Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mariettek
#2257925
Hoi allemaal,
Ik heb al vele topics doorgelezen, maar kan toch nog niet beslissen wat de juiste aanpak is bij mijn hondje. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Sinds vier maanden heb ik een herplaatsertje in huis. Een dwergkeesje dat 1 februari 1 is geworden. Het is een ongesteriliseerd teefje van ongeveer 2,2 kilo.
Bij haar vorige baasje heeft zij op vers vlees voeding gestaan. Daarna bij een tijdelijk opvang adresje een aantal weken op brok. Dit hebben wij ook een paar weken doorgezet.

Daarna wilde ik graag overstappen op versvleesvoeding. Allereerst heb ik Renske versvlees gegeven. Dat beviel erg goed. Ze vond het lekker en haar ontlastig was prima. Toch wilde ik graag echt vers en graanvrij gaan voeren. In de winkel is mij toen Energique aan geraden. Helaas bleek bij thuiskomst dat dit ook niet granenvrij was, maar als tussenstap toch gevoerd. Dit ging ook prima, al ging ze er wel wat meer van poepen.

Na nog meer lezen over versvleesvoeding enkele weken geleden overgestapt op Darf. Dat is even goed gegaan, maar daarna ging ze enorm overgeven en aan de diarree. Dit is nu af en aan al drie weken bezig. Ze blijft nu maar afvallen (ik wilde het eerst blijven proberen) en het wordt mij nu toch te gortig. Ze stroomt aan alle kanten leeg. Is erg stilletjes en kan haar behoeftes totaal niet ophouden.

Mijn vriend is het totaal zat. Hij wil weer over naar brok. Ik wil dat liever niet, maar dit gaat ook niet  verder meer. Ze verliest te snel gewicht en met haar minimale gewicht wil ik geen risico nemen.

Wat kan ik nu het beste doen?



Bij darf valt het mij wel op dat er grote stukken bot in zitten. Zou dit het probleem kunnen zijn, of is ze gewoon bezig met een langdurig ontgiftingsproces?
Door Pedro98
#2258173
Dit probleem lees je meer over Darf. Kan zijn dat het te vet is voor jou hond of toch een soort in zit waar ze niet tegen kan. Zelf voor ik Darf erbij maar hoofdzaak krijgen ze hier Carnivoer en daar heb ik nooit geen problemen mee. Maar elke hond reageert weer anders op elk merk.

Je zou kunnen proberen om even op een soort vlees over te stappen en dan zien hoe ze reageert. En gaat dat goed neem je een ander soort dier erbij en zo breid je het steeds een beetje uit. En kom je misschien bij een soort waar ze last van heeft dan kan ze daar dus weer last van krijgen.

En als je dus graan vrij wil voeren moet je dus glutenvrij nemen vaak word dit wel aangeven.
Door M@rina
#2258315
Sommige honden reageren zo op Darf, die van mij doen het er prima op maar krijgen nog heel wat andere kvv's naast darf.
Als het met energique goed ging zou ik dar toch naar terug gaan. Even stabiliteit, wat aankomen, rust in die darmpjes. Kennelijk heeft ze weinig last van de granen in energique gehad.

Mocht je daarna toch wat anders willen proberen dan zou ik inderdaad carnivoer proberen, die verpakkingen zijn voor jou maat hondje ook wat praktischer, 200 grams en 400 grams rolletjes.

Tinlo geeft over het algemeen hardere ontlasting, is ook vrij mager, misschien ook een optie?
Door Nantastic
#2260876
Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige honden zo reageren op Darf.
Zelf ben ik wel tevreden over Darf Eko, ze krijgen het hier ook wel eens en doen het er goed op, maar ik wissel wel af met heel veel andere merken dus ze krijgen het sowieso nooit meerdere dagen achter elkaar..

Ik zou even terug naar het begin gaan, dus dat nemen waar ze het goed op deed, dan een poosje daar bij blijven en dan kun je langzaam aan eens kijken naar wat andere merken of die wel goed bevallen.

Ik heb een kleine keeshond, die staat al sinds dat hij hier is met alle tevredenheid op alle soorten kvv en dat gaat super, op bijna alle merken doen ze het hier goed. Ik zeg expres "bijna alle merken" omdat ik de merken die veel dierenwinkels verkopen (Rodi, Energique,Duck etc) eigenlijk nog nooit gegeven heb, daar heb ik dus geen ervaring mee.

Mijn ouders hebben ook een keeshondje, die krijgt altijd Renske vlees en doet het er ook heel goed op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door