Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bibi
#2328271
Mijn mopshondje Bibi van 7 maanden heeft al sinds januari aangetoonde demodex over haar hele lijfje. 
Ik was haar 1x per week met malaseb-shampoo en spuit haar ook een keer per week in met advocate.
Ook kreeg ze een aantal keer antibiotica van de dierenarts en kreeg ze een prikje met (volgens mij) invectimine.
Nu ging het allemaal weer de goede kant op en kreeg ze opnieuw haar, maar sinds ze loopt is geweest, krijgt ze nu toch weer nieuwe plekjes. Heeft iemand ervaring met demodex? 
Door tt-tjes
#2328465
Geen ervaring mee maar het heeft volgens mij ook te maken met te lage weerstand. Ik zou eens beginnen met een hoge dosering probiotica.

Enne.... het zou leuk zijn als je je even voorstelde  ;)
Door Bibi
#2328474
Ah sorry! Wat stom van me!
Ik ben Marloes en heb 2 mopshondjes: Bibs en Bibi. Allebei lekker ondeugend, maar wel echte schatjes! Bibs is inmiddels anderhalf jaar en Bibi 7 maanden.
Bibi krijgt nu specific voer van de dierenarts, maar vind het niet echt lekker en ze krijgt megaderm, dat zijn extra vetzuren. Maar zit erover te denken om haar op vers vlees te zetten. Iemand hier ervaring mee?
Door tessa
#2328481
Bibi schreef: A Maar zit erover te denken om haar op vers vlees te zetten. Iemand hier ervaring mee?
;D ;D( sorry)
Door tessa
#2328483
Nee, dat was flauw.
Vers kan zeker helpen om de weerstand te verhogen en zo de demodex de baas te blijven.
Demodex gaat noit helemaal over, zodra de weerstand naar beneden gaat, bijv. na de loopsheid of na een enting, dan kan het weer de kop op steken.
Probiotica is ook heel goed om te gaan geven.
Ik zou zeggen, lees eens rond op dit forum, gebruik de zoekfunctie en je zult ontzettend veel info vinden.
succes met je mopsje!
Door Mevroi Kruim
#2328494
Nou, ik moest ook wel even lachen hoor  :biggrin2:

Hoi en welkom Marloes! Je bent hier beland op Nederlands grootste en beste versvoer-forum, dus ik denk zo maar dat je hier wel meer mensen zult treffen met ervaring met vers voeren  ;)

Ik neem aan dat je kvv bedoelt, dus diepgevroren gemalen complete vleesvoeding. Dat is een uitstekend idee! Dat heeft echt alleen maar voordelen voor de gezondheid van je honden.
Door nienk
#2328570
vervelend, demodex! Reus heeft 1 keer een plek onder zijn oog gehad, en een paar keer (vermoedelijk) nog wat kleine plekjes. Hij heeft over het algemeen een slechte weerstand, ook last van allergieën en gevoeligheden voor van alles en nog wat.

het is nogal een jeukerd, dus zodra hij ergens een klein plekje heeft weet ie het altijd weer groot en super akelig te maken. ruwe en stukke huid vinden demodex mijtjes wel leuk, dus om weer een uitbraak(je) te voorkomen krijgt hij (in overleg met de dierenarts) standaard de pipetjes die tegen demodex zijn. toen hij echte actieve schurft ervan had om de 2 weken. hij is ook allergisch voor vlooienbeten, dus ik wil vlooien bij hem echt zo veel mogelijk voorkomen. daarom krijgt hij die druppels ook als hij geen actieve schurft heeft vrij vaak. (en merkwaardig genoeg zijn het de druppels waar hij het minst op reageert.)

best werk je zoals anderen ook al zeggen naast het bestrijden van de schurft ook aan zijn weerstand. vers voeren is daar een  heel belangrijk onderdeel van (jij even mazzel dat je (per ongeluk) op dit forum te recht bent gekomen!). daarnaast pro-biotica van een goed merk. ik geef zelf Probiotics, van Phytonics. er zijn meer middelen om aan de hond zijn weerstand te werken, op homeopatische/kruiden/natuurlijke basis. Ik durf je niet echt een middel aan te raden, want ik heb wel eens gehoord dat sommige honden op sommige middelen heftig kunnen reageren, maar weet niet meer precies welke middelen dat waren. Reus krijgt af en toe een kuurtje Immuboost van Phytonics, hij knapt daar altijd behoorlijk van op. Zeker als je hondje nog meer tekenen van een slechte weerstand vertoond maar eigenlijk sowieso zou je er voor kunnen kiezen om de overstap te maken naar een holistisch dierenarts, deze kan je ook adviseren op welke manier je kan voorkomen dat je hond minder vatbaar wordt voor de demodex.

succes!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#2328730
Gebruik even de zoekfunktie in de bibliotheek; er is op dit forum veel over dit onderwerp te vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door