Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3368244
Thara kwam hier als herplaatser ze was toen 10 maanden oud , en ze was voor het eerst loops .
Het viel me toen al op dat het lang duurde voordat Thara weer op haar oude energieniveau was .
Maar ja , net herplaatst .....

Thara heeft een heel regelmatige cyclus , maar wat me dus wel opvalt is dat ze lange tijd nodig heeft voordat ze haar energie weer terug heeft
Ze is nu eind September loops geweest en eind December heb ik weer een JRT . Dan is ze weer actief .
Ik heb dit met vorige teefjes nooit meegemaakt .

Thara slaapt veel meer
Thara is sloom , te sloom voor een jonge hond ( ze is bijna 3 jaar )
En lijkt ook geen plezier te hebben in bv spelen met andere honden

Kan ik haar ergens mee ondersteunen ? Ik wil er niet direct ""het mes in laten zetten ""
Maar tegelijkertijd denk ik , het is best sneu
En natuurlijk de vacht . Fokker zegt niet doen als het niet direct medisch noodzakelijk is , trimmer idem
Verder is Thara kerngezond . Maar dit is wel een punt waarvan ik denk wat moet ik hier nu mee ?
#3368339
smulpaap schreef:Thara kwam hier als herplaatser ze was toen 10 maanden oud , en ze was voor het eerst loops .
Het viel me toen al op dat het lang duurde voordat Thara weer op haar oude energieniveau was .
Maar ja , net herplaatst .....

Thara heeft een heel regelmatige cyclus , maar wat me dus wel opvalt is dat ze lange tijd nodig heeft voordat ze haar energie weer terug heeft
Ze is nu eind September loops geweest en eind December heb ik weer een JRT . Dan is ze weer actief .
Ik heb dit met vorige teefjes nooit meegemaakt .

Thara slaapt veel meer
Thara is sloom , te sloom voor een jonge hond ( ze is bijna 3 jaar )
En lijkt ook geen plezier te hebben in bv spelen met andere honden

Kan ik haar ergens mee ondersteunen ? Ik wil er niet direct ""het mes in laten zetten ""
Maar tegelijkertijd denk ik , het is best sneu
En natuurlijk de vacht . Fokker zegt niet doen als het niet direct medisch noodzakelijk is , trimmer idem
Verder is Thara kerngezond . Maar dit is wel een punt waarvan ik denk wat moet ik hier nu mee ?
Heel normaal. Ze heeft last van schijnzwangerschap. Ik heb/had er hier twee zo. Frou Frou heb ik laten castreren, omdat zij echt teveel last kreeg van schijnzwangerschappen en eens in de 5 maanden loops werd. Fritzi heeft ook lange tijd last van schijnzwangerschappen. Dan eet ze slecht, wil ze niet met Biscuit spelen (tot groot verdriet van Biscuit die haar wel elke ochtend uitdaagt voor een spelletje) maar Fritzi hangt op de bank en heeft als bijnaam Tietemarie, omdat ze simpelweg uiers heeft hangen waar ze een 10 pups nest mee zou kunnen voeren. Ze wil het liefst de hele dag onder een dekentje op de bank hangen. En zodra de pups uitgevlogen zijn merk je dat direct want dan wordt ze wakker en breekt ze wekenlang samen met Bisq mijn huis af :biggrin2: . Ze rent en springt dan van hot naar her, van de ene kant van het huis, over de bank, als een raket over de loopplank de tuin in. En dan is ze tot haar volgende loopsheid weer haar normale zelf.

Ik doe er niks mee. Het hoort erbij en ik vind het acceptabel, zoals Fritzi er "last" van heeft.

Je zou met homeopathie wat kunnen proberen. Ik zou dan wel naar een goede klassiek geschoolde homeopaat gaan en niet een willekeurig algemeen middeltje nemen. Het moet goed passen, het middel. En als je het onhoudbaar vindt, dan is er eigenlijk weinig andere keuze dan ontstokken, zoals ik bij Frou heb gedaan. Bij Frou ging het echt de grenzen over van wat ik nog acceptabel vond. Hier loopt er nog een bar-topic over: viewtopic.php?f=17&t=137030&hilit=frou+schijnzwanger. Inmiddels is Frou dus (laparoscopisch) ontstokt.
#3368378
Ik heb ook een teefje gehad waar na haar loopsheid helemaal niks meer vanuit ging...
Niet spelen, bij het wandelen een beetje aan mijn benen hangen, ruzie maken met onze andere hond... Het duurde elke keer maanden voor ze weer zichzelf was.
Uiteindelijk is ze gecastreerd...
#3368379
Hier ook een dramaqueen......
Onze molly loopt continu te "murmelen" noem ik het. Helemaal op de wandeling. Zo'n zorgelijk geluidje continu naast je. wel te porren voor spelen gelukkig.
Maar ook ochtend misselijkheid, gal braken en boven haar eten gaan staan alsof het vergif is.
In het begin dacht ik niet eten, jammer dan, maar ze blijft dan gal kotsen. Dus ik ben daar mee gestopt, want ik heb geen zin in de hele dag kots ruimen.
Nu krijgt ze als ze haar periode heeft, sorry!!!! brokjes. en dat wil ze wel. Het is even niet anders.
Ook hangborstjes en vreselijk tuttig kan ze zijn.
Ik wil een nestje bij haar, dus helaas nog niet steriliseren.

Mijn andere teefje nergens geen last van, hooguit wat meer slepen en verstoppen van een knuffel, maar niet overdreven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door