Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2344218
hoi,
ik maak me zorgen..
Sten heeft gisteravond 200 gram paard en daarna een stuk runderknars gegeten
(doet ie al een jaar of 7 zo, nooit problemen)
vannacht niets aan de hand, vanochtend een poepje in de tuin (gewoon bruin)
weer binnen zag ik hem wel aan zn anus even likken.. maar goed, dat is niet helemaal raar natuurlijk
2uur later in het bos ging hij meteen zitten om te poepen (is ook normaal voor hem) maar ik hoorde hem piepen en ik dacht nog er zit blijkbaar iets hards even dwars.. of een dikke drol..
volgens mij heeft hij toen ook wel iets gepoept (kon het niet terugvinden want hij poept graag in struikjes)
maar hij bleef vanaf toen maar proberen om te poepen
het leek mij alsof hij niet durft omdat het pijn deed of doet.. (hij kan erg slecht tegen pijn of het idee dat iets pijn gaat doen dus dat `past` wel bij hem)
ik zie uitwendig geen scheurtje of iets dergelijks bij anus waardoor hij last zou kunnen hebben
hij bleef proberen. maar hij wil ook niet poepen als ik kijk ::) dus ik heb wat afstand genomen als hij weer probeerde en ik heb hem 1 keer in poephouding gezien met zn staart omhoog (als hij daadwerkelijk poept doet hij dat) maar goed dit was ook weer in de bosbessenstruiken........
ik hoopte dat ie nu opgelucht zou zijn en dat het klaar was maar nee.. hij is de hele weg zo blijven `proberen`
ook met de achterpoten strekken (alsof hij net wakker wordt en zich uitrekt, 1 voor 1 de poten)
dus toen ging ik denken aan botverstopping :-\
aan het eind van de wandeling heeft hij ook nog gespuugd: allemaal stukjes bot :-\ :-X
en toen dwangmatig gras eten.. maar niet meer gespuugd
thuis heb ik hem 200 gram kvv gegeven, druipend van de olie om te laxeren (de olie van een blikje tonijn en daarbij nog een scheut zonnebloemolie
dat heeft hij prima opgegeten!
nu ligt hij te slapen en is wat chagrijnig

vriendinnetje dierenarts al in het bos gebeld en die zei al wat ik zelf ook zou doen als Sten niet mij dan zou opeten: vinger in zn kont en voelen en eventueel uitpeuteren........... tja.. dat is dus voor nu geen optie :-\

hebben jullie nog tips????

ik heb er helemaal geen goed gevoel over :(
#2344305
Als hij verstopt zit zou ik denk ik geen eten meer geven.
Heel goed in de gaten houden en inderdaad zelf gaan `voelen`. Als hij dat niet toestaat dan
bij de dierenarts laten voelen nadat hij een roesje heeft gehad.

Ik zou niet te lang wachten met aktie. Als er niets uitkomt achter kun je niet te lang wachten  :-[
Sterkte en vooral succes! Hopelijk komt het er alsnog vanzelf uit  ;)
#2344415
dank voor je reactie de Geijsjes!

ik heb net een stukje gelopen met hem en verhip, hij poepte zonder piepen/gillen zowaar 3-4 kleine stukjes van 1,5 a 2 cm :)
ze zijn erg hard maar er wel uit dus!
even bij kennis op bezoek (daar wordt hij altijd vrolijk van) en hij jatte meteen een `vergeten` stuk brood ::), durfde lelijk te doen toen daar iets van gezegd werd (zo ken ik hem weer, haha) en toen we na een half uurtje weer gingen: tata! weer een zelfde hoeveelheid zelfde formaat keutels
dus ik ben blij :D met deze poepies
zometeen gaan we nog een uurtje naar het bos en ik hoop dat hij daar wat meer gaat bewegen en wat meer gaat poepen dan vanochtend
er moet nog wel meer uit.......... vind ik.............
#2344595
jaja, net tijdens de wandeling weer wat keutels; net zo veel maar weer een stukje groter
joepie! :D

nu kvv gegeten met weer wat olie erbij
ik had bedacht dat dat maar even moet totdat de keutels weer normaal zijn
zijn jullie het daarmee ens? of iets anders?

dit loopt dus met een sisser af (als t goed is)

maar ja en nu.. geen knars meer? en grote botten (geitennek etc)
maar eens goed over denken :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door