Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#279842
Ik moet cindy antibiotica geven voor een ontsteking/wondje. Nu is het me niet helemaal duidelijk wat ik moet doen.
Ze eet voornamelijk brok, maar ik geef haar regelmatig 'barf'. Ik vraag me af of ik tijdens de antibiotica kuur nog steeds een 'barf' maaltijd kan geven. En wanneer, hoeveel en hoevaak kan ik het beste probiotica geven? Tijdens de antibiotica kuur of daarna? Elke dag of eens in de week?
#280064
EvitaP schreef: Oke bedankt!
Maar nu nog de vraag hoe weet ik hoeveel ik van die probiotica moet geven. Aangezien het voor mensen bedoeld is, staan er geen richtlijnen op voor honden denk ik.
Het ligt er een beetje aan wat de dosering is voor mensen... niet iedere probiotica heeft dezelfde dosering namelijk. Maar, erg krap komt dat niet. Ik geef zelf van veel middelen de honden de helft van de volwassen mensen dosering.
#282133
Ik kan dus niet aan probiotica komen :( ...
Overal (kruidvat, etos, apotheek) waar ik er naar vraag kijken me ze zo ??? aan.
En als ik zelf zoek kan ik niets vinden...
Het enige wat ik kon vinden was bij de kruidvat echinacea van het huismerk. En bij de etos kwam die mevrouw met iets van dr Vogel ofzo....
Dus hoe kom ik aan probiotica?
#282484
Misschien noemen ze het in die winkels Acidophilus. Ga anders naar een reformwinkel. Daar hebben ze het zeker. Ook bij zaken als "De Tuinen" (en omdat de Tuinen van Albert Heijn zijn en Etos ook van Albert Heijn is, denk ik dat ook de Etos echt wel probiotica in z'n assortiment moet hebben). Zelfs bij de Hema hebben ze probiotica. Maar nogmaals, ze willen er nog wel eens fantasienamen aan hangen! Als het nou echt niet wil lukken, dan kun je het ook nog via je dierenarts bestellen. Van het merk: Protexin Soluble For All Animals. Of via www.puurnatuur.nl van de Groene Os.
#282506
Deze zag ik bij puur natuur. Is deze goed?


De groene os
Darmclear
Bij spijsverteringsproblemen
--------------------------------------------------------------------------------

Ingrediënten:
Psyllium Husk, Methyl Sulfonyl Methaan, Bifidobacterium lactus, Lactobacillus acidophilus, Lactococcus latis, Enterococcus faecium, Lactobacillus casei, Lactobacillus salivarius, Bentonite.

Indicatie:
bij darminfecties, diarree, obstipatie, verstoring van de darmflora en als darm reinigingskuur

Contra indicaties:
Dracht- en lactatieperiode. Tenzij arts / therapeut anders voorschrijft

Eigenschappen per ingrediënt:
Psyllium Husk maakt de darminhoud zachter met inname van voldoende water bij obstipatie; bij diarree nemen de vezels overtollig vocht in de darmen op. Neutraliseren aanwezige toxinen. MSM helpt de cellen om
overmatig vocht en gif af te voeren. Bifidobacterium lactus, Lactobacillus acidophilus, Lactococcus latis, Enterococcus faeci-um, Lactobacillus casei en Lactobacillus salivarius zorgen voor gezonde ingewanden en remmen de ontwikkeling van patho-gene organismen. Bentonite zuigt toxinen uit de darmen op en verlaten deze met de ontlasting.

Dosering:
Paarden en pony’s:
2 maal daags 2 afgestreken maatscheppen (1 afgestreken maatschep is 15 gram)Tenzij anders voorgeschreven.Dosering honden en katten:
Honden zwaarder dan 25 kg: 2 maal daags 2 afgestreken maatscheppen
Honden 10 - 25 kg: 2 maal daags 1½ afgestreken maatschep
Honden lichter dan 10 kg en katten: 2 maal daags 1 afgestreken maatschep
(1 afgestreken maatschep is 5 gram)
Kan door het voer gegeven worden.

Bijzonderheden:
Zorg voor voldoende water.
Voor inwendig gebruik.

Verpakking:


hond-kat 500 g Eur. 36.95
#282521
sylvia schreef: Ik ken het probleem hoor, hier in de regio kennen ze ook het hele woord probiotica niet, ook niet bij de tuinen. Ik heb nu darmbalans van Bloem
Ze kijken me allemaal raar aan. Bij de apotheek keek de vrouw eerst heel geschrokken om vervolgens te zeggen dat je er een recept voor nodig hebt. :-\
Sja, dan houdt het op. Ik zoek dan wel ergens anders verder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door