Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2291760
*Natasja* schreef: Waar ik ook nog mee zit, is zijn achterhand die steeds zwakker wordt. Die wordt natuurlijk niet beter door pijnstillers, neem ik aan?  :-\
Of het bij Beau ook zo is weet ik niet, maar Sammy staat nu 1,5 jaar op elke dag pijnstilling.
Eerst op carprodyl, dit werkte niet meer voldoende.
Ze kreeg een erg zwakke achterhand, trillende achterpoten, erdoor heen zakken, rechterachterpoot die gewoon niets deed  :'(
Ik heb in januari nieuwe foto´s laten maken omdat ik dacht dat de LSI veel erger was geworden, dit was dus niet zo.
Ze staat nu op een halfje previcox en alle symptomen zijn zo goed als weg  :) :)
Sammy heeft geen last van haar maag of darmen, wel krijgt ze er groenlipmossel bij.

Heel veel sterkte met je mannetje,  :-* voor jullie beide!!
#2291772
Sammy1980 schreef: Of het bij Beau ook zo is weet ik niet, maar Sammy staat nu 1,5 jaar op elke dag pijnstilling.
Eerst op carprodyl, dit werkte niet meer voldoende.
Ze kreeg een erg zwakke achterhand, trillende achterpoten, erdoor heen zakken, rechterachterpoot die gewoon niets deed  :'(
Ik heb in januari nieuwe foto´s laten maken omdat ik dacht dat de LSI veel erger was geworden, dit was dus niet zo.
Ze staat nu op een halfje previcox en alle symptomen zijn zo goed als weg  :) :)
Sammy heeft geen last van haar maag of darmen, wel krijgt ze er groenlipmossel bij.

Heel veel sterkte met je mannetje,  :-* voor jullie beide!!
Bij Sammy hielp de pijnstilling dus wel voor haar achterhand?

Beau heeft exact dezelfde klachten momenteel, plus dat hij dus vaak zijn achterpoten niet onder zijn lichaam krijgt als hij ligt en overeind wil komen. Bijkomend probleem is dat hij artrose heeft in beide voorpoten, waar hij regelmatig doorheen zakt en waar weinig tot geen kracht in zit. Hij heeft zijn achterpoten dus dubbel zo hard nodig, als die slechter worden, dan kan hij gewoon niet meer lopen  :'(
#2291783
*Natasja* schreef: Bij Sammy hielp de pijnstilling dus wel voor haar achterhand?

Beau heeft exact dezelfde klachten momenteel, plus dat hij dus vaak zijn achterpoten niet onder zijn lichaam krijgt als hij ligt en overeind wil komen. Bijkomend probleem is dat hij artrose heeft in beide voorpoten, waar hij regelmatig doorheen zakt en waar weinig tot geen kracht in zit. Hij heeft zijn achterpoten dus dubbel zo hard nodig, als die slechter worden, dan kan hij gewoon niet meer lopen  :'(
Ja bij Sammy werkte het wisselen van pijnstilling zeker!!
Ik moet nog wel oppassen dat ze geen hele rare acties doet, want dan heeft ze wel weer last, maar ze loopt weer goed, rent weer en is vrolijk  :)

En ik weet hoe je je voelt, het is verschrikkelijk om ze op deze manier te zien.
Sammy haar voorpoten zijn dan nog wel goed, maar als je haar blik zag als ze weer eens door haar achterpoten zakte  :'( :'(
Nogmaals heel veel sterkte en duimen draaien de pijnstilling iets gaat doen voor je ventje  :-*
#2291798
*Natasja* schreef: Oh echt? En aan wat voor dosis moet ik dan denken? Kun je dat gewoon bij een drogist kopen?
ik weet niet welke dosis precies, dat weet Angelique.
Ik geef vitamine B complex van Bonusan, maar het enkel B6 is voldoende dus ik maak het potje op en vraag dan aan Angelique welke pillen ik moet hebben. Er is ergens wel een topic over te vinden hier in de medische hoek.
#2292002
Nox hebben we al in een heel vroeg stadium voor haar LSI op de trocoxil gezet. Lage dosering.
Bij haar heeft het er voor gezorgd dat ze veel beter is gaan bewegen en dat samen met de hydro en twee keer een spierversterker maakt dat ze het nu nog steeds verbazend goed doet.
De nier en lever functie laten we regelmatig controleren.
Verder gebruikt de chondrio/ gluco. Ook wel andere dingen geprobeerd, maar dat hielp haar niet veel beter dan dit. Van spiersupport extra werd ze heel erg raar in haar koppie alsof ze aan de dope zat :-X

Hoe het gaat als je hond al heel veel klachten heeft weet ik niet. Ik denk dat ze met de juiste pijnstilling altijd beter gaan bewegen. Ook is er minder spierspanning in rust en dat resulteerd dan in betere afvoer van de afvalstoffen, dus ook weer een betere spieractiviteit. Ik zou zeker ook kijken welke vorm van aanvullende therapie voor hem geschikt is. (osteopathie, Ttouch, fysio, massages, hydro)

Vit B6 ..daar ga ik ook eens naar kijken. heb in het verleden wel eens een vit b complex gekregen van de d.a.
#2292033
*Natasja* schreef: Heeft hij nu minder klachten, dat alleen groenlipmossel en glucosamine nu voldoende is? Of is het vanwege de leverproblemen, dat je met reguliere pijnstillers gestopt bent?
Vanwege zijn leverprobleem ben ik daar mee gestopt. Nu geeft ik hem Cox compositum. Als het nodig is.
#2292164
*Natasja* schreef: Had Frank uberhaupt weinig maagklachten? Beau heeft nl. heel snel last van zijn maag  :-\

@Alba: dank voor de digi-knuffel!
Met probiotica erbij ging het goed, zonder had hij veel last van gasvorming. Was wel pas het laatste half jaar.
#2292170
*Dorothea* schreef: ik weet niet welke dosis precies, dat weet Angelique.
Ik geef vitamine B complex van Bonusan, maar het enkel B6 is voldoende dus ik maak het potje op en vraag dan aan Angelique welke pillen ik moet hebben. Er is ergens wel een topic over te vinden hier in de medische hoek.
Ik heb hier gemerkt dat de combi met B1 toch beter werkt. Ik geef Broer 1 x daags 100mg B1 en B6. IK geef ze van het merk "Neuro Lichtenstein". Deze werden me geadviseerd door Dr. Schultz uit Duitsland van de goudacupunctuur. Deze pillen zijn an sich niet zo in NL verkrijgbaar, maar er zijn wel webshops die ze naar NL versturen
#2292463
Angelique schreef: Ik heb hier gemerkt dat de combi met B1 toch beter werkt. Ik geef Broer 1 x daags 100mg B1 en B6. IK geef ze van het merk "Neuro Lichtenstein". Deze werden me geadviseerd door Dr. Schultz uit Duitsland van de goudacupunctuur. Deze pillen zijn an sich niet zo in NL verkrijgbaar, maar er zijn wel webshops die ze naar NL versturen
Zou dat misschien ook iets voor Fjurdy zijn, omdat hij ook zo'n zwakke achterhand heeft? Vitamine B complex is dan ook niets?
#2292545
pallas schreef: Ik zou zeker ook kijken welke vorm van aanvullende therapie voor hem geschikt is. (osteopathie, Ttouch, fysio, massages, hydro)
Hij is vier weken geleden nog bij de osteopaat geweest. Weliswaar voor andere klachten, maar volgens mij wordt bij zo'n behandeling het hele lichaam meegenomen. De rest houd ik even in mijn achterhoofd. Donderdagochtend heb ik een afspraak bij de DA, even kijken wat zij er van zegt.
#2294671
We zijn net terug van de DA. Ze heeft Beau uitgebreid nagekeken, met name rechtsvoor en rechtsachter zijn erg slecht (niet zo verwonderlijk dus dat hij af en toe moeite heeft om overeind te blijven staan, en soms niet overeind kan komen als hij ligt). In januari is zijn bloed nog onderzocht, en zijn lever en nierwaarden zijn prima, en dus geen belemmering om hem continu op pijnstillers te zetten. We gaan nu eerst Metacam proberen: een week op de maximale dosering, daarna terug naar 2/3 van de maximale dosering, en dan kijken hoe hij het daar op doet. Als hij hierbij toch last van zijn maag krijgt, is een vrij nieuwe pijnstiller Troxicol ook nog een optie: die hoef je maar 1x per maand te geven. Het voordeel van Metacam is dan weer, dat als we in het weekend een wat langere wandeling op de planning hebben staan, of iets anders waar hij misschien meer last van zou kunnen hebben, we hem vanaf donderdag of vrijdag tijdelijk op de maximale dosering kunnen zetten, en dan na het weekend weer terug naar de onderhoudsdosering. Ik moet over 2 weken bellen hoe het met hem gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door