Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2930804
He, ik had toch al gisteren een reactie gezet?? :o

Nieuwe poging.... 8)

Ik heb alles terug zitten lezen, heb ook de medicijnvoorraad en Luna's dagboek bekeken maar nee, is niet gedaan volgens mij. :-[
Waarom niet? Geen idee, ik ga het uitzoeken.

Ohja, bij de weg,.....Luna zou reageren op rund en kip en dat hebben we dus afgelopen tijd getest en er verandert helemaal niets, positief of negatief, na het eten van kip of rund. Dat maakt het allemaal toch wat makkelijker. :)
Door RitaH
#3113633
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het nu gaat met Luna.

Waarom, omdat ik zelf ook een hond heb met mijten allergie en Demodex.
Luna's verhaal, had ons verhaal kunnen zijn.

Groetjes Rita
Door keetje
#3113675
Leuk, weer eens een reactie. Lief dat je het vraagt.  :)

Met Luna gaat het eigenlijk best wel goed. Al is dat relatief, ze kwam van ver.
Regelmatig duikt toch de demodex weer op. Waar het door getriggert wordt? Geen idee, maar eens in de paar maanden moet ik haar toch weer wassen met Ectodex. Dan komt er aan de randen van de kale plekken weer een rood randje, ze krijgt weer jeuk, de plekken worden weer erger en dan weten we het, we moeten weer wassen.Dat is het enige middel wat het redelijk onder de duim houdt. Het is rotzooi, ik weet het, ze is er een paar dagen suffig van, ik krijg jeuk over mijn hele lichaam en koppijn, maar verder is er niets wat helpt.
Ze is voor 30% (denk ik ongeveer) kaal en daar komt ook geen haar meer in, al hadden we daar wel op gehoopt. De haarwortelzakjes zijn gewoon vernietigd op die plekken. Ze is ook erg gevoelig voor zonlicht dus dat is voor een zonaanbidster als Luna (dat zijn trouwens alle bullen geloof ik) een straf. Maar als dat het enige is waar we op moeten letten maak ik me daar niet zo druk om.
Ze eet alles, ook kip, waar ze dus allergisch voor zou zijn. En reageert echt nergens op.
Ze blijft een rare lucht bij zich dragen, alles is gecontroleerd, tanden, maagklep, anaalklieren etc. etc. maar ze blijft stinken. We hebben nu dat spul (zeewierspul, kan even niet op de naam komen) om te kijken of dat helpt. Gaat dat niet dan gaan we haar wassen met Molkosan. Ze blijven we lekker bezig.

Maar, het gaat dus gewoon goed met Luna.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3113921
Heb je de demodex weer van haar af kunnen jagen? Is je bullemeis nu weer jeuk vrij?
Wat een geluk dat Luna bij jullie is gekomen, er word maar goed voor de dame gezorgd hoor.
Door RitaH
#3120316
Lizzy schreef: En hoe is het met jouw hond Rita? Ik weet nog dat je zo'n apparaat aan had geschaft wat zo goed werkt? Werkt het nog steeds goed? Alles onder controle?
Op dit moment alles onder controle en dat al een maandje of vier.
Onze Da bleef volhouden dat het een huidaandoening was die vaak voorkomt bij herders.
Maar ik zat met Demodex in mijn kop, zeker gezien zijn verminderde weerstand en medicijnen die hij had gehad.
Daarbij opgeteld de mijten allergie.
Ben gaan behandelen tegen advies van de DA in met Advocate, vier weken elke week gedruppeld, daarna twee keer om de twee weken, toen twee keer om de drie weken en nu krijgt hij eens in de vier weken en dat gaat zo door voor een jaar.
Want Demodex is bij een volwassen hond bijna niet uit te roeien.
Nanu is niet kaal geworden, heeft geen plekken meer en geen jeuk.
Wel is zijn buik aangetast geweest door drie hotspot, deze blijken gekomen te zijn door een gras of pollen allergie, maar is inmiddels ook weer over.
Ben nog steeds bezig zijn weerstand op peil te houden, daarvoor krijgt hij Vit. B complex en kokosolie en Echineace tabletjes.
Kortom, op dit moment is Nanu een gelukkige hond, hoop dat het zo blijft  ;D
Dank je wel voor het vragen  ;D
Laatst gewijzigd door RitaH op wo 03 jun 2015, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3120318
Bedankt voor je update! Heftig hoor, die Advocate behandeling. Maar, je hebt het gevoel dat het werkt, dus dat dit het probleem is/was? Fijn dat Nanu gelukkig is! Super!
Door keetje
#3120320
RitaH, soms moet je gewoon dwars je eigen gevoel gaan volgen en in jullie geval was dat dus het goede gevoel.

Fijn dat het bij jullie met de advocate lukt het onder de duim te houden. Luna reageert erg heftig op de advocate en dus is dat voor ons geen optie. Ze is net weer gewassen omdat er weer een plek aan het ontstaan was en hopelijk zijn we er weer een paar maanden vanaf. Verder is Luna ook weer een gewone lekkere bul die lekker in haar , niet zo mooie, velletje zit dus wij zijn ook blij. Zij blij, wij blij. :)

Ik hoop dat Nanu ook een blije gelukkige hond gaat blijven, aan jullie zal het niet liggen lijkt me. ;)
Door RitaH
#3121259
keetje schreef: RitaH, soms moet je gewoon dwars je eigen gevoel gaan volgen en in jullie geval was dat dus het goede gevoel.

Fijn dat het bij jullie met de advocate lukt het onder de duim te houden. Luna reageert erg heftig op de advocate en dus is dat voor ons geen optie. Ze is net weer gewassen omdat er weer een plek aan het ontstaan was en hopelijk zijn we er weer een paar maanden vanaf. Verder is Luna ook weer een gewone lekkere bul die lekker in haar , niet zo mooie, velletje zit dus wij zijn ook blij. Zij blij, wij blij. :)

Ik hoop dat Nanu ook een blije gelukkige hond gaat blijven, aan jullie zal het niet liggen lijkt me. ;)
Pff, jammer dat Luna heftig reageert op Advocate.
Ik kan onmogelijk wassen, Nanu is een Oud Duitse herder met een enorme dikke vacht, dat zou te lang nat blijven, waardoor er weer broei ontstaat.
De behandeling met Advocate moet minimaal een jaar volgehouden worden. maar het werkt en heb eindelijk een gelukkige hond.
Ook een normale hond en niet eentje die gek in de kop is van de jeuk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door