Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lin-da
#277030
Sam onze papillonpup moest vandaag naar de dierenarts om foto's te maken van zijn knie. Toen ik hem weer mocht ophalen vroeg ik de dierenarts hoe hij aankijkt tegen brokken of kvv. Omdat ik sinds vorige week kvv geef aan onze honden.
Het antwoord van hem was, dat de verhouding van calcium en fosfor van de kvv niet goed zijn en dat je dan om problemen gaat vragen bij een jonge hond en adviseerde om brokken te geven.
Hoe kijken jullie daar tegen aan. Ik sta nu een beetje in twee strijd.

Gr linda
Door yalla
#277035
Helaas is het predikaat 'dierenarts' niet synoniem met 'verstand van voer'. Jouw dierenarts krijgt wel college over voer tijdens zijn opleiding, maar dat is minimaal en wordt gegeven door een brokkenfabrikant. Als jouw dierenarts na zijn opleiding zich verder niet verdiept in voer, dan zal hij altijd blijven verkondigen wat hij geleerd heeft. Zo werkt dat nou eenmaal. En daarom verbaast het mij dat hij wel denkt te weten dat de verhouding calcium/fosfor in kvv niet goed zou zijn. Ik zou hem eens vragen waar hij dat op baseert. Laat het hem maar uitleggen en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Doe wat je eigen gevoel je ingeeft. Lees, lees en lees nog meer en dan moet je je eigen conclusie trekken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277037
Tja wat zal ik zeggen om voedingsadviezen vragen bij de meeste da's is als om een advies over pijnstillers vragen bij de bakker.
Een DA is geen voedingsdeskundige, het enige wat ze in de opleiding over voeding krijgen wordt gegeven door de brokkenfabrikanten, tuurlijk zegt die DA dat je brokken moet voeren. Hoe komt hij erbij dat ca/p verhouding niet goed is bij kvv's ::)
Door yalla
#277041
We waren gelijktijdig aan het typen, Syl en zeggen ook nog hetzelfde. ;D Volgens mij zijn we geen tweelingen, toch ::)
Door Helen
#277042
De faculteit diergeneeskunde hangt vol met reclame voor allerhande voer. Vele voerderfabrikanten sponseren ook van alles en nog wat. De faculteit is simpelweg deels afhankelijk van deze sponsoren. DA's die niet verder kijken dan hun neus lang is trappen hierin. Zo ook de jouwe.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277045
[quote="yalla"]
We waren gelijktijdig aan het typen, Syl en zeggen ook nog hetzelfde. ;D Volgens mij zijn we geen tweelingen, toch ::)
[/quote]
Nee ik dacht het ook niet,maar moest er ook weer om lachen ;D
Door yalla
#277046
[quote="sylvia"]
Nee ik dacht het ook niet,maar moest er ook weer om lachen ;D
[/quote]

Misschien zitten we wel te lang op BP ::)
Door margreet
#277050
[quote="yalla"]
Misschien zitten we wel te lang op BP ::)
[/quote]

gatver is dat het,dan meld ik me maar snel af,ik heb ook wel eens zulke dingen met een bp lid,eng hoor ;) ;D
Door lin-da
#277053
Ikzelf was eigenlijk nadat ik weet niet hoeveel al gelezen heb, overtuigd dat kvv veeeeeeeel beter is dan brokken.
Eigenlijk dom dat ik niet heb doorgevraagd, maar hij had het vreselijk druk. Wachtkamer bomvol en wilde hem niet ophouden.
Ikzelf zou eigenlijk wel door willen voeren met het kvv, maar vraag me af waar hij het op baseerd.

gr linda
Door Ine
#277056
[quote="lin-da"]
Ikzelf was eigenlijk nadat ik weet niet hoeveel al gelezen heb, overtuigd dat kvv veeeeeeeel beter is dan brokken.
Eigenlijk dom dat ik niet heb doorgevraagd, maar hij had het vreselijk druk. Wachtkamer bomvol en wilde hem niet ophouden.
Ikzelf zou eigenlijk wel door willen voeren met het kvv, maar vraag me af waar hij het op baseerd.

gr linda
[/quote]

Hij baseert dat op zijn onwetendheid en ongeïnteresseerdheid!
KVV heeft dezelfde Calcium/Fosfor verhouding als brokken!
Door yalla
#277057
[quote="lin-da"]
Ikzelf was eigenlijk nadat ik weet niet hoeveel al gelezen heb, overtuigd dat kvv veeeeeeeel beter is dan brokken.
Eigenlijk dom dat ik niet heb doorgevraagd, maar hij had het vreselijk druk. Wachtkamer bomvol en wilde hem niet ophouden.
Ikzelf zou eigenlijk wel door willen voeren met het kvv, maar vraag me af waar hij het op baseerd.

gr linda
[/quote]

Nou misschien moet je hem nog eens bellen of emailen. Persoonlijk zou ik dat dus heel graag willen weten en voor ons hier op BP is het altijd wel weer leuk zo'n verhaal: niet ter leerinck, wel ter vermaek ;D
Door yalla
#277058
[quote="margreet"]
gatver is dat het,dan meld ik me maar snel af,ik heb ook wel eens zulke dingen met een bp lid,eng hoor ;) ;D
[/quote]

Wie zou dat nou zijn ::) :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#277060
[quote="lin-da"]
Ikzelf was eigenlijk nadat ik weet niet hoeveel al gelezen heb, overtuigd dat kvv veeeeeeeel beter is dan brokken.
Eigenlijk dom dat ik niet heb doorgevraagd, maar hij had het vreselijk druk. Wachtkamer bomvol en wilde hem niet ophouden.
Ikzelf zou eigenlijk wel door willen voeren met het kvv, maar vraag me af waar hij het op baseerd.

gr linda
[/quote]

eehhhhh even voor mijn administratie, je da maakt toch niet uit wat je hond eet, ik heb het met mijn da nooit over wat mijn honden eten .
Door lin-da
#277065
nee tuurlijk maakt mij dierenarts mij niet uit, het gaf alleen wat twijfel bij mij. Het staat er misschien wat krom,maar dat bedoelde ik er zeker niet mee :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door