Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door madelief403
#2244034
Ik heb wat doorgespit op het forum, maar kom het niet echt tegen; ik heb een vraag over mijn pup. Hij is nu 3,5 maand oud en krijgt nog steeds 3x per dag eten,kvv. Dit hou ik vol tot hij 6 maanden oud is en ga dan over op 2x per dag. Hij krijgt nu per kg lichaamsgewicht 60 gram, want 50 gram was te weinig. Hij had echt nog honger. Wanneer ga je nou over op de hoeveelheid die een volwassen hond krijgt? Mijn andere hond is 9 jaar en krijgt 25 gram per kg lichaamsgewicht. Hou ik die 60 gram voor Milan aan tot hij een jaar is of ga ik geleidelijk minder geven? Hij is qua omvang goed, niet te dik, maar ook niet te mager. Ribben zijn niet te zien, maar wel goed te voelen. Hij weegt nu met 3,5 maand, bijna 13 kg.
Door Parelridder
#2244040
Je laat het percentage afnemen wanneer je ziet (lees: de hond wordt dikker) dat dit te veel wordt, danwel wanneer je hond begint te trutten met het eten als gevolg van gebrek aan eetlust zonder dat hieraan ziekte ten grondslag ligt.
Ik meen me te herinneren dat dit hier pas rond de leeftijd van een half jaar was, maar dat zal vast ook verschillen al nar gelang het formaat van 't ras en ook nog individueel. Het beste is dus gewoon te kijken naar je maatje, dan zie je het vanzelf ;)
Door madelief403
#2244071
Bedankt Ludmilla, voorlopig is er van een tanende eetlust nog geen sprake, haha!! Mijnheer heeft zijn bak binnen halve minuut leeg.... Ik hou het in de gaten en mocht hij dikker worden, dan gaan de hoeveelheden naar benden. Bedankt,  :)
Door Antheman
#2246063
Mijn pup van ruim 4,5 maand, krijgt nog steeds 3 keer pd. Ik wissel een beetje met de percentages. Ik voer zowel KVV als Barf. ZIt gemiddeld rond de 5%. Nu ziet hij er mooi uit, voorheen was hij ronduit te dik.
Op trainingsdagen geef ik wel 2 maal daags voer, omdat dan de ochtendmaaltijd uit koekies bestaat. Dan geef ik hem een vroege lunch die meer is dan normaal. En zijn avondmaaltijd is ook iets meer. Helemaal over naar 2 maal daags vind ik nog wat eng, dus hij blijft lekker 3 maal daags krijgen.
Door M@rina
#2246088
Wanneer je overgaat is per hond verschillend.  Ik heb 2 honden en de 1 werd met 9 maanden te dik op de puppyhoeveelheid, de ander was ruim 2 jaar en toe kreeg hij nog de puphoeveelheid. Je moet dus vooral naar je hond kijken en voelen, zolang je de ribben voelt onder lichte druk dan zijn ze niet te dik. zit er een laagje op dan ga je minderen.

Ook het afbouwen van het aantal maaltijden verschilt. No1 ging met 12 weken van 4 naar 3, met 6 maanden van 3 naar 2 maaltijden. De ander sloeg zelf met 10 weken al een maaltijd over dus 1 minder per dag, en met 5,5 maand ging hij weer een maaltijd overlsaan dus toen naar 2 maaltijden gegaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door