Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2335458
toscak schreef: Uhhh niets.... want dat is niet gedaan  :-\
dat zou ik laten doen.

Kan gruis zijn in blaas of nieren, maar ook ivm eventuele prostaatklachten.
Bij Boris was de prostaat maar een beetje vergroot, maar wel ontstoken. Dat zagen ze aan de eiwitten in de urine en het feit dat er sperma in de urine zat (die hoort daar natuurlijk niet in te komen).
Van mijn kat weet ik dat ze blaasgruis kunnen zien in de urine. Ik laat dit elk jaar controleren of als er klachten zijn.
Door toscak
#2335675
Heb nog een afspraak gemaakt, was al niet erg te spreken over mijn DA, dus dit was een mooi moment om definitief over te stappen.

Morgen 1530 zijn we aan de beurt!
Door Lil
#2335687
renate1985 schreef: Heel veel succes morgen. Ik zou dan ieder geval al urine meenemen dan kunnen ze dat morgen ook onderzoeken.
Urine niet ouder dan 4 uur en in de koelkast bewaren. Anders is bij struviet de uitslag niet meer betrouwbaar. Ten minste dat is de opdracht die ik van mijn da krijg als ik mijn poes laat controleren voor haar struvietprobleem. Bij twijfel even de praktijk bellen.
Door toscak
#2336630
Zooo, geweest en het ziet er goed uit.
Prostaat is niet vergroot, hij geeft nergens een reactie op. Urine is ook onderzocht, was heel zuiver. Dus... misschien gewoon iets eenmaligs, want ik heb het daarna ook niet meer gezien.

Bedankt voor jullie reacties/hulp. Nu ga ik verder hopen dat het iets eenmaligs was!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2336644
toscak schreef: Zooo, geweest en het ziet er goed uit.
Prostaat is niet vergroot, hij geeft nergens een reactie op. Urine is ook onderzocht, was heel zuiver. Dus... misschien gewoon iets eenmaligs, want ik heb het daarna ook niet meer gezien.

Bedankt voor jullie reacties/hulp. Nu ga ik verder hopen dat het iets eenmaligs was!
Goed nieuws !! Wel fijn dat je nu zelf ook gerust bent  :)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2337767
renate1985 schreef: Gelukkig! Heerlijk dat alles goed is met tosca.
Volgens mij kan die geen bloed uit haar piemel hebben  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door