Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sjalot
#281251
Ik heb een Lancashire Heeler die vorig jaar mei na een val van een dakterras deels verlamd is geraakt aan een poot. Het herstel gaat langzaam maar er is nog steeds hoop op volledig herstel.

Vorige week is haar bloed helemaal getest. Het enige afwijkende was haar calciumgehalte. Deze was te laag.
De dierenarts zei dat dit kan komen door gebrekkige voeding of door een afwijkening aan de bijschildklier.

Ik vroeg me af of het ook te maken zou kunnen hebben met haar verlamming. Dat het herstel van de zenuw extra calcium vraagt.

De dierenarts zag het verband niet, want denken jullie?
Mijn honden krijgen Canex Adult of Canex Fish afgewisseld met AHV.

Waarmee kan ik haar calcium tekort het beste aanvullen?
Door Lizzy
#281269
Ik zie het verband ook niet, maar ik ben geen dierenarts. Geef je haar trouwens ook homeopathische middelen ter ondersteuning van haar herstel? Ik denk dan aan bijv. hypericum enzo?

Ik denk dat je haar calciumtekort misschien ook nog even verder moet laten onderzoeken, want ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Hoewel beide voedingen een onnatuurlijk calciumpreparaat bevatten... In mijn ogen zijn rauwe/geschikte botten het beste voor de calcium. Je zou zelfs gemalen botten van bijv. kip kunnen geven.
Door Sjalot
#281272
Lizzy schreef: Ik zie het verband ook niet, maar ik ben geen dierenarts. Geef je haar trouwens ook homeopathische middelen ter ondersteuning van haar herstel? Ik denk dan aan bijv. hypericum enzo?

Ik denk dat je haar calciumtekort misschien ook nog even verder moet laten onderzoeken, want ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Hoewel beide voedingen een onnatuurlijk calciumpreparaat bevatten... In mijn ogen zijn rauwe/geschikte botten het beste voor de calcium. Je zou zelfs gemalen botten van bijv. kip kunnen geven.
Nee. ze hebben haar niks voorgeschreven, alleen vitamine B tabletten. Dat hypericum koopt je dat bij een drogist?
Door Lizzy
#281299
Oh OK. Ik denk dat hypericum beter direct na het ongeval gegeven had kunnen worden.. Ik weet niet of het nog zinvol is om dat nu nog te geven hoewel je het nog steeds in kunt zetten wanneer er sprake is van zenuwenpijn. Hypericum Perforatum D6 kun je meestal wel kopen bij een beetje homeopathischgerichte drogist.

Je zou ook dit middel kunnen gaan geven:

Neuro-Cure van VSM

Samenstelling
Hypericum perforatum D2, Ruta graveolens D6, Magnesium phosphoricum D6, Calcium carbonicum Hahnemanni D6; alcoholgehalte 33%.
Indicaties
Bij zenuwbeschadigingen.

Eigenschappen
Neuro-Cure helpt de plaatselijke vochtophoping en de druk op het ruggemerg te verminderen en beschadigd zenuwweefsel te genezen.
Hypericum perforatum D2: een homeopathische bereiding uit het Sint-Janskruid, bevordert het herstel van getraumatiseerd zenuw- en zenuwrijk weefsel.
Ruta graveolens D6: een homeopathische bereiding uit de wijnruit, bevordert de regeneratie.
Magnesium phosphoricum D6: een homeopathische bereiding uit magnesiumhydrogeenfosfaat, is een algemeen middel bij kramp en neuralgische pijnen.
Calcium carbonicum Hahnemanni D6: een homeopathische bereiding uit kalk van oester schelpen, is een lymfatisch constitutiemiddel.

------------

Dit kun je via http://www.puurnatuur.nl
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 14 mar 2005, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#281378
Lizzy schreef: Oh OK. Ik denk dat hypericum beter direct na het ongeval gegeven had kunnen worden.. Ik weet niet of het nog zinvol is om dat nu nog te geven hoewel je het nog steeds in kunt zetten wanneer er sprake is van zenuwenpijn. Hypericum Perforatum D6 kun je meestal wel kopen bij een beetje homeopathischgerichte drogist.

Je zou ook dit middel kunnen gaan geven:

Neuro-Cure van VSM

Samenstelling
Hypericum perforatum D2, Ruta graveolens D6, Magnesium phosphoricum D6, Calcium carbonicum Hahnemanni D6; alcoholgehalte 33%.
Indicaties
Bij zenuwbeschadigingen.

Eigenschappen
Neuro-Cure helpt de plaatselijke vochtophoping en de druk op het ruggemerg te verminderen en beschadigd zenuwweefsel te genezen.
Hypericum perforatum D2: een homeopathische bereiding uit het Sint-Janskruid, bevordert het herstel van getraumatiseerd zenuw- en zenuwrijk weefsel.
Ruta graveolens D6: een homeopathische bereiding uit de wijnruit, bevordert de regeneratie.
Magnesium phosphoricum D6: een homeopathische bereiding uit magnesiumhydrogeenfosfaat, is een algemeen middel bij kramp en neuralgische pijnen.
Calcium carbonicum Hahnemanni D6: een homeopathische bereiding uit kalk van oester schelpen, is een lymfatisch constitutiemiddel.

------------

Dit kun je via http://www.puurnatuur.nl
zou dit wat zijn voor Lady haar spondylose???
ik geef ook al spondyvetsem.
en glucon/combi
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door