Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petervrouw
#2347806
Hallo,

Ik ben niet zo'n schrijver, maar lees wel regelmatig mee, en heb in het verleden al eens advies gekregen over een poedeltje. Dit hondje had altijd moeite met kvv, en zit nu aan de prednison omdat ze een maagontsteking had, ze krijgt nu hypoallergeen voer van sanypet, en dit gaat gelukkig nu even goed.
(andere hondje eet trouwens met veel smaak wel kvv).
Het poedeltje heeft gisteren een aanval gehad van het vestibulair syndroom. Ze heeft dit al wel eens eerder gehad, ze is 11 jaar. Hierna voelde ze erg warm aan en had een temp van 39,5. Volgens de dierenarts komt dit door de spanning van het trillen van de spieren.Vanmorgen hed ze 38,2 dus niets meer aan de hand, dacht ik. Ik was vanmiddag met haar voor controle bij de dierenarts, ze maakte zich erg zenuwachtig en zat erg te rillen en te hijgen. Nu had ze bij de dierenarts weer 39,7 temp. Kan dit ook van het trillen van de spieren komen, en van de stress?Het is wel vreemd dat ze vanmorgen helemaal geen koorts had, en in ene weer 39,7.
Is er iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt , of hier iets van weet?

groeten Ria
Door petervrouw
#2347837
Halo Lizzy,

de dierenarts vond dit ook wel veel , ze heeft ook antibiotica gehad. Toen we thuis kwamen heb ik haar naar ongeveer een half uurtje weer getempt, en toen was het 37,3!!!!. Ik heb van weeromstuit even een andere termometer gehaald, en deze gaf 38,1 aan, dus weer normaal en dit alles in het tijdsbestek van anderhalf uur, vandaar mijn twijfel of het misschien toch van de inspanning van haar spieren zou kunnen komen. Aanval duurde trouwens ongeveer een kwartier , en het wachten bij de dierenarts duurde ook wel even, ze zat zich in de auto al druk te maken en te trillen.
Kan de antibiotica al zo snel werken?

groeten Ria
Door charmed
#2347843
Ik ben niet bekend met vestibulair syndroom maar het is wel erg warm buiten en gisteravond koelde het af. Dus het zou best kunnen dat het door trillen en stress komt, maar omdat het buiten erg warm is (althans hier wel) kan de hond zijn temperatuur ook hoger zijn. Al vind ik 39,7 wel erg hoog, en zou er toch wel naar willen laten kijken. (of proberen af te koelen met de pootjes in koel water?) en als dat niet lukt naar de da. Ze zal toch gekoeld moeten worden op 1 of andere manier denk ik?

heeft ze nog steeds AB? Of was dat een eenmalige prik? Als ze nog steeds ab heeft, dan zou de koorts moeten zakken, want AB koelt nl ook.
Door petervrouw
#2347847
Ze had die 39,7 dus vanmiddag bij de dierenarts en toen we thuis kwamen was de temp alweer gezakt  :o, heeft eenmalig een prik gehad met antibiotica, maar werkt dat dan al zo snel?

groet Ria
Door charmed
#2347858
Een injectie kan volgens mij best snel werken, dat komt nl. direct in de bloedbaan terecht. Ik zou toch even contact opnemen dan met de dierenarts en vragen wat je hier mee moet.
Door petervrouw
#2347872
Hallo Charmed,

Ik moet morgenmiddag weer terug komen bij de dierenarts , was van plan om voor die tijd haar zelf thuis te temperaturen, en dan te kijken of het nog veel verschil maakt met de dierenarts, vroeg me alleen af of hier iemand ermee bekend is.

groet Ria
Door petervrouw
#2349064
Hallo,

Nog even een vervolg op het verhaal van gisteren, ik was dus vandaag weer met het hondje bij de dierenarts en eerst thuis getemperatuurd, thuis was het 38,2 en bij de dierenarts dus 39,9  :o
De dierenarts vroeg of ik thuis nog weer wilde temperaturen, ik was om half drie thuis en om half vier was de temperatuur weer 38,2. De dierenarts heeft nog bloed geprikt, dit was allemaal goed, geen ontstekingen en nierwaarde e.d. waren allemaal prima.
De dierenarts had dit ook nog nooit meegemaakt en vond het bizar.

Roetje ( zo heet het hondje) is dus een erge stresskip, en heeft dus ook last van haar maag en lijkt verminderde spierkracht te hebben.Ze is 11 jaar.Wat zou ik eventueel kunnen geven om de stress wat te verminderen?? Ook had ik nog een vraag over de voeding.Is er een soort kvv die geschikt is voor honden met chronische maagontsteking??

groet Ria
Door Lizzy
#2349423
Nou, apart hoor! Je zou bijna aan 1 van de 2 thermometers gaan twijfelen.
Bij chronische maagontsteking denk ik dat je het best kunt kiezen voor een niet te vette KVV. En ik denk dat zo'n hond sowieso heeeeeeeeeel langzaam overgeschakeld moet worden (in de bieb staat hoe).
Door petervrouw
#2349915
Hallo,

Het gaat nu wel weer goed met haar, maar de dierenarts heeft er gisteren dus ook nog een andere thermometer bijgehaald, en ik heb zelf voor de zekerheid ook een nieuwe gekocht. Het kan dus echt wel, ach ja , de dierenarts ook weer wat bijgeleerd ;)

Groet Ria
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door