Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bosnimf1976
#2292174
Onze Golden Retriever staat sinds 2,5 maand volledig op KVV en dit gaat heel geleidelijk met succes. Haar ontlasting was vaak een drama (drab of diarree) en na een fikse maag-darmontsteking die haar vorig jaar bijna fataal werd werd het daarna nog meer een drama. Ze krijgt steeds betere ontlasting en ook steeds minder. Kortom erg blij over. Ook lijkt haar buikje veel rustiger. Haar huid is door atopie ook weer een drama aan het worden. Ze krijgt hiervoor het hele jaar door om de dag 15 mg prednison waar ze ook niet buiten kan. Nu het weer pollenweer is begint ze weer met rode plekken en ontstekingen. Ik smeer haar braaf in op al die plekken en verder krijgt ze van mij een "gewoon" hondenleven want los dat je niet alles kan vermijden heb ik liever dat ze wat korter leeft met kwaliteit dan dat ze nooit buiten komt en hier alleen maar ligt te snurken. Ze krijgt van mij 1 keer per week zalm kvv. Ik vraag me echter af of ik door de kvv waar ik zelf ook groenten bij probeer te doen wel genoeg omega 3-6-9 binnen krijgt. Aan haar vacht kan ik zien dat ze mooier is dan andere jaren, haar huid blijft een probleem maar wie weet met geduld dat dat langzamerhand door de kvv nog bij kan gaan trekken. Haar eerst deze lente/zomer maar weer doorslepen. Met de jeuk gaat het wel gelukkig tot nu toe. En ze is verder tevreden en blij.

Kan het toevoegen van olie nog zinnig zijn en zo ja wat of kan ze dan ook teveel binnenkrijgen? Hebben jullie nog ervaringen/tips?

Jenny
Door Lizzy
#2292480
Omega 6 krijgt ze met rauwe voeding RUIM voldoende binnen, sterker nog, teveel. Omega 9 heeft ze niet nodig. Omega 3 is de enige vetzuur die uit balans kan zijn (te weinig). Je kunt haar een goede visolie geven. Dat werkt ook (in de regel) goed bij huidproblemen. Sommige honden krijgen er echter weer jeuk van, dus wees alert. In dat opzicht, voor de omega 3 vetzuren, kun je ook 2 keer per week een sardien geven en bijv. 1 keer per week een makreel of panharing. Gekweekte zalm vind ik niet ideaal, ook niet als omega 3 leverancier.
Door bosnimf1976
#2292853
Ze krijgt 1 x per week zalm kvv. Dat kan ze ook hebben ookal is het vet. Nu begreep ik dat zalm als je dat teveel geeft vit.D afbreekt wat weer niet goed is en dat ze dat niet meer dan 1x per week moet hebben. Geld dit ook voor de andere vissen of kan je sardientjes etc gewoon geven?

Jenny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door