Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fallin
#2352072
Mijn kruising Larbrador/Border Collie van 11 weken (reu) lijkt van de Carnibest puppy aan de diarree te raken. De voedselgewenning is als volgt verlopen:
1 tot 7 weken moedermelk en puppybrok (merk niet bekend)
week 7 overgang puppybrok van fokker gemengd met Carnibest
Toen is de diarree (met bloed) begonnen
Giardia test negatief.
Finidiar en antibiotica gehad.
Terug naar Carnibest gemengd met brok (eukenuba).
Ontlasting na 4 dagen weer normaal. Medicijnen afgemaakt.
In week tijd weer naar volledig Carnibest. Na 4 dagen weer aan de diarree. (zonder bloed)
Mijn gevoel zegt dat onze pup niet goed tegen Carnibest kan. Wil hem liever niet op de brok hebben, maar wil ook niet eindeloos experimenteren.
Iemand een idee? Alvast bedankt.
Door M@rina
#2352125
Ik zou ook zeggen probeer een andere kvv, zonder groente en rijst. Tinlo bevat geen rijst en groente en geeft bij veel honden harde ontlasting voor sommige zelfs te hard.

Een kuurtje probiotica zal ok geen kwaad kunnen, denk ik.

Ik ben geen fan van brokken en kvv mengen en al helemaal niet eukanuba. Beter kan je je hond aan vers laten wennen door een klei beetje gekookt water er over te gieten en dat langzaam afbouwen.
Laatst gewijzigd door M@rina op vr 25 mei 2012, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door elianne
#2352131
Ik zou geen brok meer geven. Volledig kvv geven . de voeding in bv 6 x pd verdelen in kleine porties, indien het beter gaat dit afbouwen. Wat de kvv betreft zou ik voorlopig op 1 soort houden. De weerstand moet weer opgebouwd worden.
Door charmed
#2352511
Ik heb van CB in het begin de tip gehad om het even een paar dagen met kokend water te overgieten zodat de overgang wat minder zwaar was. Mijn honden waren aan de diarree (ziek) en waren binnen 24 uur allemaal van de diarree af. Het valt te proberen om even te overgieten met kokend water, dan af laten koelen en daarna geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door