Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Heleen_Nuru
#2216045
Hallo allen,

Ik heb even iets waar ik zo mijn twijfels bij heb. Ik voer mijn hond Nuru al een hele tijd KVV en sinds een tijd voerde ik Lotgering. Mijn opvanger Dawson kreeg dit ook meteen vanaf aankomst (juli 2011). Hierop deden ze het eigenlijk altijd goed. Al begon ik door berichten hier, en vooral na de analyse van Lotgering vlees, te twijfelen of dit wel goed genoeg was voor hen. En ik had al eens een ander merk, Darf, geprobeerd er tussendoor om te kijken of ze het daar bijvoorbeeld beter op deden. De gedachte dat dit biologisch is, trok mij ook heel erg. Destijds deden ze het er goed op en had ik er een goed gevoel bij. Maar ik had een kleine voorraad (heb ook een kleine vriezer :)) en die raakte op. Daarna ben ik weer doorgegaan met Lotgering.

Nu heb ik vorige week een nieuwe bestelling Darf binnengekregen en ik had echt zin om hen dit meer te gaan voeren en mogelijk in combinatie met nog een KVV. Maar nu reageren Nuru en Dawson beide heel slecht op Darf ineens. Ze hebben allebei diarree, Nuru maakt mij 's nachts wakker omdat ze er uit moet. Nou dat is me echt nog nooit gebeurd. Ook overdag kleine beetjes zeer dunne ontlasting, soms met slijm. Ik ben enkele dagen geleden maar begonnen ze probiotica te geven en Dawson kreeg weer even mooie stevige ontlasting, maar dat was vandaag ook weer helemaal mis.

Nu is mijn vraag; moet ik doorgaan met het voeren van Darf (mijn hele vriezer zit vol). Moeten ze eraan wennen? Of is dit gewoon een teken dat ze het helaas niet goed doen op Darf en verder zoeken naar een merk waar ze het goed op doen. De honden zijn verder actief en speels en levenslustig.
Door Parelridder
#2216053
Ik kan me eigenlijk niets bedenken waarop ze met diarree zouden kunnen reageren als ze Lotgering en DARF eerder bleken te verdragen. Uitgaande van DARF Eko zit er biologische kipkarkas en spiervlees, pens, hart, lever, nier en wat long in van rund, lam en geit + seizoensgroenten. Als ik je berichtje lees, lijken me dat ingredienten waar de honden eerder ook geen problemen mee hadden? Ze hebben immers eerder zonder klachten Lotgering en DARF gegeten.. Het meest waarschijnlijke binnen de situatie/geschiedenis die je beschrijft lijkt mij dat ze toevalligerwijze een buikgriepje hebben.
Door Martine-Tom
#2216072
Tom is doodziek geworden van Darf, er zit blijkbaar veel teveel vet in voor hem dus voor mij geld dat ik het never nooit meer zal voeren.
Je zou ze allicht eens kunnen mailen, mss is er met jouw batch net wat fout gegaan.
Door Heleen_Nuru
#2216100
Het is nu eigenlijk sinds een dag of 5/6 dat ze aan de diarree zijn. Nuru heeft er meer last van dan Dawson, die moet er dus soms 's nachts ook uit. Ik voer de Darf nu zo'n anderhalve week. Verder zijn ze heel blij, vrolijk en hun heerlijke alerte zelf tijdens de wandelingen.
Ze eten het ook met smaak en drinken verder prima.
Misschien is het dan inderdaad ook wel toevallig een virusje. Ik hoop dat het dan wel langzaamaan beter zal gaan.
Door M@rina
#2216107
Je zegt dat je 1,5 week darf voert en dat ze pas 5 of 6 dagen dunne ontlasting hebben.... het lijkt mij dat als het van de Darf zou komen dat ze dan direct op zuden reageren met andere ontlasting. Zeker omdat ze het in het verleden hebben gegeten zonder problemen.

Ik voer ook darf, wissel regelmatig met andere merken en ze hebben allebei geen last van darf.
Door Heleen_Nuru
#2216112
Ze reageerden meteen wel met dunnere ontlasting, als in anders dan de harde kleine drolletjes die ze bij Lotgering kregen. Het was vooral meer en minder hard. Maar ik dacht dat ze weer even moesten wennen aan de Darf. Maar nu is het dus echt sinds 5/6 dagen diarree..zo dat ik me een beetje zorgen ga maken, dun en soms slijmerig.  Sorry, dat heb ik niet goed uitgelegd.
Maar goed,  hier deden ze het eerder dus ook goed op Darf. Daarom vind ik het vreemd, en vooral vind ik het sneu voor hen. Ik ben nogal zoekende wat betreft een goede versvleesvoeding en ga daarom dan snel twijfelen aan of ik de goede keuzes maak voor ze.
Laatst gewijzigd door Heleen_Nuru op vr 06 jan 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cupcake
#2217302
Hier exact hetzelfde. Onlangs overgstapt naar kvv, eerst haaks. Daarna op darf, ging erg goed. Toen weer wat haaks en daarna weer darf. Met de tweede keer meteen dunnere ontlasting, later diarree, met slijm, niet op kunnen houden. Ik ben toen grotendeels gaan barfen, in combinatie met probiotica en nu gaat het goed.
Ik maak de darf op als kongvulling, die kleine hoeveelheid gaat hier wel goed, heb nl ook nog een vriezer vol liggen.
Door *Yvje*
#2217440
Hmmmm.. hier ook net overgegaan van Tinlo naar Darf, hier gelukkig geen problemen, Tara's ontlasting is juist verbeterd,
was veel te hard met Tinlo en nu is het wat makkelijker maar verre van diarree, gewoon gezond lijkt me, stevig.
Door Martine-Tom
#2217491
Ik heb het idee dat Darf om de kosten te drukken er ook veel meer vet in gooit dan voorheen  :-\
Door Cupcake
#2217597
Ik wilde het juist gaan voeren omdat het wat vetter was, in de hoop dat ik niet zo absurd veel hoef te voeren. Het wordt hier alleen blijkbaar niet goed opgenomen in de hoeveelheid die ik toen gaf. Als ik het in minder grote hoeveelheden geef gaat het wel goed en ik vind het ideale kongvulling.
Het feit dat het biologisch is vind ik ook erg positief en de manier van verpakken is ook veel fijner dan die irritante worsten.
Is het bijvoorbeeld niet mogelijk voor je om een combinatie te voeren van darf en bijv lotgering of een ander merk??
Door Heleen_Nuru
#2217653
Dankjulliewel weer voor de reacties.
@Cupcake; Ik wil het inderdaad gaan voeren in combinatie met andere merken kvv. Ik heb de laatste dagen gevoerd in combinatie met Lotgering en gister en vandaag gevoerd in combinatie met een grotere hoeveelheid Lotgering dan Darf. Vanochtend hadden ze beide weer hele stevige ontlasting ineens. Ik hoop dat die lijn zich voortzet!  Inderdaad heb ik ook Darf uitgekozen vanwege het biologische aspect en ik vind het er ook goed uitzien.
Door Celicaatje
#2232716
Ook ik heb toch wat mindere ervaring met Darf. Heb het onlangs toch nog maar eens weer geprobeerd maar ze doen het er allemaal niet goed op. Ze vallen af en ook de ontlasting is vaak wat diarree of slijmerig. Ik wil dit graag geven voor de afwisseling met andere eko kvv's maar ik denk niet dat het wat voor mijn honden is. De katten daarentegen deden het wel goed op deze kvv maar ze willen liever het hondenvoer van de groene weg :biggrin2:....

Maar ik ken ook wel genoeg honden die het wel goed doen op darf en ook wel niet. Dus het is soms toch erg onvoorspelbaar. Wel moet ik zeggen dat ik vier honden heb en dit toch voor allemaal geldt.
Door Heleen_Nuru
#2233256
Laatst plaatste ik dat ze hier weer wat stevigere ontlasting hadden, maar dit schommelt dus heel erg.. vandaag bijvoorbeeld allebei weer zeer dunne ontlasting..en ook hier nog vaak met slijm. Erg jammer vind ik het, maar ik ga ook maar verder kijken naar andere merken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door