Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#278421
[quote="Hitam"]
Rijst is een graan dat verteerbaar is voor honden, de anderen niet. Dat vind ik een groot verschil.
[/quote]

Nou, ik ken toch nog wel meer soorten graan die verteerbaar zijn voor de hond. Maar graan en ook rijst in grote hoeveelheden: blijf het ongezond vinden.
Door Lizzy
#278423
[quote="Hitam"]
Ik bedoel vitamines en mineralen. Ik weet niet exact welke. Van Carnibest is dat alleen vit A en D.
Van Prins weet ik alleen dat ze er in zitten maar niet precies wat.
Hoe minder synthethisch hoe beter.

Ik weet niet of er in de Energique gemalen botten zitten. Ik weet wel dat ze daar beendermeel afnemen maar heb geen zekerheid over wat ze ermee doen.
[/quote]

Bedoel je die premix, waar Bertus het vroeger wel eens over had? Die een gat in roestvrijstaal kon 'branden'?

Ik heb me laten vertellen dat Energique gemalen kippenkarkassen bevat. Scharrelkippen zelfs. Maar of dat nog steeds het geval is durf ik eigenlijk niet te zeggen... zijn ze ook niet overgenomen door Prins?
Door Ollie
#283280
[quote="Hitam"]
Prins zitten granen in. Ik weet niet welke, dat hebben ze me nog niet verteld, is me wel beloofd.
Verder zit er in de Carnibest gemalen botten als calciumbron en in de Prins beendermeel.
En als laatste zitten er in de Prins meer synthetische toevoegingen.

Mij lijkt Carnibest dus beter.
[/quote]

Wij hebben net even weer een lading energique gehaald, en hebben meteen even gevraagd of ze beendermeel gebruiken.
Het antwoord was NEE ze gebruiken geen beendermeel, maar 12 weekskuikens en hele kippen!

De granen die ze gebruiken zijn tarwe en mais, niet gekookt, maar verhit op een speciale manier!
Laatst gewijzigd door Ollie op do 17 mar 2005, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door