Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2343995
Hier werkt zwemmen in de zee goed en als je geen zee voor handen hebt afspoelen met Dode Zeezout. Kan je bij de Tuinen kopen. Nog geen 10tje voor een kilo.
Door Lil
#2344064
Lizzy schreef: Een flinke scheut op 1 liter water. Er zijn zelfs mensen die het puur deppen.
dan kan het dus geen kwaad als sommige mensen het puur deppen.
Dank je wel!  :-*
Door Lobbes2009
#2360783
Sorry voor mij laten reactie.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie's  :-* het ging weer even goed na dat ik Lobbes gewassen had met Malaseb shampoo. Ook ben ik er mee bij de DA geweest en hij wilde wel wat tegen de jeuk geven, maar dat zou dan de behandeling kunnen verstoren. JA waarvoor doen we het dan hé. Dus maar besloten dat niet te doen.

Nu vandaag is het weer helemaal mis. Lobbes heeft zijn hals op 2 plekken helemaal kapot gekrabt. Ik heb er nu maar even betadine opgedaan, maar ik weet echt niet meer wat ik hier mee moet. Ik kom over zijn hele lichaam plekje tegen die kapot zijn al zijn ze klein. Zijn hele huid is rood voornamelijk hals, borst, buik en bij zijn schaamstreek. Als ik hem ook maar aanraak begint hij al te krabben. Ik sta met tranen in mijn ogen naar mijn schat te kijken en hij blijft, maar krabben. Als ik boos wordt stop hij er wel mee, maar ja het is toch te erg voor woorden dat je boos op je hond moet worden zodat hij niet meer krabt terwijl je weet dat hij zo'n jeuk heeft.

Ik kan je vertellen dat dit bij mij door merg en been gaat. Ik zou het liefst zijn jeuk overnemen, maar ja dat kan helaas niet. Ik ben dan ook heel erg aan het twijvelen op het moment of we hier wel verder mee door moeten gaan.

Ik hoop dan ook dat er mensen zijn, die dit ook ondergaan hebben, die mij kunnen vertellen waar ik verstandig aan doe. Doorgaan of stoppen met desensibiliseren.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2360794
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Is het niet 'vreemd' dat Lobbes goed reageerde op de shampoo? Zou dat kunnen duiden op een gistinfectie o.i.d.? Xerox reageerde er totaal niet op namelijk. Dus dan vraag ik me af of de jeuk wel door het desensibiliseren komt?
Door Lobbes2009
#2360804
Dat weet ik ook niet Sonja,

Het is even rustige geweest maar niet jeuk vrij hoor.

Ik zat er dan ook over te denken om weer te gaan wassen, maar vroeg me af of dat wel zo goed was met de kapotte plekken en die shampoo?
Door fydgi
#2361954
ik betrap mezelf er ook op om meermaals tegen Zara te zeggen, 'neen Zara stop met krabben, nog even konijn eten en het komt wel goed en anders doen we dit wel of doen we dat wel , het komt wel goed maar stop met krabben', ik ga dan met haar wandelen zodat ze de jeuk even vergeet ...
Ook zij krabt meer als ze in huis mag en het warm is, dus laat ik haar vooral buiten. ze loopt ook altijd in de regen in plaats van dan in de ren te gaan dus misschien ondervind ze zelf ook dat de jeuk dan minderd ...
ik blijf tot de 1e week van juli volhouden met konijn, is het dan niet beter dan weet ik het ook even niet meer misschien moet ik dan ook eerder beginnen denken aan mijtallergie, seizoensgebonden, .... .
Door Lobbes2009
#2362053
@tieneke
ik heb even zitten lezen, maar vind niets over jeukstillend.  :-\

@keetje
Ballistol-olie is zeker het overwegen waard bedankt

@Xerox (Sonja) De kapotte plekken omzeilen gaat gewoon echt niet met douche. Ik heb altijd al een heel gevecht met Lobbes in de douche. Ik mag altijd blij zijn dat ik niet helemaal net ben als we er onderuit komen.

@fydgi
Ja dat gekrab heel vervelend voor die arme schatten van ons. Heb jezelf nog geen idee waar het vandaan moet komen? Een bloedtest heeft hier wonderen gedaan.
Door fydgi
#2362525
@lobbes: neen geen idee, maar ik heb vaag ook het gedacht dat het wisselt per seizoen ...  maar dit kan misschien ook zijn omdat het in de winter frisser is en ze dan zowiezo minder krabben .... ik geef konijn tot juli, en zie dan of het voorbij is, bij zara kan het enkele dagen beter zijn en dan terug een krabkrabkrabdag ... dus het is zo moeilijk op te volgen . . . als het in juli uiteindelijk blijkt dat het nog altijd hetzelfde is, dan doe ik een allergietest. uit een gewone bloedtest is niks uitgekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door