Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rit
#2280786
Hoi allemaal,
Ik zal me eerst eens even voorstellen... Ik lees al een tijdje mee, maar nu is bijna een week onze pup Moon in huis en vond ik het tijd me toch maar eens aan te melden! Moon kreeg bij de fokker al KVV en daar ben ik ook helemaal voorstander van. Nu krijgt ze Tinlo (daarvan heb ik 5 rollen van de fokker meegekregen) en ze eet met smaak alle varianten op. Deze KVV zal ik gaan afwisselen met andere soorten. Ik voer ook een dag per week brok Cavom, ik weet dat daar zowel voor als tegenstanders van zijn, maar ik wil haar wel wennen aan een brok voor het geval dat. En ze vindt Cavom heerlijk! Wel vindt ik de Tinlo soms nog erg grof voor een pup, dus dan snij ik het zelf even iets fijner. Ik ben nog een beginneling op het gebied van KVV (Moon is onze eerste hond) dus ik ben nog wel een beetje onzeker op het gebied van vers... Ik wil ook graag (gedroogde) verse trainers gebruiken, ik heb nu gedroogd runderspiervlees van Carnibest en dat gaat er goed in! Dit zijn mooie kleine stukjes voor de pup. Zijn er nog meer goed trainers voor pups?
In de toekomst zou ik ook wel eens wat echt vers willen bestellen, kippennekje o.i.d. maar ik weet nog niet goed wanneer de pup dat aan zou kunnen, dus daarover wil ik me nog wat meer inlezen.

Dit is onze Moon:
Afbeelding
Ze is een tibetaanse terrier van bijna 9 weken oud. Ze heeft alle streken die horen bij een tibetaanse terrier, ze is heel leergierig en vooral heeeeeel erg lief en ligt heel graag bij je op schoot te kroelen!
Door eelke
#2280794
Welkom hier!

Om gelijk met de deur in huis te vallen, veel mensen drogen de snacks hier zelf, met een droogmachine. Ik doe dat met een Bomann. (gekocht via www.aximax.nl) die is echt niet duur. Ik heb er al eendenvoetjes, konijnenoren, kippennekken in gedroogd, maar ook wat minder enge onderdelen als spiervlees (als je nog niet barft, zou je runderlappen of kipfilet kunnen kopen in de supermarkt) long en hartjes. Super lekker gezonde snackjes voor de hond.

Verder vooral veel inlees plezier. De meningen over brok zijn inderdaad verdeeld. Veel mensen voeren het niet, omdat er ook andere oplossingen zijn. Ik ben benieuwd in welke situaties je brok zou denken te geven?
Door M@rit
#2281082
Bedankt allemaal!
Leuk idee die droogmachine en inderdaad niet duur!! Daar ga ik eens even achteraan.
Ik zal brokken geven als ik een keer vergeten ben de kvv uit de vriezer te halen of als we een dagje weg gaan bijvoorbeeld. Ik vind Cavom dan nog een 'goede' brok, dus voer ik haar nu een keer in de week deze brok maar zal dit afbouwen tot uiteindelijk alleen als het zo uit komt..
Door M@rina
#2281627
Welkom! Je hebt een schattig pupsel.
Je hoeft de tinlo echt niet fijner te maken hoor je pup kan dat prima wegwerken. Ik gaf mijn pup van 8 weken (woog toen 3 kilo) een kippennekje en dat ging er na goed knagen zo in. Tinlo zal echt geen probleem zijn.

Zelf zou ik geen brokken geven ook niet op vakantie o.i.d. Hier gaat gewoon een volle koelbox met kvv mee (ook voor 3 weken) en zorg dat er ter plaatse een vriezer is waar ik dit kwijt kan of ik stel gedurende de vakantie zelf wat samen, van kippenkluifjes, orgaanvlees en spiervlees, wat gekookte groente etc.

Ik heb ook een bomann droogmachine, werkt super. Als beloning bij de training kan je ook hele kleine stukjes kaas snijden of worst o.i.d als je dit samen met wat gedroogd spul in een beloningszakje stopt ruikte het allemaal lekker sterk en doen ze er een moord voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door