Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#2677592
vanaalst schreef: volgens mij ligt het ook aan de hond.......vinnie en zimba hoegenaamd geen teken en van gentle pluk ik ze er iedere dag vanaf
Ja, ik denk ook dat, dat meespeelt. Onze vorige herder had eigenlijk zeer zelden een teek. Raiko is een ware tekenmagneet...
Hij heeft de seresto band nu net een week om. Ik heb geen vastgezogen teken meer bij hem ontdekt. Maar nog wel af en toe kleine lopende teekjes. Gisteren zeven van z'n kop afgeplukt tijdens en na de wandeling. Maar zoals gezegd niet vastgezogen. Dus die zaten er nog maar net op. Ik denk dat ie anders al wel weer verscheidene vastgezogen teken had gehad. Want zelfs met band springen ze dus nog op 'm.. >:(
Door miik
#2691509
Voor degene die de seresto band hebben gebruikt en tevreden zijn...
Welke maat hebben jullie gebruikt ?

Ik wil hem eigenlijk voor Joy en Abby ....  Ze zouden kwa lengte allebei de kleine band passen...
Maar ja, dr staat bij voor honden kleiner dan 8 kilo ..... En ze wegen 15 en 16,5 kilo.

Zou de grote band ook breder zijn/ meer gif hebben ofzo, of zou het echt alleen het lengte verschil zijn ?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2692571
miik schreef: Voor degene die de seresto band hebben gebruikt en tevreden zijn...
Welke maat hebben jullie gebruikt ?

Ik wil hem eigenlijk voor Joy en Abby ....  Ze zouden kwa lengte allebei de kleine band passen...
Maar ja, dr staat bij voor honden kleiner dan 8 kilo ..... En ze wegen 15 en 16,5 kilo.

Zou de grote band ook breder zijn/ meer gif hebben ofzo, of zou het echt alleen het lengte verschil zijn ?
Tja, ik heb de grootste band. En ik moet zeggen, ben er zeer tevreden over. Ik stond niet te juichen om gif te gebruiken. Maar we werden hier echt helemaal gek van de teken. Sinds Raiko de band om heeft echt geen aangehechte teek meer gehad. Wel af en toe een loslopend teekje, maar die hechten niet vast en hebben we dus zo te pakken.
Maar om even op je vraag terug te komen. Het verschil tussen de twee banden zit 'm niet alleen in de lengte maar idd ook in het verschil qua hoeveelheid gif.
De kleine band 1,25 g imidacloprid / 0,56 g flumethrine en de grote band 4,50 g imidacloprid / 2,03 g flumethrine.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3360036
Het is een oud topic maar zou toch graag wat vragen.
Ik heb nu 4 weken een logee hond en een gebruikte seresto tekenband omgedaan (had ik nog liggen van mijn Sint)
Maar nu dus sinds dinsdag doet ze raar, misselijk/overgeven/raar lopen net of ze dronken is.
De tekenband sinds gister gelijk afgedaan,net even gegoogeld en las toch wel dat sommige honden/katten deze verschijnselen kunnen krijgen. Wat is jullie ervaring ermee? En gaat het met paar dagen over dit wat ze nu heeft?
Door Loraine
#3360060
Volgende keer even bellen met je dierenarts, die kan dan bepalen of je het kunt aanzien of dat er een infuus aan moet. ;)
Ik heb dit gehad met Mahdu, met een ander middel dat over de ruggengraat getrokken moet worden en wat hij met bijten in zijn vacht binnen heeft gekregen.
Hij heeft best heftige neurologische verschijnselen gehad maar is 95% opgeknapt, soms als hij diep slaapt ligt hij wat te trappen met zijn achterpootjes (spasmen).
Ik ben hierom overgestapt op de serestoband, dat kan hij niet binnenkrijgen, je kunt het makkelijk verwijderen en wegwassen in geval van vergiftiging.
Door Lizzy
#3360061
kiara schreef:Het is een oud topic maar zou toch graag wat vragen.
Ik heb nu 4 weken een logee hond en een gebruikte seresto tekenband omgedaan (had ik nog liggen van mijn Sint)
Maar nu dus sinds dinsdag doet ze raar, misselijk/overgeven/raar lopen net of ze dronken is.
De tekenband sinds gister gelijk afgedaan,net even gegoogeld en las toch wel dat sommige honden/katten deze verschijnselen kunnen krijgen. Wat is jullie ervaring ermee? En gaat het met paar dagen over dit wat ze nu heeft?
Het zou zo maar kunnen dat het van de Seresto band is. Gif is toch gif en de meeste tekengiffen zijn gifsoorten die neurologische problemen kunnen geven. Ik zou ook contact opnemen met de dierenarts. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3360069
Lizzy schreef:Het zou zo maar kunnen dat het van de Seresto band is. Gif is toch gif en de meeste tekengiffen zijn gifsoorten die neurologische problemen kunnen geven. Ik zou ook contact opnemen met de dierenarts. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat?
Het gaat ietsje beter, ze heeft mariadistel om te ontgiften van de lever/gal
Ze spuugt niet meer is wat alerter

Ik heb heel wat narigheid gelezen inmiddels over oa de seresto maar geld voor alle gif vlooien troep
Voor mij niet meer
Ik heb voor mijn sint een magistrale ketting band en ga zelf middeltje maken met dennetakken
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3360082
Sta echt te kijken van deze reactie op de band. Niet omdat het niet zou kunnen, maar ik gebruik deze band al jaren zonder problemen voor alle honden hier. Omdat het het enige is, dat echt werkt. Daar kan je natuurlijk uit opmaken dat het dan ook echt gif/troep moet zijn, maar heb in alle jaren nog geen reacties gezien/bemerkt bij de honden.
Mijn honden krijgen niets preventief, behalve dit dan. In maart/april gaat ie om, in okt. gooi ik de banden wel weg. Ondenkbaar dat ik niets gebruik tegen de teken met minimaal 2x daags lange boswandeling. Ze zitten ónder de teken zonder bescherming... Nu vind ik óf een lopende teek (vastbijten is bah) en áls er al eentje vastzit, is die ook dood.
Vele andere middeltjes geprobeerd, maar dit geeft me de redelijke zekerheid dat er geen teek zich volzuigt met bloed van mijn hondjes...
Op dit moment is het prima te doen zonder troep dus ze krijgen de band 1x/jaar om (mrt-okt) en in de wintermaanden volstaat af en toe een teek weghalen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3360085
Dwarreltje schreef:Sta echt te kijken van deze reactie op de band. Niet omdat het niet zou kunnen, maar ik gebruik deze band al jaren zonder problemen voor alle honden hier. Omdat het het enige is, dat echt werkt. Daar kan je natuurlijk uit opmaken dat het dan ook echt gif/troep moet zijn, maar heb in alle jaren nog geen reacties gezien/bemerkt bij de honden.
Mijn honden krijgen niets preventief, behalve dit dan. In maart/april gaat ie om, in okt. gooi ik de banden wel weg. Ondenkbaar dat ik niets gebruik tegen de teken met minimaal 2x daags lange boswandeling. Ze zitten ónder de teken zonder bescherming... Nu vind ik óf een lopende teek (vastbijten is bah) en áls er al eentje vastzit, is die ook dood.
Vele andere middeltjes geprobeerd, maar dit geeft me de redelijke zekerheid dat er geen teek zich volzuigt met bloed van mijn hondjes...
Op dit moment is het prima te doen zonder troep dus ze krijgen de band 1x/jaar om (mrt-okt) en in de wintermaanden volstaat af en toe een teek weghalen.
Mijn andere honden ( de sint de border de chi, 4 katten) ook niet niks geen last maar deze logee hond New Foundlander dus wel. Hier ook 3 x per dag in het bos maar ben nu goed geschrokken

Ze gaat beter gelukkig nu
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door