Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#2324615
Weet iemand de hoeveelheid schindeles mineralen voor een hond van 28 kilo? Het gaat om een reinigingskuur. Er zit een maatlepeltje in van 2,5ml en als het vol is 5 ml.
De hond heeft een phytonics detox kuur gehad, hierna een week niks en nu beginnen met schindeles mineralen door het vlees ivm oorontstekingen maar met welke hoeveelheid begin je hiermee?
Door Lizzy
#2324625
Met een hond van dat gewicht zou ik beginnen met een halve theelepel. Ik heb geen idee hoeveel dat is qua maatschepje. Als je zelf samenstelt, zou ik de eerste dagen het vleesbot percentage iets omlaag doen omdat het de eerste dagen nog wel eens stoppend wil werken, Schindele's mineralen.
Door vitess
#2324897
Het is niet mijn eigen hond, ze krijgt kvv en barf dus ik zal het advies over het botpercentage in elk geval doorgeven. Op de bijsluiter van de Vertargil Schindeles mineralen staat voor dieren 10 mg per 70 kilo. Een hond van 28 kilo krijgt dan dus nog wat minder dan de helft. Dan zal een halve theelepel aardig in de buurt komen. Wordt het daarna nog opgebouwd naar meer?
Door Lizzy
#2325628
vitess schreef: oke, dank je. Dat is dan 1 x per dag toch? En hoelang doe je dat?
Ja, 1 keer per dag. En ik geef het minimaal 3 weken.
Door nicolette
#2326320
Ik geef mijn hond van 26 kilo 2x per week een kwart theelepel schindeles mineralen.

Is het alleen te gebruiken als kuur of kun je het toch altijd geven. Neem zelf ook elke dag een kwart theelepel.

Gr. Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door