Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#284963
Ik heb Lothar een paar keer deze week kippenvleugels gegeven en een paar keer deze week had hij hele vieze ontlasting.
:-X
Er zat vandaag een hele laag slijm OM de drol heen, alsof 'ie ingepakt was en tussen een andere drol zaten grote slijmklodders. Doorzichtig, ietsje gelig/groenig dacht ik te zien. Komt dit door die vleugeltjes of mankeert 'ie weer iets?
Ik had al wel even bij de zoekfunctie gekeken maar kon er zo gauw niks over vinden. Wel slijmbal, mondslijmvlies etc.
Door Lizzy
#284968
Oh, dit heeft mijn Pinkel ook wel eens. En volgens JdBL (ik weet uit mijn hoofd alleen niet meer welk boek) is dit een reiniging van de darmen. Ik weet niet of het ook waar is, maar ik heb met Pinkel niet het idee dat ze wat mankeert. Gek genoeg heeft Pinkel dit in het verleden vooral gehad als ik haar probiotica gaf!
Door Urs
#284969
Volgens mij is het darm feacaal eiwit, heel normaal. De dramwand wordt ook wel eens opgeschoond en dan krijg je " ingepakte keutels"
Af en toe een ingepakte drol is niets om je zorgen te maken.
Door geer
#284972
Volgens mij is het niets ernstigs. De darmen reinigen zichzelf. Toen Saar een kilo chocoladepaaseitjes naarbinnen had gewerkt, kreeg ze van de dierenarts pillen om die 'slijmfunctie' te versterken, zodat het zo snel en veilig mogelijk naarbuiten zou komen...
Door Lind@
#284984
Oh gelukkig! Ik dacht al, wat is dit nou weer?
Bedankt voor jullie reakties.
Misschien betekent dit juist dat zijn darmen nu eindelijk een keer GOED werken?
Door Jolly
#285107
Denk van wel ;D

Tjees had van de week ook weer van die "ingepakte" drollen. was alweer een maand geleden.
Door isebekhoekstra
#285302
onze Nox heeft ook regelmatig van die slijmkeutels vaak als ze kip heeft gegeten. Ik dacht mooie manier om je darmen te reinigen....(of te beschermen als er nog wat kleine stukjes bot niet verteerd zijn) :)
Door luca
#285807
Maily had vandaag ook vrij veel slijm in de ontlasting ( het kan komen door de brandnetelthee die ze krijgt of door het beetje karnemelk dat ze gisteren dronk)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door