Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#2212726
Kan iemand mij misschien helpen? Qua prijs maakt het mij erg weinig uit. Maar is het een beetje zelfde kwaliteit? Iemand die beide geeft of heeft gegeven?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2212752
Ik heb een tijd lotgering gegeven, maar na een paar maanden werd Max zn vacht anders, hij ging ruiken en deed het er niet meer echt goed op. Lupa mix krijgt ie zelden, meestal ligt er hier all-animal, bibi, naturis en tinlo in de vriezers.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2213097
van de week nog gehoord dat iem heel enthousiast 200 kg had gekocht en spijt heeft....
honden eten het niet, en het ruikt smerig net of het niet vers is ingevroren..
zit in plastic zakjes zonder etiket dus je heb geen flauw benul wat er nu inzit.....misschien staat dat op een 1 of andere site en dan
moet je nog maar afgaan op hetgeen wat daar staat....
Door roos79
#2213124
[quote="vanaalst"]
van de week nog gehoord dat iem heel enthousiast 200 kg had gekocht en spijt heeft....
honden eten het niet, en het ruikt smerig net of het niet vers is ingevroren..
zit in plastic zakjes zonder etiket dus je heb geen flauw benul wat er nu inzit.....misschien staat dat op een 1 of andere site en dan
moet je nog maar afgaan op hetgeen wat daar staat....
[/quote]

Wát had hij gekocht dan? Lotgering of Lupa?
Of komt het uit dezelfde "fabriek" maar met een andere naam?  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2213184
[quote="roos79"]
Wát had hij gekocht dan? Lotgering of Lupa?
Of komt het uit dezelfde "fabriek" maar met een andere naam?  :-\
[/quote]
lotgering..
overigens heb ik het zelf ook een paar keer gegeven, vondt het niks, leek niet eens op vlees en rook behoorlijk..
na een dag in de koelkast meurde het helemaal..
Gebruikersavatar
Door choopy
#2213463
Ik gebruik hier Lupa KVV naar volle tevredenheid.
"Nadeel" is dat het geen natuurlijke calciumbron heeft, maar een supplement.
Dat is iets wat je moet willen.
Aangezien ik er hier 2 heb die bot niet goed verteren, heb ik bewust voor Lupa gekozen.
Door Parelridder
#2213633
Ik voer ze geen van beiden, maar mbv http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken kun je de diverse kvv's vergelijken en er meer info over vinden. Lupa lijkt een gebruikelijke hoeveelheid vet te hebben, terwijl Lotgering heel erg vet is. Lupa is 'volledig' mbv een pre-mix, Lotgering heeft deze toevoeging niet. En de verhoudingen bot-vlees-orgaan zijn bij Lupa onbekend. Toch, áls ik zou kiezen tussen deze 2 (wat ik niet doe) dan zou mijn voorkeur uit gaan naar Lupa, omdat als voeding zo vet is dat je er geen complete portie van eten kunt zonder dicht te groeien, je onvermijdelijk op termijn bepaalde tekorten op loopt.

[quote="choopy"]
Ik gebruik hier Lupa KVV naar volle tevredenheid. "Nadeel" is dat het geen natuurlijke calciumbron heeft, maar een supplement. (...)
[/quote]Weet je dat zeker? Op http://www.voerwijzer.com/lupa-kvv las ik dat de calciumbron kippenbot is. Misschien is er iets verandert?
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2213803
[quote="Parelridder"]
Ik voer ze geen van beiden, maar mbv http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken kun je de diverse kvv's vergelijken en er meer info over vinden. Lupa lijkt een gebruikelijke hoeveelheid vet te hebben, terwijl Lotgering heel erg vet is. Lupa is 'volledig' mbv een pre-mix, Lotgering heeft deze toevoeging niet. En de verhoudingen bot-vlees-orgaan zijn bij Lupa onbekend. Toch, áls ik zou kiezen tussen deze 2 (wat ik niet doe) dan zou mijn voorkeur uit gaan naar Lupa, omdat als voeding zo vet is dat je er geen complete portie van eten kunt zonder dicht te groeien, je onvermijdelijk op termijn bepaalde tekorten op loopt.
Weet je dat zeker? Op http://www.voerwijzer.com/lupa-kvv las ik dat de calciumbron kippenbot is. Misschien is er iets verandert?
[/quote]

Per mail liet Lupa me weten dat in alle varianten kippenbot als calciumbron wordt gebruikt, alleen in de rundvariant zit een supplement. Er zijn nu ook 2 100% varianten, de geit- en de lamvariant bevatten ook botten van de desbetreffende diersoorten.

Ik heb weinig ervaring met beide merken (wel eens een paar dagen Lotgering gevoerd, maar dat is te kort om er iets over te zeggen), maar ik zou ook voor Lupa kiezen denk ik. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2213805
Ik heb meestal lotgering als kvv reserve liggen. Oscar krijgt barf, maar als er visite is of wij op visite gaan vind ik kvv wel zo handig. Ik vind lotgering voor de prijs een prima product. Ik heb nog nooit gehad dat het stonk en het ziet er ook goed uit.
Gezien het feit dat Lotgering vetter is zou ik het ook niet als volledig voer willen geven. Maar als afwisseling erbij vind ik het een prima product.
Door deja
#2214997
[quote="Parelridder"]
Ik voer ze geen van beiden, maar mbv http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken kun je de diverse kvv's vergelijken en er meer info over vinden. Lupa lijkt een gebruikelijke hoeveelheid vet te hebben, terwijl Lotgering heel erg vet is. Lupa is 'volledig' mbv een pre-mix, Lotgering heeft deze toevoeging niet. En de verhoudingen bot-vlees-orgaan zijn bij Lupa onbekend. Toch, áls ik zou kiezen tussen deze 2 (wat ik niet doe) dan zou mijn voorkeur uit gaan naar Lupa, omdat als voeding zo vet is dat je er geen complete portie van eten kunt zonder dicht te groeien, je onvermijdelijk op termijn bepaalde tekorten op loopt.
Weet je dat zeker? Op http://www.voerwijzer.com/lupa-kvv las ik dat de calciumbron kippenbot is. Misschien is er iets verandert?
[/quote]
Wat is op termijn, een buurvrouw van mij heeft een Zwarte Labrador geeft al 3 jaar alleen lotgering totaalvoer dus verder geen afwisseling en af en toe wat groente en soms wat pens van smul en die hond ziet er fantastisch uit dus als er na 3 jaar nog geen teken van tekorten zijn zal het allemaal wel meevallen, denk ik zomaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door