Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Margee
#2263844
Ik ben anderhalve week geleden begonnen mijn 2 honden vers vlees te voeren. Een soort worsten uit de vriezer bij de dierenwinkel, Natura.
Sinds gisterenmiddag heeft 1 van hen JEUK, met een hoofdletter!!! Ze wordt helemaal dol, overal schijnt het te jeuken. Ze piept ervan, zo sneu.
Ik had wel gelezen dat dit kon gebeuren maar dit is wel heel erg. Alles ligt ook ineens vol met haren, van al dat gekrab natuurlijk.
Iemand van jullie ervaring hoelang dit kan duren en evt. een noodoplossing?
Ik wil niet te snel opgeven....
Door Monoxxide
#2263881
Zit misschien iets in die bepaalde kvv waar zij niet tegen kan?
Heb dat hier ook gehad, Indy kreeg jeuk van Degomeat kvv op de andere had ze daar geen last van.
Door nienk
#2264416
is de jeuk plotsklaps van het ene op andere moment begonnen?

heb je die anderhalve week dat ze dit nu krijgen, dezelfde smaak  gevoerd?
Door Margee
#2265340
Nee, ik heb wel gewisseld. De dierenwinkel had nml niet meer zoveel van rund liggen.
Ze is inmiddels gewassen en goed op vlooien gecontroleerd (helemaal niet maar toch even nazien natuurlijk). Het wordt ook al minder.
We denken zelf dat ze acuut aan het verharen is geslagen, het kriebelt nml overal. Ze is nog geen jaar oud en waarschijnlijk is dit de eerste keer dat ze echt verhaart. Het is een Spaanse schone en ze is natuurlijk met een slechte start begonnen qua voeding.....
Ik zie ook geen rare plekken van bv allergien. De oren zijn ook niet rood.
De oudste hond heeft nergens last van, dat is een Portugese dame. Maar die is ook heel erg makkelijk qua voedsel, kan alles verdragen, OOK gestolen gloeiend hete gehaktballen ;)!!!
Door nienk
#2265342
ok.

wat ik je aan zou raden: houdt even een tijdje bij welke smaak ze te eten krijgt, en hoe de jeuk is. wellicht zie je dan een patroon dat ze niet zo goed tegen een bepaalde smaak kan.

want zo heftig jeuk en zo plotsklaps, dat kan vast wel hoor, maar ik vind het wel opmerkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door