Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BlissSpirit
#3355091
Onze Bliss ligt op dit moment aan het infuus, aangezien haar nierfunctie behoorlijk slecht is.
Nu heb ik een nierdieet voor haar gemaakt en hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op een paar vragen.

Het menu bestaat uit:
20% vleesbotten
20% pens
20% groenten
15% spiervlees
5% orgaan
15% koolhydraten
5% vet
Is dit okee?

Als vleesbotten wil ik gevogelte en tam konijn gaan voeren: kip, parelhoen, kalkoen, eend en kwartel

Groenten heb ik de normale groentemix en wil daar de kook overheen halen om het fosfor te verminderen. Is dit een goed plan?
In de mix zit nu bleekselderij, komkommer, courgette, wortel, bietjes, spinazie, peterselie, knoflook

Heb als koolhydraten: pasta, rijst, zoete aardappel en pompoen

Als vet, kokosolie, olijfolie en ga op zoek naar rauw schapenvet. Nog op zoek naar goede visolie.

Orgaan, hart en lever van lam en geit, gelijk verdeeld.

Mijn grootste vraag is, wat als spiervlees?
Heb namelijk heel veel wild liggen, als gans, zwaan, ree, hert, antiloop, lama, kangoeroe, maar ook kalkoen.
Kan ik deze vleessoorten allemaal wel voeren als spiervlees?
Paard verdraagt ze helaas niet en rund vind ik altijd lastig, ben te vaak teleurgesteld in de kwaliteit.

Alle tips zijn welkom, wil mijn meisje graag nog even houden en haar zo goed mogelijk ondersteunen.

O ja, en wat is slim qua vis en ei?







Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door BlissSpirit op do 10 jan 2019, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
#3355096
BlissSpirit schreef:Onze Bliss ligt op dit moment aan het infuus, aangezien haar nierfunctie behoorlijk slecht is.
Nu heb ik een nierdieet voor haar gemaakt en hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op een paar vragen.

Het menu bestaat uit:
20% vleesbotten
20% pens
20% groenten
15% spiervlees
5% orgaan
15% koolhydraten
5% vet
Is dit okee?
Je percentages zijn prima.

Maar jeetje, wat een narigheid joh! Heb je enig idee wat de oorzaak is? Heel verstandig dat ze aan het infuus is gelegd.
Als vleesbotten wil ik gevogelte en tam konijn gaan voeren: kip, parelhoen, kalkoen, eend en kwartel
Prima!
Groenten heb ik de normale groentemix en wil daar de kook overheen halen om het fosfor te verminderen. Is dit een goed plan?
In de mix zit nu bleekselderij, komkommer, courgette, wortel, bietjes, spinazie, peterselie, knoflook
Ik heb op een website gelezen dat je een hond met nierproblemen geen selderij (en dus ook geen bleekselderij) en peterselie moet geven. Vanwege de vochtafdrijvende werking. Dat staat hier: http://dogaware.com/health/kidneydiet.html. Er staat helaas niet echt goed uitgelegd waarom niet maar ik zou zelf geen risico willen nemen...

Sowieso is dit wel een handige lijst voor je om te kijken wat meer/minder fosfor bevat: http://dogaware.com/health/kidneytable.html
Heb als koolhydraten: pasta, rijst, zoete aardappel en pompoen
Prima. Pasta vind ik normaal gesproken echt drie keer niks maar aangezien het weinig fosfor bevat is het een goede keus.
Als vet, kokosolie, olijfolie en ga op zoek naar rauw schapenvet. Nog op zoek naar goede visolie.
Prima. Als visolie zou ik echt de beste kwaliteit willen in jouw plaats. Ik vind zelf alle visolie in een fles afvallen (ivm ranzig worden van het vet). Dus ik zou voor een capsule gaan. Ik vind de visolie van Solgar super fijn. En ook de wilde zalmolie capsules van Solgar. Die kun je bestellen bij I-Herb voor een goede prijs. Doils liet ik dus voor wat het is.
Orgaan, hart en lever van lam en geit, gelijk verdeeld.
Prima. Ik zou zelf toch ook proberen een klein beetje nier te geven. Lamsnier.
Mijn grootste vraag is, wat als spiervlees?
Heb namelijk heel veel wild liggen, als gans, zwaan, ree, hert, antiloop, lama, kangoeroe, maar ook kalkoen.
Kan ik deze vleessoorten allemaal wel voeren als spiervlees?
Paard verdraagt ze helaas niet en rund vind ik altijd lastig, ben te vaak teleurgesteld in de kwaliteit.
Volgens mij mag je alles wat je daar noemt gewoon voeren. Het ontloopt elkaar ook allemaal niet zo heel erg, qua fosforgehalte. Zie ook die lijst op dogaware.
Alle tips zijn welkom, wil mijn meisje graag nog even houden en haar zo goed mogelijk ondersteunen.

O ja, en wat is slim qua vis en ei?
Vis is in de regel behoorlijk rijk aan fosfor (zie ook de lijst). Ik zou zelf nu even geen vis geven. Een eitje moet kunnen.

Ik zou absoluut Solidago tabletten gaan geven ter ondersteuning. Ik vind die van A. Vogel heel goed. Je kunt daar 1 tablet per dag van geven. Puur Kidney van NML health is ook prima. Deze tabletjes at Linga zo uit m'n hand.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat ze gauw opknapt.
#3355099
Dank je wel voor je super snelle reactie!!!
De groente mix gaat de kliko in.
Vis dan inderdaad maar even niet.
Op de rest reageer ik straks even. Nu snel eten en dan mijn meisje weer ophalen voor de nacht.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355126
Lizzy schreef: Je percentages zijn prima.

Maar jeetje, wat een narigheid joh! Heb je enig idee wat de oorzaak is? Heel verstandig dat ze aan het infuus is gelegd.


Prima!


Ik heb op een website gelezen dat je een hond met nierproblemen geen selderij (en dus ook geen bleekselderij) en peterselie moet geven. Vanwege de vochtafdrijvende werking. Dat staat hier: http://dogaware.com/health/kidneydiet.html. Er staat helaas niet echt goed uitgelegd waarom niet maar ik zou zelf geen risico willen nemen...

Sowieso is dit wel een handige lijst voor je om te kijken wat meer/minder fosfor bevat: http://dogaware.com/health/kidneytable.html


Prima. Pasta vind ik normaal gesproken echt drie keer niks maar aangezien het weinig fosfor bevat is het een goede keus.


Prima. Als visolie zou ik echt de beste kwaliteit willen in jouw plaats. Ik vind zelf alle visolie in een fles afvallen (ivm ranzig worden van het vet). Dus ik zou voor een capsule gaan. Ik vind de visolie van Solgar super fijn. En ook de wilde zalmolie capsules van Solgar. Die kun je bestellen bij I-Herb voor een goede prijs. Doils liet ik dus voor wat het is.


Prima. Ik zou zelf toch ook proberen een klein beetje nier te geven. Lamsnier.


Volgens mij mag je alles wat je daar noemt gewoon voeren. Het ontloopt elkaar ook allemaal niet zo heel erg, qua fosforgehalte. Zie ook die lijst op dogaware.


Vis is in de regel behoorlijk rijk aan fosfor (zie ook de lijst). Ik zou zelf nu even geen vis geven. Een eitje moet kunnen.

Ik zou absoluut Solidago tabletten gaan geven ter ondersteuning. Ik vind die van A. Vogel heel goed. Je kunt daar 1 tablet per dag van geven. Puur Kidney van NML health is ook prima. Deze tabletjes at Linga zo uit m'n hand.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat ze gauw opknapt.
Zo, ff voor gaan zitten.
Bliss ligt hier lekker te slapen, dus even een reactie op jouw bericht.

Fijn dat de percentages goed zijn.
Heb even snel door de links gebladerd die je hebt toegevoegd, maar pfffff daar klinkt het een stuk ingewikkelder dan het nierdieet van bp Afbeelding
Als ik deze percentages zo aan houd, doe ik het dan goed?
Of echt alles gaan berekenen aan de hand van kcal ed?

Tja, een oorzaak, er staat urine op kweek en er is vanmiddag een echo gemaakt en dat zag er niet goed uit. Haar linker nier is heel erg klein en de rechter kon niet eens gevonden worden. Verder is haar kalium, calcium goed, ook geen baarmoederontsteking. Dus het is echt gissen. Waarschijnlijk haar leeftijd. Bliss is ruim 11,5.

Morgen ga ik nieuwe groenten inslaan die laag in fosfor zijn. En kan ik ze dan ook beter koken?
Ze kreeg vanavond haar groenten en pompoen ze vond de hoeveelheid groenten echt vreselijk. Heeft dus ook niet alles opgegeten. Misschien toch ipv pompoen en zoete aardappel maar pasta en rijst. Krijgen ze hier eigenlijk nooit, maar ja, ze moet wel eten.

Ik ga de visolie capsules zo gelijk bestellen. En hoeveel kan ik er daarvan geven? En moet ik dit aftrekken van het vet dat ze krijgt?
Lizzy, geef je de hele capsule of knijp je ze leeg?

Okee, toch een beetje nier.
Had begrepen dat je dit beter niet kan geven ivm zout en afvalstoffen.

Heb even gekeken naar de lijsten op de site die je gaf, maar kan daar eigenlijk alleen maar de "standaard" vlees soorten vinden als rund kip en kalkoen.
Maar zal morgen even verder zoeken.
Ben niet meer zo helder Afbeelding

Vis gaat hem dus niet worden, maar alleen visolie.
En een eitje en af en toe alleen het eiwit ga ik zeker doen.

Morgen even op jacht naar solidago.
De puur kidney gaat zeker lukken, denk dat ik die al voorgeschreven ga krijgen van de da, want ze doen zoveel mogelijk homeopathisch

Het is nu alleen even kijken wat ik kan met pijnstilling. Want ook die heeft ze eigenlijk nodig voor haar spondylose.
Ze krijgt al wel puur spondy en flexijoint, maar dit is niet afdoende.
Ze heeft de afgelopen weken metacam gehad en dat heeft haar nieren natuurlijk ook geen goed gedaan. Had ik het maar geweten Afbeelding
Je zou ze bijna niks meer durven geven op dat gebied Afbeelding

Nou, morgen en woensdag nog aan het infuus en heel hard duimen dat de waardes gezakt zijn.
Kan mijn steun en toeverlaat nog lang niet missen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door BlissSpirit op ma 17 sep 2018, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#3355136
Nog een vraagje
Ze krijgt nu meer dan de helft minder bot, dus vrees eigenlijk wel voor dunne ontlasting.
Kan ik hiervoor in de plaats zonder problemen eierschaal poeder toevoegen?
Weet dat er geen fosfor in zit, maar hoe zit het dan met de verhouding calcium/ fosfor?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355150
BlissSpirit schreef:Zo, ff voor gaan zitten.
Bliss ligt hier lekker te slapen, dus even een reactie op jouw bericht.

Fijn dat de percentages goed zijn.
Heb even snel door de links gebladerd die je hebt toegevoegd, maar pfffff daar klinkt het een stuk ingewikkelder dan het nierdieet van bp Afbeelding
Als ik deze percentages zo aan houd, doe ik het dan goed?
Of echt alles gaan berekenen aan de hand van kcal ed?
Nee, wat je nu hebt gedaan is prima en het menu van Barfplaats is prima. Ik heb die links allemaal doorgenomen en aan de hand van voedingsstoftabellen ooit alle berekeningen zelf gemaakt. Juist om het de eigenaren van de honden met nierproblemen makkelijker te maken.
Tja, een oorzaak, er staat urine op kweek en er is vanmiddag een echo gemaakt en dat zag er niet goed uit. Haar linker nier is heel erg klein en de rechter kon niet eens gevonden worden. Verder is haar kalium, calcium goed, ook geen baarmoederontsteking. Dus het is echt gissen. Waarschijnlijk haar leeftijd. Bliss is ruim 11,5.
Jeetje.... Heftig zeg! Maar hoe kwam je er zo bij om urine op kweek te zetten? Ging je met specifieke klachten naar de dierenarts?
Morgen ga ik nieuwe groenten inslaan die laag in fosfor zijn. En kan ik ze dan ook beter koken?
Ze kreeg vanavond haar groenten en pompoen ze vond de hoeveelheid groenten echt vreselijk. Heeft dus ook niet alles opgegeten. Misschien toch ipv pompoen en zoete aardappel maar pasta en rijst. Krijgen ze hier eigenlijk nooit, maar ja, ze moet wel eten.
Je mag het ook koken ja. Ze zeggen dat het fosforgehalte iets afneemt. Nou is de meeste groenten laag aan fosfor dus als ze het rauw gepureerd lekkerder vindt: zou ik dat gewoon geven. Groenten die de meeste honden lekker vinden: courgette, witlof, andijvie, pompoen, sperzieboontjes (die wel gekookt want rauw vinden ze dat niet te vreten), broccoli, worteltjes.
Ik ga de visolie capsules zo gelijk bestellen. En hoeveel kan ik er daarvan geven? En moet ik dit aftrekken van het vet dat ze krijgt?
Lizzy, geef je de hele capsule of knijp je ze leeg?
Nee, dat hoef je nergens van af te trekken, dit is een extra zeg maar. Je kunt de hele capsule in de bak doen. De meeste honden eten ze op. Die van mij gaan met zo'n capsule staan pielen en bijten er dan gerust in met hun voortandjes terwijl ze vlakbij mijn keukenkastje staan. Dan zit het visolie tegen mijn keukenkastje en dat vind ik ontzettend ranzig. Ik knip ze dus voorzichtig in en knijp ze leeg en gooi de capsule ook in de voerbak.
Okee, toch een beetje nier.
Had begrepen dat je dit beter niet kan geven ivm zout en afvalstoffen.
Nou, dat is vooral een theorie die holistische dierenartsen aanhouden. Als een hond nierproblemen heeft: moet je hem juist wat nier geven. Heeft een hond leverproblemen: moet je hem juist wat lever geven. En aangezien je maar 5% orgaanvlees geeft, komt dat met hart, lever en nier neer op 1,6% van het totaal. Dat is echt weinig. Nier bevat ook niet meer afvalstoffen dan lever. Het mooiste geef je natuurlijk wel nier van een biologische gehouden dier. Dat geldt ook voor lever.
Heb even gekeken naar de lijsten op de site die je gaf, maar kan daar eigenlijk alleen maar de "standaard" vlees soorten vinden als rund kip en kalkoen.
Maar zal morgen even verder zoeken.
Ben niet meer zo helder Afbeelding
Ja, maar ik ben eerder al in deze materie gedoken en vleessoorten ontlopen elkaar gewoon niet zoveel. Ik zou dus zonder problemen die andere diersoorten durven voeren.

Kijk deze website maar: https://www.eatthismuch.com/food/view/g ... -skin,505/. Dan zie je dat gans 748 mg fosfor bevat. Maar dit betreft 350 gram ganzenvlees. Dus deel je die 748 gram door 3 (die lijst van dogaware is immers 100 gram vlees en het fosfor gehalte) zit je op een fosforgehalte van 100 gram ganzenvlees van 249 mg.

Hier kun je ook zien dat je bijvoorbeeld juist "deer" (hert) moet kiezen: https://www.albertahealthservices.ca/as ... y-diet.pdf. En ander wild vlees. Hier zie je trouwens ook staan dat je orgaanvlees moet vermijden. Maar met onze honden is dat gewoon geen goed idee om dat te reduceren naar 0%. Ze komen dan geheid vitamines tekort. Maar daarom is dat wel verlaagd naar 5%.
Vis gaat hem dus niet worden, maar alleen visolie.
En een eitje en af en toe alleen het eiwit ga ik zeker doen.
Ja precies.
Morgen even op jacht naar solidago.
De puur kidney gaat zeker lukken, denk dat ik die al voorgeschreven ga krijgen van de da, want ze doen zoveel mogelijk homeopathisch
Puur Kidney bevat Solidago!
Het is nu alleen even kijken wat ik kan met pijnstilling. Want ook die heeft ze eigenlijk nodig voor haar spondylose.
Ze krijgt al wel puur spondy en flexijoint, maar dit is niet afdoende.
Ze heeft de afgelopen weken metacam gehad en dat heeft haar nieren natuurlijk ook geen goed gedaan. Had ik het maar geweten Afbeelding
Je zou ze bijna niks meer durven geven op dat gebied Afbeelding
Nee, Metacam is echt troep voor haar nieren. Misschien kun je overleggen met de dierenarts en de Metacam afbouwen en daar voor in de plaats CBD olie + Golden Paste (kurkuma) gaan geven?
Nou, morgen en woensdag nog aan het infuus en heel hard duimen dat de waardes gezakt zijn.
Kan mijn steun en toeverlaat nog lang niet missen.
:'(
Ik wens je ontzettend veel sterkte en ik duim keihard met je mee!
Nou is het wel zo dat waardes als ureum en creatinine vaak sowieso dalen na een infuus. Ik weet dus niet of ze niet beter even kunnen wachten met opnieuw waardes prikken. Nou ja, dat weet je dierenarts vast wel. Het is wel heel fijn dat ze uberhaupt je hond direct aan het infuus hebben gelegd. Dit wordt vaak niet gedaan (omdat de zorg eromheen lastig is) maar het is heel vaak levensreddend. Nou joh, duimen op TURBO :-*
#3355167
pearlsofpassion schreef:Ik zou eerst eens afwachten of het probleem zich wel stelt. Koolhydraten werken nl ook stoppend.
Want je moet die balans idd niet meer verstoren dan nodig.

Sterkte trouwens, met Bliss.
Dank je wel voor je reactie.
Ja, tuurlijk wacht ik het eerst even af, maar ben altijd graag voorbereid Afbeelding

Dank je wel, we gaan samen knokken


Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355172
Lizzy schreef: Nee, wat je nu hebt gedaan is prima en het menu van Barfplaats is prima. Ik heb die links allemaal doorgenomen en aan de hand van voedingsstoftabellen ooit alle berekeningen zelf gemaakt. Juist om het de eigenaren van de honden met nierproblemen makkelijker te maken.


Jeetje.... Heftig zeg! Maar hoe kwam je er zo bij om urine op kweek te zetten? Ging je met specifieke klachten naar de dierenarts?


Je mag het ook koken ja. Ze zeggen dat het fosforgehalte iets afneemt. Nou is de meeste groenten laag aan fosfor dus als ze het rauw gepureerd lekkerder vindt: zou ik dat gewoon geven. Groenten die de meeste honden lekker vinden: courgette, witlof, andijvie, pompoen, sperzieboontjes (die wel gekookt want rauw vinden ze dat niet te vreten), broccoli, worteltjes.


Nee, dat hoef je nergens van af te trekken, dit is een extra zeg maar. Je kunt de hele capsule in de bak doen. De meeste honden eten ze op. Die van mij gaan met zo'n capsule staan pielen en bijten er dan gerust in met hun voortandjes terwijl ze vlakbij mijn keukenkastje staan. Dan zit het visolie tegen mijn keukenkastje en dat vind ik ontzettend ranzig. Ik knip ze dus voorzichtig in en knijp ze leeg en gooi de capsule ook in de voerbak.


Nou, dat is vooral een theorie die holistische dierenartsen aanhouden. Als een hond nierproblemen heeft: moet je hem juist wat nier geven. Heeft een hond leverproblemen: moet je hem juist wat lever geven. En aangezien je maar 5% orgaanvlees geeft, komt dat met hart, lever en nier neer op 1,6% van het totaal. Dat is echt weinig. Nier bevat ook niet meer afvalstoffen dan lever. Het mooiste geef je natuurlijk wel nier van een biologische gehouden dier. Dat geldt ook voor lever.


Ja, maar ik ben eerder al in deze materie gedoken en vleessoorten ontlopen elkaar gewoon niet zoveel. Ik zou dus zonder problemen die andere diersoorten durven voeren.

Kijk deze website maar: https://www.eatthismuch.com/food/view/g ... -skin,505/. Dan zie je dat gans 748 mg fosfor bevat. Maar dit betreft 350 gram ganzenvlees. Dus deel je die 748 gram door 3 (die lijst van dogaware is immers 100 gram vlees en het fosfor gehalte) zit je op een fosforgehalte van 100 gram ganzenvlees van 249 mg.

Hier kun je ook zien dat je bijvoorbeeld juist "deer" (hert) moet kiezen: https://www.albertahealthservices.ca/as ... y-diet.pdf. En ander wild vlees. Hier zie je trouwens ook staan dat je orgaanvlees moet vermijden. Maar met onze honden is dat gewoon geen goed idee om dat te reduceren naar 0%. Ze komen dan geheid vitamines tekort. Maar daarom is dat wel verlaagd naar 5%.


Ja precies.


Puur Kidney bevat Solidago!


Nee, Metacam is echt troep voor haar nieren. Misschien kun je overleggen met de dierenarts en de Metacam afbouwen en daar voor in de plaats CBD olie + Golden Paste (kurkuma) gaan geven?


:'(
Ik wens je ontzettend veel sterkte en ik duim keihard met je mee!
Nou is het wel zo dat waardes als ureum en creatinine vaak sowieso dalen na een infuus. Ik weet dus niet of ze niet beter even kunnen wachten met opnieuw waardes prikken. Nou ja, dat weet je dierenarts vast wel. Het is wel heel fijn dat ze uberhaupt je hond direct aan het infuus hebben gelegd. Dit wordt vaak niet gedaan (omdat de zorg eromheen lastig is) maar het is heel vaak levensreddend. Nou joh, duimen op TURBO :-*
Grrrrrrr heel verhaal getypt, gooit tapa me eruit.

Ga zo op de laptop een nieuwe poging wagen

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355182
Lizzy schreef:Nee, wat je nu hebt gedaan is prima en het menu van Barfplaats is prima. Ik heb die links allemaal doorgenomen en aan de hand van voedingsstoftabellen ooit alle berekeningen zelf gemaakt. Juist om het de eigenaren van de honden met nierproblemen makkelijker te maken.

Ohhh fijn, dan laat ik het voor nu even zo. :thumbup:
Heel erg bedankt dat je elke keer weer klaar staat. Zo fijn, BP helpt je altijd verder


Jeetje.... Heftig zeg! Maar hoe kwam je er zo bij om urine op kweek te zetten? Ging je met specifieke klachten naar de dierenarts?

We kwamen er heel onverwacht achter. Bliss gooide al een paar dagen elke nacht haar eten eruit en at het ook net zo vrolijk weer op, maar niet de bedoeling natuurlijk. Het blijft een tervuerense en we zijn al twee van onze honden kwijt geraakt aan maagkanker, dus afspraak gemaakt. Bij lichamelijk onderzoek gaf ze duidelijk pijn in haar maag aan, dus onmiddellijk gestopt met de metacam en maagbeschermer en advies kleinere porties per dag. Nou, dat bleek geen goed plan, want ipv 1x per dag, spuugde ze nu 4x per dag. Niet echt fijn voor haar natuurlijk, dus weer terug naar de DA en bloedonderzoek gedaan en daar kwamen dus heel onverwacht de slechte nierwaardes naar voren. Ze had ook op het overgeven na geen klachten die daar op wezen en ze toonde niet misselijk, at alles wat eruit kwam ook weer net zo snel op, was niet sloom, stond nog net zo te springen om etenstijd, is niet afgevallen.
Dus onze DA zei gelijk, ze gaat aan het infuus, hij heeft een echo gemaakt, daar kwamen we dus achter de veel te kleine en onvindbare nier en er is urine op kweek gezet. Ze ligt vandaag voor de 3de dag aan het infuus, morgen nog 1 x.



Je mag het ook koken ja. Ze zeggen dat het fosforgehalte iets afneemt. Nou is de meeste groenten laag aan fosfor dus als ze het rauw gepureerd lekkerder vindt: zou ik dat gewoon geven. Groenten die de meeste honden lekker vinden: courgette, witlof, andijvie, pompoen, sperzieboontjes (die wel gekookt want rauw vinden ze dat niet te vreten), broccoli, worteltjes.

Dank je wel en gehaald. de helft kook ik en de andere helft rauw, dan kan ik ff kijken wat er het beste ingaat.


Nee, dat hoef je nergens van af te trekken, dit is een extra zeg maar. Je kunt de hele capsule in de bak doen. De meeste honden eten ze op. Die van mij gaan met zo'n capsule staan pielen en bijten er dan gerust in met hun voortandjes terwijl ze vlakbij mijn keukenkastje staan. Dan zit het visolie tegen mijn keukenkastje en dat vind ik ontzettend ranzig. Ik knip ze dus voorzichtig in en knijp ze leeg en gooi de capsule ook in de voerbak.

Hahaha, duidelijk, geef ze eerst heel en mocht ze er net zo'n feestje van maken als jouw dames, dan wordt het leegknijpen, want brrrrr inderdaad ranzig


Nou, dat is vooral een theorie die holistische dierenartsen aanhouden. Als een hond nierproblemen heeft: moet je hem juist wat nier geven. Heeft een hond leverproblemen: moet je hem juist wat lever geven. En aangezien je maar 5% orgaanvlees geeft, komt dat met hart, lever en nier neer op 1,6% van het totaal. Dat is echt weinig. Nier bevat ook niet meer afvalstoffen dan lever. Het mooiste geef je natuurlijk wel nier van een biologische gehouden dier. Dat geldt ook voor lever.

Okee, lamsnier ga ik bij de orgaan doen.


Ja, maar ik ben eerder al in deze materie gedoken en vleessoorten ontlopen elkaar gewoon niet zoveel. Ik zou dus zonder problemen die andere diersoorten durven voeren.

Kijk deze website maar: https://www.eatthismuch.com/food/view/g ... -skin,505/. Dan zie je dat gans 748 mg fosfor bevat. Maar dit betreft 350 gram ganzenvlees. Dus deel je die 748 gram door 3 (die lijst van dogaware is immers 100 gram vlees en het fosfor gehalte) zit je op een fosforgehalte van 100 gram ganzenvlees van 249 mg.

Hier kun je ook zien dat je bijvoorbeeld juist "deer" (hert) moet kiezen: https://www.albertahealthservices.ca/as ... y-diet.pdf. En ander wild vlees. Hier zie je trouwens ook staan dat je orgaanvlees moet vermijden. Maar met onze honden is dat gewoon geen goed idee om dat te reduceren naar 0%. Ze komen dan geheid vitamines tekort. Maar daarom is dat wel verlaagd naar 5%.

Dat bedoel ik, zo fijn dat je dat allemaal voor ons doet!!!! :-* !


Ja precies.

O0


Puur Kidney bevat Solidago!

Kijk, dat bedoel ik, was niet meer zo helder ::)


Nee, Metacam is echt troep voor haar nieren. Misschien kun je overleggen met de dierenarts en de Metacam afbouwen en daar voor in de plaats CBD olie + Golden Paste (kurkuma) gaan geven?

Klopt, ook niet voor haar maag, dus daarom zijn we daar toen direct mee gestopt. Ze kreeg het ook nog een paar weken. Maar ze heeft wel verdere ondersteuning nodig, dus de kurkuma staat te pruttelen, ook goed voor mezelf ;) , in de cbd moet ik me echt even gaan verdiepen, maar zeker een goed idee


:'(
Ik wens je ontzettend veel sterkte en ik duim keihard met je mee!
Nou is het wel zo dat waardes als ureum en creatinine vaak sowieso dalen na een infuus. Ik weet dus niet of ze niet beter even kunnen wachten met opnieuw waardes prikken. Nou ja, dat weet je dierenarts vast wel. Het is wel heel fijn dat ze uberhaupt je hond direct aan het infuus hebben gelegd. Dit wordt vaak niet gedaan (omdat de zorg eromheen lastig is) maar het is heel vaak levensreddend. Nou joh, duimen op TURBO :-*

Dank je wel :-* , die kunnen we, en vooral Bliss, heel goed gebruiken.
en gaan samen knokken!!!
Gelukkig vindt onze dierenarts niet zo gauw iets lastig. en weten ze het zelf niet dan schromen ze ook niet om je door te sturen.
Komen er al een jaartje op 28, altijd een vertrouwd gezicht, 24/7 bereikbaar.
Klopt ook hoor, dus het is meer om te kijken of het infuus aan is geslagen. En dan naar huis met meds en op het dieet. Na 6 weken weer bloedonderzoek en indien nodig natuurlijk eerder!!!

Nog 1 vraagje, ik ben van kippendijfilet bouillon aan het trekken, in de hoop dat het al haar groenten wat hartiger maakt. Moet wel kunnen toch, zoveel fosfor zal daar niet inzitten, Toch?
Is dus alleen vlees en het vet wat aan kippendijfilet zit. Het vlees, daar maak ik wel wat van voor onszelf :D
#3355195
Heel graag gedaan hoor! Daar zijn we voor!
Klinkt als echt een super fijne dierenkliniek! Ik ben heel benieuwd, hoe het bloedwerk uitpakt!
Kippenbouillon mag je gewoon geven. Ik zit even naar de analyse te kijken van bone broth en zie dat het 68 mg per liter bevat. Lijkt me dus geen enkel punt en het wordt op diverse websites juist aangeraden voor honden met nierproblemen.
#3355201
Ik hou jullie op de hoogte!!
Ohhhhh dat is super om te horen dat de bone broth wel gewoon mag.
Durfde het niet, omdat je de botten echt helemaal uit knijpt en juist in botten veel fosfor zit.
En het is juist super voor haar gewrichten.
Dank je wel!!!!!

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door