Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door inni
#2256987
Omdat 't verschil in samenstelling van 't kvv voor Berre regelmatig voor maag en darm problemen zorgt wil ik zelf gaan malen, hij eet nu Naturis eend compleet en wat lamshart +lamsvlees (per dag 65 gram eend-35gr lamsvlees en -+15gr hart.)
't is verre van compleet maar anders gaat 't mis, stukjes bot, plantaardige toevoegingen en brokken vet moet ik ertussenuit halen en alles nog 's extra malen ('t bot maal ik wel eerst mee zodat de kleinste stukjes toch nog mee naar binnen gaan)

Als ik eendennekken en eendenvlees ga malen, welke verhouding moet ik nemen?? Ik probeerde al 3stevige nekken en 300gr vlees maar dat gaat niet goed.  Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2257091
Ook als je gaat malen, moet eigenlijk een menu maken zoals barfers.
Dus eerst je even goed inlezen op zelf samenstellen en hetzelfde toepassen. Het verschil is dat jij het in het groot in de juist hoeveelheden bij elkaar kan gooien en door de molen halen, maar de verhoudingen zijn hetzelfde als bij mensen die het in hele stukken aanbieden.

Het vraagt dus wat inlezen en dat moet je zelf grondig doen zodat je zelf ook kan aanpassen naargelang waar je aan kan geraken en naargelang hoe je hond het erop doet.
In de bib vind je de beginnersdocumentatie in op de startpagina van de site (niet forum) vind je de handleiding tot barf. Beide zijn erg handig en daar vind je de basis. De rest komt met veel rondlezen. ;)
Als je een eerste menuutje hebt, kan je dat ook plaatsen om te kijken of het klopt.
Door inni
#2257148
't Probleem is dat hij momenteel nog (?) niks anders verdraagt dan die zaken en omdat 't steeds problemen geeft wanneer er een ander lot van Naturis is en Berre dan weer voor een tijd op de sukkel gaat vooraleer we weer gevonden hebben wat hem best bevalt, zou ik zelf willen gaan malen in de hoop hem langere tijd stabiel(er) te krijgen. Komt er nog bij dat ik nu om de dag 1,5 tot 2uur zit te peuteren om al die plantaardige toevoegingen, brokken vet en bot stukjes uit de eend te vissen (en sinds nieuwjaar de hele tijd zit te kokhalzen omdat dit lot zooo stinkt).

Ik zoek nog wel een tijdje verder in de bib.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2257203
Hem een tijdje op een beperkt aantal diersoorten houden en ondertussen testen waar hij wel tegen kan, kan geen kwaad.  Maar het moet wel in de juiste verhoudingen als het even kan. ;)

Als je hulp nodig hebt, kan je het natuurlijk altijd vragen. Maar de principes van barf uitleggen is niet handig, dan kan je het beter zelf even lezen.  Erna kan je natuurlijk wel specifiek vragen stellen als je die hebt en bevestiging vragen.
Komt wel goed!
Je zal er alleszinds veel tijd mee uitsparen op termijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door