Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3321306
Goedenmiddag ,

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje kan helpen of raad kan geven, ik heb een labrador retriever van 3 jaar oud. Vorig jaar november merkten wij op dat onze labrador Hummer op zijn rug (alleen bij het midden van de rug en aanzet staart) vlekjes had waar hij haar verloor met schilfers.. meteen een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Deze heeft getest of het een schimmel of iets anders kon zijn dit was het niet. We kregen een antibiotica kuur van 10 dagen als dit niet zou helpen zouden we terug moeten komen om verder te kijken. In tussen tijd heb ik eens rond gevraagd en zeiden veel mensen dat dit op een allergie leek door de brokken, een bekende van ons die een eigen dierenzaak heeft en vroeger met een dierenarts heeft samen gewerkt vertelde ons dat het inderdaad op een allergie leek en dat zijn hond dit ook heeft gehad, hij gaf ons het advies dat voordat we weer terug gingen naar de dierenarts eens moesten proberen hoe Hummer op een granenvrije brok reageerde voordat we een allergie test lieten doen waar vaak toch niet precies uit komt waar de hond nu daadwerkelijk allergisch voor is. We besloten toen om een sensitieve brok te pakken granen vrij met zalm. Het duurde een paar weken voordat je verschil zag aangezien het lichaam nog aan het ontgiften was. Na 5 a 6 weken zag je al duidelijk verschil de vlekken werden minder en waren toen ook weg.. nu een jaar later rond precies dezelfde tijd heeft Hummer opeens weer vlekken ondanks dat we nog steeds de brok voeren zonder granen met zalm.. na veel opzoeken op internet heb ik heel wat positieve dingen gelezen over barf.. toch wou ik even vragen of een van jullie dit bekend voor komt ? Ik vraag mezelf af misschien komt dit omdat we weer tegen de winter aan gaan.. zoals wij zelf ook meer haaruitval krijgen droog haar door verwarming enzovoort. Of heeft hij toch weer een allergie ontwikkeld tegen deze brok ondanks dat die granen vrij is en met zalm.. hopelijk kan iemand mij helpen

Groetjes
Nadine
Bijlagen
91981075-1E60-4E01-A62B-D5B8EFB18771.jpeg
91981075-1E60-4E01-A62B-D5B8EFB18771.jpeg (3.71 MiB) 1209 keer bekeken
69D3EC58-48EB-4E99-B20F-7F02B4DF09D0.jpeg
69D3EC58-48EB-4E99-B20F-7F02B4DF09D0.jpeg (3.81 MiB) 1209 keer bekeken
#3321348
Tja, uiteraard hebben wij hier goede ervaringen met barf. ;)
Ook mijn hond is hier goed op opgeknapt. Nu kreeg hij vanaf pup aan al smuldier, dus wel al vlees. Toen hij 1.5 was ook jeuk, plekken en schilfers. Toen een eliminatie dieet op barf en voor 98% opgeknapt. :)
#3321357
Ja dat klopt alles wat ik tot nu toe heb gehoord over barf is alleen maar positief. Het is gewoon raar dat hij eerst nergens meer last van had en nu een jaar later weer precies hetzelfde heeft, en ook nog eens alleen op zijn rug en dan bedoel ik niet de hele rug maar echt pas vanaf het midden. Verder aan de pootjes of op z’n buik heeft die helemaal niks..
ik denk dat beginnen met barf inderdaad een goede oplossing is.. zag het bij uw hond trouwens ook zo uit zoals bij Hummer ?

Groetjes
Bijlagen
192DAC8D-3359-4D57-AD62-38893FA44CF2.jpeg
192DAC8D-3359-4D57-AD62-38893FA44CF2.jpeg (2.12 MiB) 1134 keer bekeken
#3321362
Erger, op het ergste moment was de huid in zijn liezen helemaal rood en ontstoken.

Maar schilfers ook, en dat rook ook zo vies muf.

Een keer wassen met een goede shampoo helpt hier ook wel, zeker als hij aan het verharen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door