Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sjalot
#281251
Ik heb een Lancashire Heeler die vorig jaar mei na een val van een dakterras deels verlamd is geraakt aan een poot. Het herstel gaat langzaam maar er is nog steeds hoop op volledig herstel.

Vorige week is haar bloed helemaal getest. Het enige afwijkende was haar calciumgehalte. Deze was te laag.
De dierenarts zei dat dit kan komen door gebrekkige voeding of door een afwijkening aan de bijschildklier.

Ik vroeg me af of het ook te maken zou kunnen hebben met haar verlamming. Dat het herstel van de zenuw extra calcium vraagt.

De dierenarts zag het verband niet, want denken jullie?
Mijn honden krijgen Canex Adult of Canex Fish afgewisseld met AHV.

Waarmee kan ik haar calcium tekort het beste aanvullen?
Door Lizzy
#281269
Ik zie het verband ook niet, maar ik ben geen dierenarts. Geef je haar trouwens ook homeopathische middelen ter ondersteuning van haar herstel? Ik denk dan aan bijv. hypericum enzo?

Ik denk dat je haar calciumtekort misschien ook nog even verder moet laten onderzoeken, want ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Hoewel beide voedingen een onnatuurlijk calciumpreparaat bevatten... In mijn ogen zijn rauwe/geschikte botten het beste voor de calcium. Je zou zelfs gemalen botten van bijv. kip kunnen geven.
Door Sjalot
#281272
Lizzy schreef: Ik zie het verband ook niet, maar ik ben geen dierenarts. Geef je haar trouwens ook homeopathische middelen ter ondersteuning van haar herstel? Ik denk dan aan bijv. hypericum enzo?

Ik denk dat je haar calciumtekort misschien ook nog even verder moet laten onderzoeken, want ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Hoewel beide voedingen een onnatuurlijk calciumpreparaat bevatten... In mijn ogen zijn rauwe/geschikte botten het beste voor de calcium. Je zou zelfs gemalen botten van bijv. kip kunnen geven.