Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2300496
tt-tjes schreef: En als je de dosering nu eens in 2x geeft, 1x 's morgens en 1x 's avonds door zijn eten zodat hij het niet in 1x binnenkrijgt?
Ik weet eigenlijk niet of dat kan bij Metacam? Ik zal het volgende week eens met de DA bespreken, bedankt in ieder geval voor de tip.

Ik geef hem nu sinds dinsdagochtend een kleinere dosering: de hoeveelheid voor 25 kilo i.p.v. 30 kilo. Vanaf vandaag krijgt hij volgens afspraak de dosering voor 20 kilo. De afgelopen 2 nachten heeft hij niet overgegeven, alleen gisteravond had hij bij Arno in de auto een klein beetje overgegeven.
#2300523
Lizzy schreef: Ach, die arme vent.. :(. Heb je het gevoel dat hij last van maagzuur heeft, waar ie misselijk van wordt? Is het misschien een idee om er een klein beetje Ranitidine bij te geven?
Ik heb geen idee waardoor hij misselijk wordt, meestal geeft hij 's nachts over  :-\ Hoe merk ik dat, dat hij last heeft van maagzuur? En Ranitidine, kan ik dat gewoon bij een drogist kopen?
#2300527
Ik heb overigens wel het idee dat de pijnstillers hun werk doen. 's Morgens staat hij wat makkelijker op uit zijn mand, ik hoef hem maar 2 keer te roepen om te wandelen in plaats van een keer of 5  ;) En ik hoef hem eigenlijk de hele week al niet meer te helpen bij het opstaan.
#2300582
*Natasja* schreef: Ik weet eigenlijk niet of dat kan bij Metacam? Ik zal het volgende week eens met de DA bespreken, bedankt in ieder geval voor de tip.

Ik geef hem nu sinds dinsdagochtend een kleinere dosering: de hoeveelheid voor 25 kilo i.p.v. 30 kilo. Vanaf vandaag krijgt hij volgens afspraak de dosering voor 20 kilo. De afgelopen 2 nachten heeft hij niet overgegeven, alleen gisteravond had hij bij Arno in de auto een klein beetje overgegeven.
Waarom zou dat niet mogen bij Metacam, Fjurdy krijgt Novacam, de goedkopere versie van Metacam. Ik deed dat voorheen ook bij de Previcox en hij had en heeft er veel meer baat bij.
Fjurdy weegt 14 kg, hij krijgt 's morgens een dosering voor een hond van 5 kg en 's avonds een dosering voor 2,5 kg. Alles bij elkaar dus een dosering voor een hond van 7,5 kg.
Toen ik het alleen 's morgens ga merkte ik 's avonds met de wandeling dat hij het al weer moeilijker kreeg.
#2300611
tt-tjes schreef: Waarom zou dat niet mogen bij Metacam, Fjurdy krijgt Novacam, de goedkopere versie van Metacam. Ik deed dat voorheen ook bij de Previcox en hij had en heeft er veel meer baat bij.
Fjurdy weegt 14 kg, hij krijgt 's morgens een dosering voor een hond van 5 kg en 's avonds een dosering voor 2,5 kg. Alles bij elkaar dus een dosering voor een hond van 7,5 kg.
Toen ik het alleen 's morgens ga merkte ik 's avonds met de wandeling dat hij het al weer moeilijker kreeg.
Ik vroeg het me af omdat de DA 1x daags heeft voorgeschreven. Maar ik kan het zeker eens proberen.
#2300618
*Natasja* schreef: Ik heb geen idee waardoor hij misselijk wordt, meestal geeft hij 's nachts over  :-\ Hoe merk ik dat, dat hij last heeft van maagzuur? En Ranitidine, kan ik dat gewoon bij een drogist kopen?
Ja, dat koop je gewoon bij de drogist.
#2300692
*Natasja* schreef: Ik vroeg het me af omdat de DA 1x daags heeft voorgeschreven. Maar ik kan het zeker eens proberen.
dat werd mij in het begin bij Previcox ook aangeraden, maar Maarten zei toen dat ik het gerust in 2x mocht verdelen. Ik zou het gewoon eens proberen. Je merkt vlug genoeg of het beter gaat of niet.
#2300968
tt-tjes schreef: dat werd mij in het begin bij Previcox ook aangeraden, maar Maarten zei toen dat ik het gerust in 2x mocht verdelen. Ik zou het gewoon eens proberen. Je merkt vlug genoeg of het beter gaat of niet.
Ik ben vandaag meteen begonnen, hij heeft vanmorgen een halve dosering op  ;)
#2300981
*Natasja* schreef: Beau heeft vannacht overgegeven  :( Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik vrees dat hij nu al misselijk wordt van de Metacam. En van groenlipmossel werd hij in het verleden ook misselijk, dus dat is geen oplossing. Is er iets anders wat ik hem kan geven ter bescherming van zijn maag?
Beide honden van mij werden extreem misselijk van metacam; beide heb ik jaren geleden op de rimdayl gezet (maximale dosis). De ene is overleden toen hij 13 jaar oud was aan een tumor in zijn urinebuis en de andere leeft nog steeds (gaat ook richting 13 jaar en slikt al bijna 4 jaar rimadyl, de laatste 2 jaar aangevuld met tramadol. Nooit misselijk of buikproblemen, terwijl ze na 3 dagen metacam bleef braken).
#2301014
*Natasja* schreef: Ik vroeg het me af omdat de DA 1x daags heeft voorgeschreven. Maar ik kan het zeker eens proberen.
Da's voor ons gemak: het mág in 1 dosering en het zou 24 uur moeten doorwerken. Maar 2 maal daags - om de 12 uur - een halve dosis mag ook en kan de werking verbeteren. Hopelijk ook de bijwerking verminderen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door