Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#2294179
mysmoothcollies schreef: Bedankt weer allemaal! Nu weet ik dan ongeveer waar ik rekening mee kan houden met betrekking tot de eetlust enzo. Heb nu witvis en kip gehaald om te kijken hoe dat gaat wanneer ik het iets aanbak. Het voer van de dierenarts wil ze niet.......nog steeds een verstandige meid maar wel wat lastig voor nu. Ook gedroogde kipfilet gehaald en daar heeft ze toch best wat van gegeten. Dat geeft de burger weer moed he? Hoe zit het verder met de rust die ze nodig hebben?
Je zou het kunnen koken nu als hij het niet rauw wil hebben, dat geeft toch weer een ander smaakje, Prudence was met gekookte kip en vis wel te lokken. Met rauw niet. Dat wilde ze niet. Gedroogd vlees vond ze idd ook lekker.

Je moet even kijken hoe ze zich voelt als ze erg moe is, zal ze meer rust nodig hebben. Ik merkte aan Prudence dat ze ging happen naar de andere honden, die mochten niet in haar buurt liggen, want dan greep ze ze. Dus daarom heb ik toen rust ingebouwd.
Door mysmoothcollies
#2294362
De gedroogde kipfilet voor de 2e keer vandaag gegeven. Iets minder dan de eerste keer, maar toch. Ze heeft nu ook lekker gedronken dus dat is alleen maar goed. Vrijdag terug naar de dierenarts, dan meteen ook even overleggen over homeopatische ondersteuning. Morgen ga ik wat gekookte witvis proberen. In hoeverre kan de Orijen kwaad? Dat wil ze af en toe ook ineens, geef dat liever dan De Royale Conijn waar ze totaal geen belangstelling voor heeft. Trouwens best lastig met meerdere honden. De jongste vind alles lekker en staat met haar neus vooraan. Die is straks tonnetje rond van alle restjes.......... :D ;D Is leverontsteking iets wat bij bepaalde rassen meer voorkomt dan andere? En hoe is de prognose voor de langere termijn? Kunnen ze er oud mee worden?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2294559
Wat zit er in Orijen??
Op zich is koolhydraat voor een hond met leverontsteking absoluut niet verkeerd. Maar wel is het vetpercentage belangrijk, aangezien het vlees ook mager moet zijn.

Op zich kan een hond heel goed opknappen van een leverontsteking,maar geef het wel echt de tijd. Djilly was net 10 de eerste keer dat ze leverontsteking kreeg en een half jaar later nogmaals een keer.
Nu wordt ze morgen 13, eet, drinkt en speelt nog als een jonge hond (of zal dat dementie zijn ;)). Bij haar is er niks meer van te merken, behalve dan in haar voedingspatroon. Al krijgt ze nu geen dieet meer, maar ik blijf uitkijken met te vette dingen. Blijf haar ondersteunen met Mariadistel en ze krijgt nog zeker 2x per week haar bord pap.
Door mysmoothcollies
#2295133
Goedenavond, zal even kijken of ik kan vinden wat er precies inzit in de Orijen, maar daar eet ze dus af en toe een handje van. Pap wil ze niet, brood niet en de gekookte witvis ook niet. De gedroogde kip van de dierenwinkel gaat er vandaag redelijk in.
Door mysmoothcollies
#2295138
Bij deze de analyse.....wil geen reclame maken voor brokken maar vooralsnog is dit wat ze met kleine beetjes uit zichzelf eet. samen met gedroogde kip, http://www.championpetfoods.nl/mobile/i ... -adult-dog

Wat ik me nu bedenk is dat ik misschien beter de senior zou kunnen nemen dan, omdat die verhoudingen minder belastend zijn misschien?
Hutenkase ook geprobeert ook dat eet ze (nog niet). Andere tips zijn welkom.

http://www.championpetfoods.nl/mobile/i ... jen-senior voor zover ik begrijp is deze iets minder vet?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2295160
mysmoothcollies schreef: Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb me enigsinds in het leverdieet ingelezen dus als ze wat wil eten dan zal ik dat gaan geven. Maar nu gaat het er dus om dat ze bijna niets eet. Alleen wat kruimeltjes lam en de Orijen brokken gaan redelijk. Ze eet nu zo'n 10 dagen niet of heel weinig. Heeft nog wel ontlasting en drinkt wel gelukkig. Prednison zal ik aankaarten voor nood. Hoelang wacht je daarmee? Ik bied het dus wel vaker aan. Maar ze loopt weg. Staat te kwijlen, dat wel. En waar kan ik zo zuiver mogelijke Mariadistel krijgen? Andere tips en sucses verhalen zijn welkom.
Ik heb toen een week gewacht.
Maar mijn hond deed ook doodziek aan en dat werd eigenlijk alleen maar slechter.
Dus mijn verstand en gevoel zei doe maar er moest iets gebeuren.
Door charmed
#2296268
mysmoothcollies schreef: De gedroogde kipfilet voor de 2e keer vandaag gegeven. Iets minder dan de eerste keer, maar toch. Ze heeft nu ook lekker gedronken dus dat is alleen maar goed. Vrijdag terug naar de dierenarts, dan meteen ook even overleggen over homeopatische ondersteuning. Morgen ga ik wat gekookte witvis proberen. In hoeverre kan de Orijen kwaad? Dat wil ze af en toe ook ineens, geef dat liever dan De Royale Conijn waar ze totaal geen belangstelling voor heeft. Trouwens best lastig met meerdere honden. De jongste vind alles lekker en staat met haar neus vooraan. Die is straks tonnetje rond van alle restjes.......... :D ;D Is leverontsteking iets wat bij bepaalde rassen meer voorkomt dan andere? En hoe is de prognose voor de langere termijn? Kunnen ze er oud mee worden?
Toen Prudence helemaal niets meer wilde eten heeft zij ook brokken gehad, van orijen of een ander merk waar geen granen inzitten. Ik heb haar dat alleen gegeven toen ze niets meer wilde eten. Op het moment dat ze begon te eten, heb ik alles op alles gezet om haar lever weer te genezen :)
Door Mevroi Kruim
#2296893
Mijn katje Kruimel had ook ooit een onverklaarbare leverontsteking en wilde niet meer eten. Het enige dat ik er in kreeg met dwangvoeren was blik van de da, dat heeft ze toen ook gekregen. Nood breekt wet in zo'n geval vind ik. Ze is er trouwens goed van hersteld hoewel ze al 16 was, en ze heeft nog bijna 5 jaar geleefd.
Door mysmoothcollies
#2297726
Even een Update: vandaag duidelijk een off day, wil niets. Een heel klein beetje Brinta. Havermout gekocht, Huttenkase, smeerkaas, lichte crackers maar nee ze wil niets. Ook de Orijen niet meer. Wel gisteren ineens zo'n runder kauwflapje van Farmfood. Anders wil ze dit nooit. Krijgt nog pilletjes tegen de misselijkiheid, AB is met een week verlengt. Krijgt op advies van mijn dierenarts die ook homeopatisch dierenarts is ook een multivitamine complex (met spuitje). In overleg met mijn dierenarts verder geen extra homeophatische middelen omdat dit ook tegen kan gaan werken. Vanmiddag word ik teruggebeld m.b.t verdere behandeling. Eergisteren klein beetje eend op, waar ze belangstelling voor toonde. Meestal heeft ze op een dag 1x een moment waarop ze een klein beetje eet. Echt heel weinig. Arcana bevat Mariadistel en heeft een light en fit brok. Volgens mij altijd nog beter dan Royal Konijn. Iemand hiermee bekend? Zelf heb ik een lichamelijke beperking wat maakt dat een zieke hond niet makkelijk is. Alles wat ik zelf doe en wat ik voor de honden doe kost mij meer energie en moeite. Geeft niet hoort erbij wanneer een hond ouder wordt en dergelijke maar dit even terzijde. :-X De oudste is ook normaliter een echt vleeseter, laat groentes e.d staan of eet eromheen. De Jongste daarintegen eet alles.......ook de Havermout. Zo ik heb het weer even van mij af geschreven. Tips zijn en blijven welkom voor een aangenaam (honden)leven.
Door charmed
#2297754
mysmoothcollies schreef: Even een Update: vandaag duidelijk een off day, wil niets. Een heel klein beetje Brinta. Havermout gekocht, Huttenkase, smeerkaas, lichte crackers maar nee ze wil niets. Ook de Orijen niet meer. Wel gisteren ineens zo'n runder kauwflapje van Farmfood. Anders wil ze dit nooit. Krijgt nog pilletjes tegen de misselijkiheid, AB is met een week verlengt. Krijgt op advies van mijn dierenarts die ook homeopatisch dierenarts is ook een multivitamine complex (met spuitje). In overleg met mijn dierenarts verder geen extra homeophatische middelen omdat dit ook tegen kan gaan werken. Vanmiddag word ik teruggebeld m.b.t verdere behandeling. Eergisteren klein beetje eend op, waar ze belangstelling voor toonde. Meestal heeft ze op een dag 1x een moment waarop ze een klein beetje eet. Echt heel weinig. Arcana bevat Mariadistel en heeft een light en fit brok. Volgens mij altijd nog beter dan Royal Konijn. Iemand hiermee bekend? Zelf heb ik een lichamelijke beperking wat maakt dat een zieke hond niet makkelijk is. Alles wat ik zelf doe en wat ik voor de honden doe kost mij meer energie en moeite. Geeft niet hoort erbij wanneer een hond ouder wordt en dergelijke maar dit even terzijde. :-X De oudste is ook normaliter een echt vleeseter, laat groentes e.d staan of eet eromheen. De Jongste daarintegen eet alles.......ook de Havermout. Zo ik heb het weer even van mij af geschreven. Tips zijn en blijven welkom voor een aangenaam (honden)leven.
Waarom starten ze geen behandeling met Prednison? Bij Prudence ging het ook niet meer, AB sloeg niet aan, dus hebben we haar een langere tijd op prednison gehad. En dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat haar lever zich herstellen kon. Of de leverontsteking ook daadwerkelijk weg is, daar moeten we nog denk ik een aantal keren voor terugkomen. Ze remmen een ontsteking ook vaak af met prednison. Prudence heeft dik 2 maanden op prednison gestaan, maar omdat ze spierafbraak had door de prednison moesten we sneller afbouwen dan gepland. Suc6 en sterkte ermee.
Door mysmoothcollies
#2307603
Hallo Allemaal,

Even een korte update: Sinds afgelopen zaterdag eet ze weer! Ben naar de dierenwinkel gegaan en heb later (Maandag jl.) De advieslijn van Prins gebeld. Uiteindelijk een doos Vleesblokjes Procare resist meegenomen, dit gaat er heel goed in samen met zilvervliesrijst en/of havermout. Ze eet dit nu 4/5 keer per dag. Voor mij/ons werkt dit heel fijn omdat ze vlees eet wat mager is zonder orgaan, maar verder kan ik niet helemaal goed beoordelen of het geschikt is qua leverdieet. Er zit namelijk koper in en ook vitamine A. Verder krijgt ze ook vitamines in een spuitje. Woensdag is de AB kuur met een week verlengt omdat er nog wat ontstekingscellen in het bloed zaten en het tandvlees nog wat geel is. Ze voelt zich duidelijk beter en wil het vlees van mijn andere hond ook niet eten. Mijn dierenarts wil nog steeds dat ze de speciale brokken (Hepatic van RC) gaat eten. Dit wil ze dus niet, groenten zijn ook niet favoriet bij haar, nooit geweest. Hoeveel havermout, aardappel of zilvervliesrijst zou ze bij 1 schijfje vlees van 100 gram moeten krijgen? ongeveer? Ze is nu 22 kilo zwaar. Ik vind het wat eng om haar zomaar zelf zink te gaan geven in een supplement. Haar vacht begint weer wat te glimmen en wordt weer zwarter. De bijtwondjes genezen goed en er komen geen nieuwe meer bij? Nog nuttige tips verder? Merk dat ze nog steeds wat slap in de spiertjes is dus meer kolydraad?  Morgen kijken of ik zoete aardappel kan krijgen. Verder eet ze af en toe ook wat Orijenbrok. Zou ik dat eventueel 2x per week kunnen voeren? Het zou voor mij net wat makkelijker zijn omdat ik her en der wel wat tegen mijn eigen lichamelijke beperkingen aanloop.

Alvast bedankt,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door