Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door broek
#2340012
Wat doen jullie als een hond niet wil eten, ik loop met gemengde gevoelens de ene keer denk ik hij is misselijk de andere keer denk ik hij is kei verwend. Dan denk ik weer zou het van de medicijnen komen.

Zal proberen het goed uit te leggen Joop is altijd een slechte eter geweest en zeker geen slokker. Hij krijgt van Tinlo de barfrollen konijn paard vis en eend, en hij krijgt ook nog lamspens. Zijn vacht op zich doet het supergoed op tinlo.

Joop zijn hals is kapot en ik geef hem geen riem maar een tuigje aan zodat zijn nek ontlast word, en het vervelende is ik ontdekte de plekken toen ik de uitleg kreeg om hem te gaan spuiten om hem resistent te maken voor zijn allergieen. Ik heb toen een cortavance spray meegekregen en de Dermatoloog zei het kan goed zijn dat het na  dag al over is....................dus niet he. ik heb 14 dagen gesprayd en ben naar onze DA gegaan en hij kreeg een AB kuur en Nizoral kuur, na 10 dagen was het nog niet over en ben terug gegaan hij kreeg een zwaardere AB kuur (clavubactin 250 en 3 per dag) de Nizoral werd ook verlengt, nog niet beter na 8 dagen en de AB is weer verlengt we zien iets verbetering en de nizarol hebben we weggelaten ik had het idee dat hij daardoor zo slecht eet. Maar nu word het eten een probleem hij loopt enthousiast naar zijn bak maar trekt zijn neus op en gaat gewoon ergens liggen, ik heb het nu gemengd met pens en dan eet hij een gedeelte op. De eerste happen heb ik gewoon gevoerd met een lepel maar hij laat het uit zijn bek vallen en dan valt het uit elkaar en hij eet de pens op.

Nu had ik van de week van iemand een rol haaksbarf geit gehad en daar zitten ook nog groenten door en hij at de bodem eruit. 2 dagen goed gegaan en vandaag had ik zalm voor hem en nee hoor niet eten pens erdoor gedaan en de helft maar op.

En als ik net doe of ik er iets bij gooi loopt hij naar de bak dus hij heeft wel honger.

Ik heb me nu voorgenomen dat als hij iets laat staan dat hij het de volgende dag gewoon weer krijgt geen pardon, alleen het probleem is dat ik die medicijnen niet op een lege maag kan geven.

iemand een ander idee??????????

Groetjes hennie
Door mysmoothcollies
#2340069
Door de AB kuur neemt de eetlust af. Dus in dit geval geen onwil of uitproberen.....geen tips verder, behalve indien mogelijk zo snel mogelijk stoppen met de AB en dergelijke....Sterkte!
Door gytha
#2340167
Mijn hond wilde na veel medicijngebruik ook niet meer eten. Zij gaf niet over, maar voelde zich niet lekker en dronk veel. Ik kreeg toen hier de tip van Okugest van VSM. Tot mijn verbazing werkte dit heel goed bij haar. Ik heb haar toen alleen nog Okugest gegeven en 1 maaltijd per dag 's avonds en na een week was er niets meer aan de hand. Zelfs het vele drinken was verdwenen. Zij kreeg in korte tijd na een operatie AB, Rimadyl, Tramadol, Zitac en Emeprid(is primperan). De AB kuur had ik al wel afgemaakt.
Door miruske
#2340321
en als je de variant die hij graag lust mengt met de varianten die hij minder graag lust? Dan krijgt hij toch variatie en denkt hij misschien dat hij alleen het lekkere krijgt.
Door broek
#2340342
Oke dank je wel, ik ga het proberen, en dat mengen dat werkt niet dat heb ik geprobeerd.
Door Mevroi Kruim
#2341032
Van clavubactin kunnen ze idd goed misselijk worden, dat had Kátur ook. We zijn ermee gestopt en het gaat veel beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door