Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2311174
We zijn weer een stuk wijzer,

Na veel rondbellen en mailen ben ik achter het adres van haar laatste dierenarts gekomen die me een en ander kon vertellen over haar medische geschiedenis,...
Ze is middels de Artuvetrin-test getest op allergieën en daar is uitgekomen dat ze allergisch is voor de meelmijt.
Die dierenarts adviseerde haar toenmalige baasje versvlees te gaan geven,.... :)Dat was Mei 2011, toen had ze zeer ernstige huidproblemen. Nu is dat natuurlijk relatief, ik vond haar huid niet heel ernstig dus is ze schijnbaar toch opgeknapt door de brokken.
Ik kreeg haar met een zak RC hypoallergeenbrokken.
Ik heb haar na een tijd op vlees gezet, eerst bandit nierdieet waar ik nog wat kilo's van had liggen en nu op CBnatuur Bio. Haar huid gaat achteruit, deed het bij het nierdieet ook al.

Nu we weten dat het meelmijt is is mijn vraag, wat is nu wijsheid,.....in vlees zit toch geen meel, dus meelmijt? Waarom dan toch die reactie?
Wie kan me verder helpen?
Door Lizzy
#2311177
Meelmijt zit niet in vlees. Maar er kan natuurlijk nog makkelijk een allergie zijn voor ook nog iets anders...... :-\

Ik heb bij meelmijt allergieen overigens heel goede resultaten gezien met Puur Pollen.
Door keetje
#2311182
Lizzy schreef: Meelmijt zit niet in vlees. Maar er kan natuurlijk nog makkelijk een allergie zijn voor ook nog iets anders...... :-\

Ik heb bij meelmijt allergieen overigens heel goede resultaten gezien met Puur Pollen.
puur pollen,....ik ga goegelen! ;)

In CB bio zit rijst,....is dat fout? Is dat het misschien?

Of toch maar gaan elimineren?

Of eerst puur pollen?
Ik dacht er te zijn maar loop nu toch vast, in vlees zit geen meel/granen.
Laatst gewijzigd door keetje op wo 11 apr 2012, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chery
#2311214
Misschien overheen gelezen, maar heb je al eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen?
Ik heb ook een hele tijd lopen tobben met mijn hond met huidproblemen. Van verschillende ab tot smeersels, prednison noem maar op. Blijkt hij dus een leverprobleem te hebben. Ik wil niet zeggen dat dat zo kan zijn, maar als je een bloedje laat onderzoeken wordt je misschien wijzer.
Mijn hondje is nu zienderogen opgeknapt.
Door tt-tjes
#2311910
Heeft de DA geen kopie van die Artuvetrin test? En anders een patientnummer waarmee je bij Artuvetrin zelf kunt informeren.
Misschien dat ze met andere dingen net op het randje zat? En die haar meer problemen geven dan de meelmijt?
Want ik vind het vreemd dat ze bij de brokken weinig tot geen last had en nu dat je haar vlees geeft wel meer last heeft. Terwijl meelmijt in grote getalen voorkomt in brokken.
Door keetje
#2311933
tt-tjes schreef: Heeft de DA geen kopie van die Artuvetrin test? En anders een patientnummer waarmee je bij Artuvetrin zelf kunt informeren.
Misschien dat ze met andere dingen net op het randje zat? En die haar meer problemen geven dan de meelmijt?
Want ik vind het vreemd dat ze bij de brokken weinig tot geen last had en nu dat je haar vlees geeft wel meer last heeft. Terwijl meelmijt in grote getalen voorkomt in brokken.
Ik heb weer gemaild, (met die vraag) snap er ook niets van, zie ondertussen door de bomen het bos niet meer,....
Door sella
#2313182
Meelmijt zit in granen, maar zit ook in de rijstvlokken, dus lijkt mij dat het ook in rijst kan zitten. Daarom stel ik graag zelf samen, weet je zeker dat er niets anders is toegevoegd aan mais, rijst, granen en olietje sus en olietje zo.

Ik zou ook puur pollen inzetten.

Maar nog even een vraag, je zij dat het ringen werden? Ik zou dan nog ringworm en lyme willen uitgesloten hebben.
Door keetje
#2313196
sella schreef: Meelmijt zit in granen, maar zit ook in de rijstvlokken, dus lijkt mij dat het ook in rijst kan zitten. Daarom stel ik graag zelf samen, weet je zeker dat er niets anders is toegevoegd aan mais, rijst, granen en olietje sus en olietje zo.

Ik zou ook puur pollen inzetten.

Maar nog even een vraag, je zij dat het ringen werden? Ik zou dan nog ringworm en lyme willen uitgesloten hebben.
Dank je wel voor je antwoord.

Ik had ondertussen haar vorige dierenarts weer gemaild en ik krijg nu (per post) de officiële uitslagpapieren van de Artuvetrin test, misschien dat ik hier wijzer van word. Dus ik wacht daar nu op, zal morgen wel komen.

Ringworm is al uitgesloten, Lyme, daar leek het niet op volgens onze DA. Is niet officieel uitgesloten.

Puur pollen is besteld. :)
Door nienk
#2313200
wat goed dat je achter de resultaten van die test enzo kan komen, dat helpt allicht.

helaas komen allergieën zelden alleen, dus als het huid probleem van nu een allergische reactie is, dan hoeft het niet per sé te betekenen dat die door het per ongeluk binnen krijgen van meelmijt is!
Door keetje
#2313240
Dat ze die meelmijt allergie heeft is zeker maar dat sluit inderdaad niet uit dat ze misschien allergisch is voor meelmijt EN kip bijv. Dus ik wacht even die papieren af, wie weet wat hij nog meer mee stuurt, wellicht zit daar nog meer bij waar ik iets aan heb.
Daarna ga ik een plan de campagne maken,..... ;)
Door keetje
#2317670
Ik heb de uitslag,...

Beemdlangbloem 79
Kropaar 84
Engels Raaigras 80
Timotheegras 55
Veldbeemdgras 121
Copramijt 133
Farinaemijt 192
Hooimijt 48
Huisstofmijt 80
Meelmijt 443
Vlo 65
Katten epitheel 0
Berk 49
Hazelaar, europese 38
Katwil 26
Bijvoet 180
Brandnetel 4
Groot Glaskruid 0
Melganzevoet 34
Smalle Weegbree 65
Alternaria Alternata 39
Aspergillus Fumigatus 130
Gladosporium Herbarum 103
Malassezia 117

Alles is groen behalve Farinaemijt en Bijvoet, die zijn grijs en de Meelmijt is rood.

Goed, wat nu?
Laatst gewijzigd door keetje op do 19 apr 2012, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#2318008
Niemand,....?


Toch weer op de hypoallergeen.....?
Elimineren en dan met wat.....? (merk en soort)
Naar DA voor bloedonderzoek?
Ik blijf hangen op dat meelmijt verhaal en???????

Elimineren op bijv. eend kan dat als ze (misschien) niet tegen kip kan?

Ik moet wel zien wat ik hier kan krijgen aan KVV.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door