weg), maar wel met een aantal van mijn katten.  Vraag mij vaak af of het om het geld of het dier gaat. Dusss
Door Cupcake
#2360537
Ja dat kan uit bloed, maar weet niet of dat 'onder' prednison kan. Ik heb er destijds voor gekozen in 1x heel uitgebreid bloed te laten prikken. Daarna me ook volledig en strikt aan het dieet en medicijnadvies te houden. Pas toen het helemaal goed ging ben ik qua voeding gaan expirimenteren. Wellicht is in jou geval een frisse blik in de vorm een second opinion geen slecht plan??
Door stef-lana
#2360944
tja ik weet er inmiddels alles vanaf, en ook wij zijn ten einde raad.... onze hond heeft de zelfde problemen en ook op de prednison gezeten, hiermee zijn we gestopt, werkte helemaal niet. het enigste wat een beetje helpt is salazopyridine 500mg (gele tabletjes, ontstekingsremmer)maar hierdoor stopt alleen het bloed en niet de diarree en we geven royal canin sensitivity (ik geef liever versvlees, maar dan wordt het zo waterdun) en dan wordt ze zelf helemaal zo mager. ga nu een afspraak maken bij hol. DA den hoek. hopen dat hun iets weten. het is verschrikkelijk arme dier moet minimaal 30(!!) maal op een dag poepen en vaak komt er dan niks meer uit... succes!
Door dymph
#2361124
A.s. donderdagochtend uitgebreid bloedonderzoek. Ook maar de alvleesklier erbij, zodat ze nuchter moet komen. Door de pred gaan sommige waardes omhoog, maar dat kan de da wel bij zijn oordeel betrekken. Mss dat er dan wat dingen uitgesloten kunnen worden. Het is om gek van te worden, echt. Lever, gal, alvleesklier?? Stinkende, gele spuitpoep. en idd wel 10 of meer keer op een dag. Niet normaal meer. Ook hypoallergeen van R.C. en Sanimed geprobeerd. Spoot er weer even hard uit. Met gekookte aardappels en blikvoer (tsja, ik weet het en ben zelf ook anti, maar relatief weinig vet), ging ietsjes beter. Wel heel vaak, maar minder veel en minder spuit.
Pred helpt vlg mij ook niet, enzymen ook niet, Ach, ik ben al 3,5 jaar aan het klungelen met haar poep. Altijd probleem geweest, maar is wel een dik jaar goed gegaan door kvv. Werkt nu ook niet echt meer. Toch maar weer mee begonnen. Brok, alles soorten goede brok gehad, nooit echt resultaat. Wat heb jij al allemaal gedaan bij je hondje Stef-Lana? Veel, veel sterkte!
Door stef-lana
#2361151
jeetje balen zeg.. ja wij hebben ook bloed onderzoek en ontlasting onderzoek gehad. bij de DA en door het lab. ze heeft een klein beetje bloedarmoede maar dit komt omdat ze door de ontlasting steeds bloed verliest. en uit ontlasting onderzoek kwam uit dat ze een antistof aan maakt tegen cryptosporidium (soort parasiet) dit bestreden maar werkte ook niet. kvv rund, ging heel slecht daarna eend geprobeerd ging ietsjes beter maar ook niet geweldig. darmclear gebruikt. probiotica. prednison. salazopyridine. enz.. niks helpt!! ze is nog geen jaar en we hebben dr pas een half jaar. maar het is in die tijd nog nooit goed gegaan, daardoor groeit ze slecht en ze is heel dun. Het probleem is dat er nooit een echte oorzaak gevonden wordt waardoor er niet een bijpassende oplossing is... jij ook heel veel sterkte!!
Door inni
#2361174
Bij Berre ging 't helemaal mis als er ook maar iets van kip, graan, rijst, groenten, vezels aan 't kvv was toegevoegd, ook 't zichtbarre vet haalde ik eruit. Om de dag 2uur peuteren (hij eet maat 110-120gr per dag) en dan maalde ik 't nog een keer met een molentje voor babyvoeding, om z'n maag minder te belasten. Hij eet ook vier maal per dag. Uit 't laatste bloedonderzoek eind februari bleek een slecht werkende pancreas en sinds hij op enkel magere eendenvlees (zonder 't zichtbare vet) staat is hij niet meer ziek geweest en heeft reuzehonger.

De moed dus niet opgeven hé, jullie komen er wel.
Door dymph
#2361987
Dank Inni, vlg week weet ik hopelijk meer. En wat apart stef-lana, mijn hond had ook die parasiet cryptosporidium, dure tabletten, maar niks hielp. Is uiteindelijk vanzelf beter gegaan. Heb ook wel met jouw hondje te doen hoor. Ook nog zo een jong diertje. Het blijft tobben en soms word ik er echt moedeloos van als er weer zo een drekzooi geproduceerd wordt. Doet ze het ook in huis? 's nachts? Ik ga er nog wel eens extra uit voor haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door