Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#2334327
ik volg dit even mee...
want het leek me in eerste instantie wel wat
maar bij het lezen van de samenstelling en opzoeken van mogelijke bijwerkingen werd ik toch niet bepaald vrolijk :-X

toch maar een pipetje Frontline gebruikt deze week, de teken waren al vrolijk feest aan het vieren, dus hun feestje even verstoord :P
Door tschabo
#2334575
signmodel schreef: krijg de rillingen van bayer. gif merk nummer 1. aangezien mijn engels niet zo goed is ben ik ook niet verder gaan lezen.
Ja, het zal zeker gif zijn. De teken en vlooien kunnen er immers niet tegen. Maar wat is volgens jou dan een goed (natuurlijk) alternatief? Ik heb allerlei natuurlijke middeltjes en shampoos reeds geprobeerd, maar die hebben totaal geen effect.
Door tschabo
#2334577
Binno schreef: ik volg dit even mee...
want het leek me in eerste instantie wel wat
maar bij het lezen van de samenstelling en opzoeken van mogelijke bijwerkingen werd ik toch niet bepaald vrolijk :-X

toch maar een pipetje Frontline gebruikt deze week, de teken waren al vrolijk feest aan het vieren, dus hun feestje even verstoord :P
En Frontline heeft geen vervelende bijwerkingen?
Gebruikersavatar
Door Binno
#2334629
tschabo schreef: En Frontline heeft geen vervelende bijwerkingen?
ik probeer het tot een minimum te beperken maar als ik er echt teveel teken moet afplukken tja...
mijn honden hebben er geen vervelende bijwerkingen van, maar ja helaas is het ook vergif en zou ik het ook absoluut liever niet gebruiken,
maar met natuurlijke middelen alleen lukt het hier ook niet :-\
Door tschabo
#2334906
Binno schreef: ik probeer het tot een minimum te beperken maar als ik er echt teveel teken moet afplukken tja...
mijn honden hebben er geen vervelende bijwerkingen van, maar ja helaas is het ook vergif en zou ik het ook absoluut liever niet gebruiken,
maar met natuurlijke middelen alleen lukt het hier ook niet :-\
Ik heb juist de indruk dat Seresto veiliger is dan Frontline e.d... Wellicht dat ik het mis heb of verkeerd zie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2334919
Nou niet verkeerd dat er ook iets tegen teken bij katten ontwikkeld is. En zo te zien kunnen ze zich niet ophangen aan het bandje. Mijn tante verzorgt een zwerfkat die veel in de duinen rondhangt, die zit dus altijd onder de teken en niks werkt.
Ik kan alleen nergens vinden wat de werkzame stof is?
Door Fido
#2334998
*Dorothea* schreef: Dank u.
Ja het is afwachten, maar er is zoveel vraag naar een goed middel bij de kat, dat is er gewoon niet. Dus ik ben benieuwd of het aan de verwachtingen voldoet
Het wordt momenteel door een collega van mij, met een tekenmagneet van een kat, uitgeprobeerd.
Ik zal donderdag, als ik het niet vergeet  ::), aan haar vragen of ze al iets merkt.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2335002
Fido schreef: Het wordt momenteel door een collega van mij, met een tekenmagneet van een kat, uitgeprobeerd.
Ik zal donderdag, als ik het niet vergeet  ::), aan haar vragen of ze al iets merkt.
Nou ik ben benieuwd.
Door SjaakBF
#2335674
Hitam schreef: Imidacloprid en Flumetrin
http://www.seresto.com/en/for-vets/a-ne ... /index.php

Ik wacht altijd eerst even rustig af wat voor ervaringen er komen met zoiets nieuws. Soms valt het zwaar tegen.
Tannetje, omdat een van de honden een allergische reactie krijgt bij het dragen van Scalibor (deltamethrin) gebruik ik al een paar jaar niks meer tegen teken. Ik heb een hond met atopie, noem het en hij is er allergisch voor bij wijze van spreken.
Niet dat ik nu weer een tekenmiddel wil gaan geven maar als het ooit nodig is, is het toch fijn om te weten wat ik zou kunnen gebruiken.

Weet jij toevallig of Flumetrin familie is van Deltamethrin? Stoffen uit die groep heb ik voor deze hond sowieso afgezworen namelijk ;-)

Nicole
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door