Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2305837
pallas schreef: Ik denk dat castreren niet een 1,2,3 beslissing is die je maakt (didot is met bijna 4 jaar pas geholpen). Iederen hond is anders, leeft in een andere omgeving en met een andere baas. Denk ook niet dat je voor een ander kan beslissen of het wel dan niet nodig is.
Juist.
Door saluki
#2305861
Als ik in de wijk loop, zijn van de tien honden er 8 die uitvallen, als ik dat dan zo zie denk dat is heel snel afgeleerd.
Ik geloof nooit dat dit met alleen castratie is op te lossen. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze allemaal last van hormonen hebben. Maar ja, wie ben ik :-\
Door Martine-Tom
#2305867
saluki schreef: Als ik in de wijk loop, zijn van de tien honden er 8 die uitvallen, als ik dat dan zo zie denk dat is heel snel afgeleerd.
Ik geloof nooit dat dit met alleen castratie is op te lossen. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze allemaal last van hormonen hebben. Maar ja, wie ben ik :-\
Dat zie jij in 1 oog opslag...knap!
Laat het lekker ieders keuk zou ik zeggen, ik beslis zelf wel wat ik met mijn hond doe.
#2305890
saluki schreef: Als ik in de wijk loop, zijn van de tien honden er 8 die uitvallen, als ik dat dan zo zie denk dat is heel snel afgeleerd.
Ik geloof nooit dat dit met alleen castratie is op te lossen. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze allemaal last van hormonen hebben. Maar ja, wie ben ik :-\
en hoe leer je een hond eten die zichzelf uithongert vanwege de loopse teven?
hoe leer je een reu af om de hele wandeling te schuimbekken?
hoe leer je een reu dat ie niet de hele dag bij de deur mag liggen piepen?
hoe leer je een reu een loopse teef te negeren?
Door Martine-Tom
#2305897
*Dorothea* schreef: en hoe leer je een hond eten die zichzelf uithongert vanwege de loopse teven?
hoe leer je een reu af om de hele wandeling te schuimbekken?
hoe leer je een reu dat ie niet de hele dag bij de deur mag liggen piepen?
hoe leer je een reu een loopse teef te negeren?
Door zijn ballen eraf te hakken gewoon opvoeden  :biggrin2:
#2306496
Uitvallen naar andere honden en rijden kun te toch afleren??!! ik weet niet of de andere dingen die je noemt door de hormonen komt, lijkt mij meer aangeleerd of het karakter van de hond.
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Onduidelijk van mijn kant. Wat ik er mee wil zeggen is dat onze honden véél meer prikkels krijgen dan dat ze in de natuur zouden krijgen. Ook op hormonaal gebied, de andere dingen die ik noemde zijn voorbeelden van gedrag die wij als negatief ervaren maar wat voor een hond juist normaal gedrag kan zijn vanuit hun natuur. Wil niet zeggen dat je het niet af kan leren, maar afleren wil ook niet zeggen dat een hond er geen hinder meer van ondervindt. Iets moeten vermijden omdat de baas dat wil kan nog steeds negatieve stress opleveren. Als een reu (zoals die van  mij was voor castratie) constant naar andere teven wil en gaat rijden en daarbij niet meer aanspreekbaar is dit gedrag afgeleerd wordt zal de drang er nog altijd blijven zitten.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2306651
*Dorothea* schreef: en hoe leer je een hond eten die zichzelf uithongert vanwege de loopse teven?
hoe leer je een reu af om de hele wandeling te schuimbekken?
hoe leer je een reu dat ie niet de hele dag bij de deur mag liggen piepen?
hoe leer je een reu een loopse teef te negeren?
Sorry hoor...maar in de natuur worden dieren ook niet gecastreerd..waarom zouden wij het met onze ze opgevoede honden dan wel doen?

Mijn reu eet ook slechter als er een teefje loops is en loopt ook te soppen bij ieder teven plasje.
Maar toen ik een reu kocht wist ik dat, net als dat een teefje loops wordt.
Hormonaal gedrag mag nooit een reden zijn om je hond te castreren. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar preventief laten helpen..no way.

Teefjes worden loops, reuen reageren daar op. Sja, zo werkt het...ben er wel mee eens castreren geeft echt geen garanties. Hier lopen zat slecht gehumeurde castraten rond die tot overmaat van ramp ook nog eens bereden worden door jonge reuen...
Door Lil
#2306964
Berna schreef: Sorry hoor...maar in de natuur worden dieren ook niet gecastreerd..waarom zouden wij het met onze ze opgevoede honden dan wel doen?

Mijn reu eet ook slechter als er een teefje loops is en loopt ook te soppen bij ieder teven plasje.
Maar toen ik een reu kocht wist ik dat, net als dat een teefje loops wordt.
Hormonaal gedrag mag nooit een reden zijn om je hond te castreren. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar preventief laten helpen..no way.

Teefjes worden loops, reuen reageren daar op. Sja, zo werkt het...ben er wel mee eens castreren geeft echt geen garanties. Hier lopen zat slecht gehumeurde castraten rond die tot overmaat van ramp ook nog eens bereden worden door jonge reuen...
Ja, geweldig leuk! Heb ik met mijn reu ook gedaan. Heeeeel goed opgevoed en hij deed niet moeilijk met loopse teven of gecastreerde reuen. Maar die drang bleef van binnen wel en dat leidde dus tot een hond die heel heel zware prostaatklachten heeft gehad. Daar hielpen ook geen natuurlijke middeltjes tegen, daar hielpen zelfs geen 3 chemische castraties tegen! Wel een ballen eraf. Beestje was opeens gezonder en vrolijker na castratie. Ja, het is vervelend dat reuen hem willen bereiden. Heeeeel vervelend, maar dat is nu juist iets wat je wel met opvoeding kunt verhelpen ;) Reuen gaan namelijk niet soppen of minder eten door het zien/ruiken van mijn gecastreerde reu en hebben daar als ze hem niet zien geen last van ;)
#2307027
Berna schreef: Sorry hoor...maar in de natuur worden dieren ook niet gecastreerd..waarom zouden wij het met onze ze opgevoede honden dan wel doen?

Mijn reu eet ook slechter als er een teefje loops is en loopt ook te soppen bij ieder teven plasje.
Maar toen ik een reu kocht wist ik dat, net als dat een teefje loops wordt.
Hormonaal gedrag mag nooit een reden zijn om je hond te castreren. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar preventief laten helpen..no way.

Teefjes worden loops, reuen reageren daar op. Sja, zo werkt het...ben er wel mee eens castreren geeft echt geen garanties. Hier lopen zat slecht gehumeurde castraten rond die tot overmaat van ramp ook nog eens bereden worden door jonge reuen...
id, wordt ook erg lastig om dieren in het wild te vangen om te castreren daarbij zijn dieren in het wild niet afhankelijk van losloopgebieden en dichtbevolkte dorpen......dus geven ze geen overlast in het wild.....
goed opgevoed? dat zijn er maar weinig hoor en wat heeft goed opgevoed te maken met hormonen?
is een instinct net als jagen ed....ook erg fijn dat in de steeds minder wordende losloopgebieden die dus steeds drukker worden de reuen last hebben van hormonen en elkaar naar het leven gaan staan....want tja, ruimte is er niet meer.....
en geloof mij dat veel honden reuen en teven die erg veel last hebben van de hormonen veel gelukkiger zijn als ze dat niet meer hebben!
teefjes worden loops en vallen mijn reuen ook lastig, het zijn niet altijd enkel de reuen...
teefjes worden loops en de reuen vallen ze lastig, vaak wel zeker als ze op hun hoogtepunt voor de reuen gaan staan draaien met hun kont.....
en 3x raden aan wie het ligt als er wat beurd..
1 reu van mij heeft prostaatproblemen een andere reu van mij had zo'n last van zijn hormonen dat ie nog maar 17 kg woog ipv 27...
wie doe ik daar nu een plezier mee om niet te castreren niet mezelf en zeer zeker niet mn honden!
heb je reu nergens last van id niet laten helpen...
overigens wordt op mijn honden niet gereden!
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 06 apr 2012, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2307078
Mijn hond is om andere redenen geholpen, maar dat was sowieso wel gebeurd denk ik, geen idee eigenlijk, hij was niet zo heel vervelend maar wel totaal onbereikbaar als hij loopse teven rook en aagezien dat zo'n beetje het hele jaar is/was.

Wat hebben ze aan drang en instincten waar ze toch niks mee mogen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door