Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#2344299
Ik heb hem nu bij Nox omgedaan. Met de jachtraining pakt ze veel van die piepkleine teken op. Frontline en advantix gaat niet goed bij haar, daar krijgt ze kale plekken van ( volgens d.a. van het oplosmiddel) Tot nu toe heb ik geen reactie gezien bij de band ( ook nog geen teken).

Ik heb hem wel zo los omgedaan dat ik de band weer over der kop kan schuiven om hem af te doen. Als ik weer minder in tekenrijke gebieden kom wil ik hem niet meer dagelijks om hebben. Het zou genoeg moeten zijn om hem 48 uur van tevoren dan om te doen.
Door tt-tjes
#2344565
Zou je deze tekenband ook kunnen gebruiken bij langharige honden? Ik wil mijn jongens eigenlijk ook geen druppels meer geven vanwege de enorme klitten en vette vlekken die ze er van krijgen, maar weet niet of deze band meteen werkt of net als een scalibor eerst 2 weken gedragen moet worden voordat het effect optimaal is.
Door pallas
#2344581
tt-tjes schreef: Zou je deze tekenband ook kunnen gebruiken bij langharige honden? Ik wil mijn jongens eigenlijk ook geen druppels meer geven vanwege de enorme klitten en vette vlekken die ze er van krijgen, maar weet niet of deze band meteen werkt of net als een scalibor eerst 2 weken gedragen moet worden voordat het effect optimaal is.
Volgens de bijsluiter werkt ie direct. Mijn d.a. adviseerde om hem 48 uur van te voren om te doen als ik haar tegen teken beschermd wil hebben.
Door tt-tjes
#2344584
pallas schreef: Volgens de bijsluiter werkt ie direct. Mijn d.a. adviseerde om hem 48 uur van te voren om te doen als ik haar tegen teken beschermd wil hebben.
Dan zou het misschien ook wel iets voor de jongens zijn, vooral omdat ze natuurlijk vaker in bad moeten en normaal was ik de druppels er er dan weer af.
Als ik dan gewoon weer de band om kan doen zou dat veel makkelijker zijn. Zo vaak komen ze niet in het bos en lopen niet heel snel teken op, maar een vlo komt wel regelmatig voor. Heb net al gezocht waar ik hem kan bestellen.
Door Parelridder
#2351339
Ik heb 'm enkele dagen geleden bij de kat om gedaan, die altijd veel teken heeft, al lang voor de honden hun 1e hebben. In de bijsluiter staat dat de band al na 2 dagen begint te werken. Of 'ie dan ook al volledig werkt weet ik niet. Bij Scalibor staat volgens mij dat de optimale werking na 2 weken begint. Zou dus kúnnen zijn dat het elkaar in de duur van wanneer het werkt niet zo evel ontloopt maar anders wordt verwoord.
Vooralsnog gaat het bandje goed bij de kat: geen klachten als gevolg van het bandje zelf. Het bandje is overigens grijs van klein, is het hondenbandje dat ook?

Mijn honden verdragen Scalibor goed en zijn daarmee vrij van teken. Mijn jongste heeft sinds kort weer een bandje om, de oudste nog niet, daar heb ik dit jaar nog geen teek op gevonden. Scalibor laat ik ze altijd maar 12 van de 24 uur dragen en dat volstaat bij hen. Zo krijgen ze niet emer gif dan nodig én kunnen ze 1 bandje delen, wat dan weer mooi is voor het milieu. Zwemmen doen ze niet met de band, tbv de vissen. Ik doe de band dus altijd af tijdens de dagelijkse losloop wandelingen en jachttrainingen.

Zie voor Seresto bij katten ook: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 383.0.html
#2435209
Ik gebruik nu bijna 2 maanden de Seresto band, door de nood gedwongen helaas.
Tot nog toe werkt het goed tegen zowel vlooien als teken, en ik heb ook nog geen ''rare'' dingen bij Yuma gezien.
(Afkloppen maar)
Hier in de bergen hebben we erg veel last van allerlei nare teken, dus helaas is gif de enige optie.
Door suzanne 1
#2435311
Mijn moeder is erg positief over de seresto band. Ze gebruikt hem bij hun hond op Aruba/Bonaire waar erg veeeeel teken zitten. Hun Max kreeg altijd giga jeuk van de scalibor band of advantix en die werkten op den duur ook niet meer. Dan had hij nog 6 teken op een dag met band om (zonder band heeft hij er zo 20 a 30 op een dag). Na 1 dag seresto geen teken meer gevonden, dat is nu al 6 weken zo, en het allermooiste: hij heeft er geen jeuk van wat hij bij alle andere middelen wel had.
Gebruikersavatar
Door Binno
#2437066
aha klinkt alvast toch goed, dan zou het eventueel nog een alternatief kunnen zijn voor Binno :)
momenteel gebruik ik helemaal niks meer bij haar,
het laatste wat ik probeerde was Advantix, maar daar kreeg ze enorme jeuk en een mega ontstekingsreactie van :-X
#2437071
Ik heb hem gisteren besteld. Misty heeft ondanks de scalibor band dagelijks minstens nog 10 teken hier in de Ardennen >:( Vorig jaar merkte ik al dat hij het minder goed deed en nu dit jaar weer dus ik hoop dat de seresto band beter werk laat zien. Verwacht hem volgende week.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2668887
Ik zit heel erg te dubben om voor Raiko toch maar een Seresto band aan te schaffen. Liever gebruik ik helemaal niks. Maar we worden hier al weer helemaal gek van de teken. Gisteren al weer een stuk of zes/zeven van 'm af gehaald. Bovendien heb ik vorig jaar al een keer gehad dat er een teek zich echt helemaal had 'ingegraven' en een ontsteking had veroorzaakt. Bah, ik baal zo van die vieze beesten  >:(
Dus mijn vraag aan de gebruikers van de Seresto band, zijn de ervaringen nog steeds zo goed??
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2668898
Cindy de Wolf schreef: Ik ben terug naar de scalibor. De seresto deed zijn werk wel goed hoor, echter ik vind de band zo hard en breed. De scalibor is soepel en een stuk dunner. Beide werken hier ongeveer even goed.
Ik heb in het verleden wel de scalibor gebruikt. Maar die deed toen niet veel naar mijn idee. Daarom twijfel ik dus wel over de seresto band. Raiko heeft best een dikke vacht (en dan vooral zijn kraag).
Wat is jouw ervaring daarmee? Hebben jouw honden ook een dikke kraag en werkt de band desondanks dus wel goed?
#2668976
hier ook mega veel teken..gewoon hier uit het park....maar die banden...ik weet het niet.....ze hebben lange haren dus moet ie best vrij strak om lijkt mij?
ze crossen door de bossen heen...blijven ze er niet mee haken of zijn ze zo dat ze dan losschieten?
zwemmen doen ze iedere dag....moet dan iedere x die band af?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door