Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Beau
#277129
Beau zit nu al een paar weken op kvv.

Volgens de duck folder dient hij met zijn gewicht van om en nabij de 12 kg 380 gram te krijgen. Ik ben zelf uitgegaan van 3 procent van zijn lichaamsgewicht en omdat ie altijd net geen 12 kilo woog heb ik 350 gram aangehouden.

Vandaag Beau eens op de weegschaal gezet. Beau weegt nu 13,05 kilo. Dat is hij nog niet eerder geweest. Nou kan ie het wel hebben hoor, hij is een tijdje echt te slank geweest. Maar ik dacht eigenlijk dat kvv minder aan zou zetten dan brokken?

Groeten,

Barbara
Door prissie
#277220
Ik weet niet of je mijn topic hebt gelezen over de schildklier en over joepie hij valt af!
Hier dus precies het zelfde probleem, rocky woog altijd rond de 8 kilo en ineens woog hij nu bij de d.a. 10 kilo ruim, terwijl we het niet echt zagen, blijkbaar sloeg ie het dus op echt van binnen en zagen we het pas veel te laat aan de buitenkant.
Hij kreeg altijd smuldier en kreeg denk ik ongeveer 200 gram (voerde op het oog) en nu krijgt hij duck en krijgt maar 1 plak, hij weegt nu 9,7, dat is er al af in ongeveer anderhalve week nu.
1 plak is dus 100 gram en minder dan hij voorheen kreeg, maar hij heeft er meer dan genoeg aan en volgens de verpakking mocht ie veel meer hebben, maar dit is echt meer dan genoeg.
Onze andere hond benji is vrij mager (maar niet zo dat ie aan moet komen ofzo) en die mag 2 en halve plak volgens de tabel, maar nu krijgt hij 2 plakken en die krijgt hij soms niet eens op, dan zit hij al vol.
Je kunt het beste met het oog voeren en niet het tabel aanhouden, als je vind dat ie wat dikker word geef je wat minder, word ie te mager geef je wat meer, je hoeft de tabel niet aan te houden, dat zijn meer richtlijnen...
ik zou dus minder gaan geven als ik jou was.
(jaja dat heb ik allemaal geleerd hier sinds 2 weken ongeveer ;D)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#277327
;D ;D Goed zo Priscilla ;). Maar het klopt idd hoor, wat de fabrikant opgeeft zijn richtlijnen, de hoeveelheid waar de ene hond dik van wordt daarop valt een andere hond weer af. Zo'n richtlijn is dus handig om mee te beginnen, maar uiteindelijk moet je toch echt naar je hond kijken of hij teveel of te weinig krijgt en niet op de verpakking ;).
Door prissie
#277365
[quote="Nitus"]
;D ;D Goed zo Priscilla ;). Maar het klopt idd hoor, wat de fabrikant opgeeft zijn richtlijnen, de hoeveelheid waar de ene hond dik van wordt daarop valt een andere hond weer af. Zo'n richtlijn is dus handig om mee te beginnen, maar uiteindelijk moet je toch echt naar je hond kijken of hij teveel of te weinig krijgt en niet op de verpakking ;).
[/quote]

Jaja, zo leer je nog is wat ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door