Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#2226838
Ja zeker hebben wij dat hier ook maar ga echt geen moeite doen om het te verdedigen. Mensen moeten zelf weten wat ze voeren al zeg ik wel dat het erg gezond is voor de honden en er veel voordelen aan zitten. Mochten ze dan echt wat meer willen weten wil ik ze best wat meer vertellen en stuur ze dan vaak gewoon door na Barfplaats.
Door Celicaatje
#2231836
Heb het wel een beetje, helemaal als ik dingen zie bij honden waarvan ik denk dat vers wel eens zou kunnen helpen.
Er zijn heel veel mensen die er nog nooit van gehoord hebben namelijk, die kennen alleen maar brokken.
Ik heb al een Rotweiler met een allergie kunnen helpen. Hond blij, baasjes blij!
En mn buuf is ook om. Beste wat ze ooit heeft gedaan voor haar honden zegt ze ;)

Ik doe altijd heel verbaasd als mensen zeggen dat ze brokken geven: jeetje geef jij dat spul aan je hond?
En dan komen de vragen vanzelf :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2231847
;D

Nou ja, dat zou wel eens kunnen werken.  ::)

Ik heb het ook wel een paar keer voorzichtig aangeraden.  Maar alleen als er een aanleiding was.
Vb honden met voedselintolerantie die enkel de hypoallergene brok mogen, maar dan wel wat van straat snaaien.  Of katten: eentje zit aan de hypoallergeen ivm voedselallergie, andere aan de blaasondersteunende ivm chronische blaasontsteking, en dan zit er nog 1 van die honden bij. Ja, dan denk je toch meteen: zet die dieren op vers en er zullen al veel problemen oplossen. Of het zou toch kunnen.  En dan kunnen ze dat wel volgen, maar zien het om 1 of andere reden toch niet meer zitten.
Er zijn er ook die al zoveel met de hond afgezien hebben en de hond heeft echt last van haar kwalen, en die zijn gewoon blij als de hypoallergene brok de meeste klachten laat verdwijnen (mij nog altijd een raadsel hoe ze dan doen, zo'n hypoallergeen voer). Die willen niet nog een keer wat proberen met de kans dat hun hond weer pijn krijgt (want ze hebben zo hun twijfels bij vers).  Ergens kan ik dat wel begrijpen, maar het is gewoon spijtig dat ze het dan niet eerder geprobeerd hebben. Want het is zoveel gezonder...
Door suus en tammy
#2238042
Nou ik snap het wel hoor. Een vriendin van mij heeft een Duitse Dog die broodmager is en die heb ik al aan het  vers geprobeerd te krijgen helaas werkte haar man niet mee en gaf de hond zijn brokjes erbij. >:(. Dus ze is gestaakt want voor haar werkte het niet zei ze. Nu kom ik alleen met mijn vers verhaal als ik commentaar krijg op hoe goed mijn hond eruit ziet.Mijn meisje is een echte glimworm en dat geeft nog wel eens reacties.
Door Beppie1
#2255214
Hihi van de week zit ik met een vriendin van een vriendin in de auto.. lange rit(vanuit de randstad naar Maastricht) beginnen over e.e.a. te kletsen waaronder een opvanger aan de dunne en huidproblemen....

Ik denk tegenwoordig alleen nog, dus dacht: Ach zou bij mij snel over zijn;)!!
Zegt zij: Ach aangezien ik toch barf(nou ja ze zei vers voer) zijn ze daar snel over heen

;D ;D ;D
Werd een steeds gezelliger ritje ;)
Door MirandaK
#2257786
[quote="Celicaatje"]
Ik doe altijd heel verbaasd als mensen zeggen dat ze brokken geven: jeetje geef jij dat spul aan je hond?
En dan komen de vragen vanzelf :)
[/quote]

Dàt vind ik nog eens een toffe reactie - ga ik ook doen!

Ik heb een drachtige teef en nu heb ik dus al aan een aantal toekomstige pupkopers kunnen uitleggen waarom wij rauw voeren ipv brok. Wel lastig als mensen al ruim 30 jaar honden hebben en altijd brok hebben gevoerd..
Door tycolaika
#2259377
ik heb et in het begin even gedaan  ma nu niet meer , wel heb ik toch mijn nichtje , gek weten te maken , ma dan niet echt met opleggen of opdringen.
ze heeft met eigen ogen het verschil gezien , vanaf dag 1 dat ik laika kreeg , tot wat laika nu is. en dat is echt een behoorlijk verschil , dus ze was nieuwsschierig en vroeg steeds vaker naar dingen , die tot barf betrokken waren , nu heeft ze zelf een jack russel van 11 , met darm problemen , en een pupje , van nu 6 maand , en toen ze haar pup kreeg , is ze ook over gestapt op barf , en ondervind nu zelf het verschil.
ook haar vader , is nu nu overgestapt , sinds 3 weken , zijn border collie , had vreselijke jeuk , en zag er echt niet meer uit , kale plekken , hele dogge dnne haren , haren bij het leve , maar vooral de jeuk.
hij wou het gewoon eens proberen , kijken voor de jeuk , en nu na 3 weken , krijgt pearl nieuwe haren en krabt ze niet meer :D
ik vertel ook alleen maar nog iets , als iemand er om vraagt , anders niet , en laat ik de domme opmerkingen gewoon links na binne gaan , en die gaan rechts gelijk weer dr uit ;)
ieder het zijne toch :D
Door bordie
#2262771
ja ik heb t ook een beetje...beetje boel....als ik magere honden zie vertel ik over barf/kvv.
of andere medische dingen, dan vertel ik er ook wat over.
en dat ze dan mee kunnen bestellen met grotere groepen.
maar wel even een vriezer moeten kopen want t is verslavend...
vooral die ene hond hier in de straat die altijd op de stoep grote olifantenhopen neerlegd en nog slap ook en t dan ook nog niet opgeruimt word...
ik heb ook een grote hond en ik word er dan op aangekeken....misschien....
Door annet2711
#2264224
Ik heb er ook wel last van  :P.
Maar ik moet wel bij vertellen dat ik veel compimentjes krijg over Rowan :  wat ziet jou pup er goed uit en hij glimt zo mooi  ;D.
De volgende vraag is dan vaak welk merk  br*kjes voer jij ? ik zeg dan Rowan eet vers vlees  .....  meestal zijn ze dan echt geintreseerd en vragen om uitleg.

Laatst vroeg een oud vrouwtje of ik niet bang was dat Rowan vals zou worden en dan zou bijten en vast zou houden  :D.

Ik heb er helemaal last van bij de hond van de buren die is vreselijk mager 29 kilo voor een grote herder ze brengen kapitalen naar de DA .
De hond neemt geen voedingstoffen op uit zijn voedsel  poept alles weer uit.... hele grote plekken diaree  is het resultaat maar ze willen echt niet rauw vlees proberen omdat ze denken dat een hond van bloed vals wordt .
dat vind ik zo vreslijk jammer ik mag van mijn man nu niet meer over vers vlees beginnen met hun  wandt dan worden ze boos  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door