Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2333747
*Dorothea* schreef: Addison is prima te behandelen, je kan beter Addison hebben dan nierfalen.  :-*
Ze had toen toch een abces in haar buik, kan prima zijn dat dat haar bijnieren heeft aangetast.
Klopt, ze had toen inderdaad een ontsteking in haar buik, vlakbij de darmen.
Daar is ze toen goed ziek van geweest!!
Mevroi Kruim schreef: Sterkte met Sammy en beterschap! Het scheelt denk ik wel als je weet wat er aan de hand is en gericht kunt gaan behandelen  :-*
Dank je wel  :-*
Het zou inderdaad fijn zijn als we weten wat het is, dan kunnen we tenminste ook gericht gaan handelen!!
#2333845
Net nog even contact gehad met de DA.
Zij heeft vanmorgen met een internist aan de telefoon gezeten en ook deze dacht toch ook aan addison na het horen van de diverse uitslagen.

Schijnbaar is er nog een, minder stressvolle, tussenstap om te kijken of het wel of niet addison is.
Ze kunnen nog een bepaalde waarde uit de urine halen, ben de naam even vergeten.
Ik ga vanmiddag dus urine opvangen en dit inleveren bij de DA zodat zij hier op kunnen testen (nou ja opsturen).

Als dit dus positief is zal Sammy donderdag voor de ACTH test gaan.

De DA heeft even dit traject gekozen is omdat dat voor Sammy het minst stressvol is en ze haar dit niet wilde aandoen.
#2333870
Het vorige bloedonderzoek is dat opgestuurd of allemaal op de kliniek gedaan?
Laboratoria bewaren nl het serum, dan zou je een cortisolbepaling aan kunnen vragen. Als cortisol hoog is, weet je zeker dat ze geen addison heeft. Bij een lage waarde moet je alsnog een ACTH stimulatietest doen.
#2333939
*Dorothea* schreef: Het vorige bloedonderzoek is dat opgestuurd of allemaal op de kliniek gedaan?
Laboratoria bewaren nl het serum, dan zou je een cortisolbepaling aan kunnen vragen. Als cortisol hoog is, weet je zeker dat ze geen addison heeft. Bij een lage waarde moet je alsnog een ACTH stimulatietest doen.
Nee is door de kliniek zelf gedaan  :-\

Ze had het volgens mij inderdaad over een cortisol bepaling, maar zij had het over testen in de urine??
Nou ja, dit is iig een test die absoluut niet stressvol is voor Sammy, als blijkt dat er een bepaalde waarde inderdaad te hoog is zal uiteraard de acth test gedaan worden.
Maar vanwege Sammy haar angst wilde ze liever eerst deze tussenstap doen, ook op advies van de internist is dit  :-[
#2334062
Inge en Bono schreef: De afspraak, voor de acth test, staat toch al voor donderdag. Prima toch dan; deze tussenstap!  :-* Je doet het top met en voor je meisje en ik hoop dat jullie heel snel duidelijkheid hebben!! :bigarmhug:
Zo goed als wel  :biggrin2: :P
Als hier niets uitkomt of iig niet de goede waardes dan heb ik al afgesproken dat ik de ACTH test donderdag wil, wil de DA inderdaad ook.

En dank je wel, af en toe slaat toch de twijfel toe of ik alles wel goed doe  :'(
#2334464
En dank je wel, af en toe slaat toch de twijfel toe of ik alles wel goed doe  :'(
[/quote]

Tuurlijk doe je het goed!!!
Je doet er immers alles aan om de stress zo laag mogelijk te houden maar tevens laat je alle mogelijkheden onderzoeken.
Ik hoop voor jullie dat er zo snel mogelijk een uitslag komt!
En ondertussen duim ik verder...
#2334469
rosie schreef:
En dank je wel, af en toe slaat toch de twijfel toe of ik alles wel goed doe  :'(


Tuurlijk doe je het goed!!!
Je doet er immers alles aan om de stress zo laag mogelijk te houden maar tevens laat je alle mogelijkheden onderzoeken.
Ik hoop voor jullie dat er zo snel mogelijk een uitslag komt!
En ondertussen duim ik verder...
Dank je wel  :-* :-*

Als het goed is krijgen we morgen al de uitslag, dan weet ik meer en dan kunnen we verder met de onderzoeken!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door