Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2876102
Xerox schreef: Wat eet ze al veel verschillende dingen, leuk zeg! En verder... Als ze maar vrolijk is en geniet van het leven, dat is sowieso het belangrijkste.. Jullie zorgen goed voor haar! En ze ziet er al een stuk beter uit dan een tijd geleden, dat is zeker!
Ik heb net de hele topic nog doorgelezen en ik weet het,... ze is van ver terug gekomen en ik ben blij, als ik haar nu zie en hoe ze een jaar geleden was. Ik ben zo blij met haar.
Nu is het zaak de Demodex onder controle te houden en ik hoop dat dat lukt.
Door keetje
#2876115
Sally14 schreef: Deze bacteriën ondermijnen het immuunsysteem en daardoor krijgen mijten (en andere parasieten) grote kans toe te slaan.
Je krijgt ze dan ook niet meer weg omdat je hond geen afweer meer heeft. Telkens weer komt het terug.

Ik herken de plekken op de huid.
In Nederland wordt niet of nauwelijks hierop getest.
Problemen worden altijd in voeding gezocht.
Welke plekken op de huid herken je, die op de laatste foto?  Dat zijn geen plekken, dat zijn 'gewoon' kale plekken waar geen haar meer ingekomen is. Het zijn mooie droge kale plekken. Daar zijn we juist erg blij mee. Ze lijken niet op hotspots. Die (her)ken ik ondertussen ook.
Door Sally14
#2876251
Ik heb ook honden en paarden met dit soort kale plekken gezien. Zelfs met compleet verbleekte huid.
Ze leken wel bewerkt met waterstofperoxide...

Als er na verloop van tijd weer een wondje komt, wees dan gewaarschuwd...
Deze bacteriën kunnen wel 3 tot 4 jaar sluimeren...
Door nienk
#2876392
keetje schreef: Inderdaad. :biggrin2:
En een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus nu ben ik met z'n tweeën.  :biggrin2:
is dat even boffen voor Luna, opeens een baasje extra erbij!

zonder grappen:

goed bezig!!
Door keetje
#2876395
Weet je, heel eerlijk? Ik begon toch weer heel even aan mezelf te twijfelen na het orakel.  :-[

Heb even gegoegeld naar dat wondervoer en kom dan uit bij blikvoer. Tja, toen was de twijfel gelijk weer weg maar, toch he? :-[

Nee, we zijn op de goede weg en als het weer fout lijkt te gaan weet ik wat ik moet doen. Tja, 3 tot 4 jaar? Dat heb ik nu al, is gewoon  demodex die door weerstandvermindering weer de kans krijgt. Dus de weerstand op peil houden en anders af en toe tussendoor, als ik weer iets zie wassen met die meuk. Zit niets anders op. We zullen daarmee moeten leven.

Goh, 37 pagina's emmeren en dan in 1 bericht de oplossing,... blikvoer. Als ik dat van te voren geweten had had me dat heel wat geld, zorgen en vooral ook Luna heel wat ellende gespaard.
Door nienk
#2876400
jullie hebben al zo veel geprobeerd joh, en ja, misschien is er nog wel ergens iets wat een oplossing biedt, maar als Luna nu in ieder geval figuurlijk lekker in haar vel zit en blij is enzo, en stabiel is, dan is dat toch wat je eigenlijk wil? Reus heeft ook best af en toe nog jeuk, maar het word niet erger, hij zit lekker in z'n vel en is (ook qua gedrag) mooi stabiel, ik ben er blij mee zoals het is en hij volgens mij ook.

keetje schreef: Weet je, heel eerlijk? Ik begon toch weer heel even aan mezelf te twijfelen na het orakel.  :-[

Heb even gegoegeld naar dat wondervoer en kom dan uit bij blikvoer. Tja, toen was de twijfel gelijk weer weg maar, toch he? :-[

Nee, we zijn op de goede weg en als het weer fout lijkt te gaan weet ik wat ik moet doen. Tja, 3 tot 4 jaar? Dat heb ik nu al, is gewoon  demodex die door weerstandvermindering weer de kans krijgt. Dus de weerstand op peil houden en anders af en toe tussendoor, als ik weer iets zie wassen met die meuk. Zit niets anders op. We zullen daarmee moeten leven.

Goh, 37 pagina's emmeren en dan in 1 bericht de oplossing,... blikvoer. Als ik dat van te voren geweten had had me dat heel wat geld, zorgen en vooral ook Luna heel wat ellende gespaard.
ooh de tip van dat voer heb ik gemist?
#2876411
keetje schreef: Weet je, heel eerlijk? Ik begon toch weer heel even aan mezelf te twijfelen na het orakel. :-[

Heb even gegoegeld naar dat wondervoer en kom dan uit bij blikvoer. Tja, toen was de twijfel gelijk weer weg maar, toch he? :-[

Nee, we zijn op de goede weg en als het weer fout lijkt te gaan weet ik wat ik moet doen. Tja, 3 tot 4 jaar? Dat heb ik nu al, is gewoon  demodex die door weerstandvermindering weer de kans krijgt. Dus de weerstand op peil houden en anders af en toe tussendoor, als ik weer iets zie wassen met die meuk. Zit niets anders op. We zullen daarmee moeten leven.

Goh, 37 pagina's emmeren en dan in 1 bericht de oplossing,... blikvoer. Als ik dat van te voren geweten had had me dat heel wat geld, zorgen en vooral ook Luna heel wat ellende gespaard.
Alleen op grond daarvan had je je twijfel al kunnen laten varen... Als iemand a) zonder jouw hondje ooit gezien of onderzocht te hebben de oplossing weet, b) zonder de ziektegeschiedenis van Luna te hebben bekeken de oplossing weet, c) die oplossing alleen achter de schermen wil aanbieden - nah, dan hoef je niet aan jezelf te gaan twijfelen hoor. Dan is het duidelijk dat er iets niet in de haak is. Maar ik begrijp je wel, hoor. Als je al zo'n lange strijd tegen een bepaalde aandoening voert en je hond zo ziet lijden, dan ben je voor alles vatbaar.

Gelukkig weten we nu wat voor vlees (ha!) we in de kuip hebben! :D
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2876463
Ik heb dit topic grotendeels doorgelezen, arme Keetje en baasje...

Maar om nu een goedbedoelde tip gelijk zo af te branden, ook al komt het er misschien wat knullig of betweterig uit, vind ik ook wat ver gaan.
Ze had het misschien iets anders kunnen verwoorden maar het is toch goed bedoeld? (En niet elke hond doet het geweldig op vers voer en andersom, ieder individu is natuurlijk anders).
Ik ben namelijk wel met haar eens dat je van teken erg rare vage ziektes kunt krijgen en dat niet alle dierenartsen hier alert op zijn (ook vanuit de paarden ervaring)

Ik vatte het in ieder geval niet zo vervelend op, maar goed, ik ben ook niet al jarenlang aan het tobben met de gezondheid van mijn lieveling (gelukkig, dat gun je niemand, petje af voor jou keetje!)
#2876505
Corine1981 schreef: Ik heb dit topic grotendeels doorgelezen, arme Keetje en baasje...

Maar om nu een goedbedoelde tip gelijk zo af te branden, ook al komt het er misschien wat knullig of betweterig uit, vind ik ook wat ver gaan.
Ze had het misschien iets anders kunnen verwoorden maar het is toch goed bedoeld? (En niet elke hond doet het geweldig op vers voer en andersom, ieder individu is natuurlijk anders).
Ik ben namelijk wel met haar eens dat je van teken erg rare vage ziektes kunt krijgen en dat niet alle dierenartsen hier alert op zijn (ook vanuit de paarden ervaring)

Ik vatte het in ieder geval niet zo vervelend op, maar goed, ik ben ook niet al jarenlang aan het tobben met de gezondheid van mijn lieveling (gelukkig, dat gun je niemand, petje af voor jou keetje!)
Het probleem is dat iemand roept dat ie de oplossing heeft, maar op geen enkele manier wil aangeven wat die oplossing dan is, ook al wordt daar verschillende keren naar gevraagd, en naar de voedingsexpertise van die persoon zelf. En dan blijkt die oplossing ook nog eens verbonden te zijn met een commercieel belang... Dat is gewoon niet serieus te nemen dan.

Natuurlijk mag iemand andere wegen voorstellen, maar dan wel in alle openheid, en nadat je je grondig hebt verdiept in de casus, in dit geval Luna. En dat was ook niet het geval bij Sally14. Die komt gewoon een topic van 37 pagina's binnenwandelen en zegt: ik ben het Licht.  :o

En dat je van teken vervelende ziektes kunt krijgen, weten de meeste bp-leden ook wel. ;) Alleen was bij Luna inmiddels wel bekend dat het om demodex ging. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door