Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#267370
[quote="Suze"]
Ja dat doe ik dan maar, kan zijn dat zij die CB gewoon niet verdraagt, nu niet en in de toekomst?
In dat geval neem ik het wel mee voor jou Lupa, jij geeft toch CB?
[/quote]

laatste bericht op de vorige pagina ;)
Door Suze
#267375
[quote="sylvia"]
laatste bericht op de vorige pagina ;)
[/quote] OK , dus als ik eerst de light een keer probeer zal ze waarschijnlijk uiteindelijk ook de natuur verdragen, ik durf bijna niet meer.......... :-[
Door Suze
#267380
[quote="Lupa"]
niet waanhopen.
suze is jong en sommige honden hebben gewoon meer tijd om een sterke darmflora te ontwikkelen, geef haar een tijdje duck, en niet te snel weer met CB beginnen, probeer het weer bv over 2 a 3 weken.
het kan gewoon zijn dat ze echt niet tegen kan dan merkje het weer gauw genoeg.
ik zou wel willen weten waarom sommige honden reageren zo op carnibest, ik bedoel waarom sommige gewone gezonde honden aan de schijt raken er van , het is wat vettiger maar waarom hebben mijn honden er geen last van en een andere wel?
mocht dat echt niet lukken dan wil ik best de carnin van je overnemen, dus daar blijfje niet mee zitten hoor ;D
[/quote] Nee joh daar gaat het niet om dat is dan mijn pech en jouw mazzeltje ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#267384
Ik weet het ook niet Lupa , mijn honden hebben er ook nooit last van gehad , maar ja die hebben van pup af aan allemaal vers gegeten. Toch hoor je van meer honden (en dat zijn wel altijd honden die als pup brokken hebben gegeten , dus toch een niet zo goede opbouw darmflora misschien) dat de natuur te vet is om mee te beginnen, en als ze dan met Light laat beginnen en langzaam overgaan op de natuur dat het dan wel lukt. Dan moet de darmflora dus nog even iets verder opgebouwd worden.
Ik kan mijn honden hier een bak vol vleesvet geven zonder dat ze ervan aan de race gaan
Laatst gewijzigd door sylvia op di 22 feb 2005, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#267555
[quote="Lupa"]
mientje heeft toch wel 7 jaar brokken gehad Tika4 en Lupa 1/2 jaar en nooit heb ik problemen gehad het enige is als ik teveel bot geef dan poepen ze wat harder, maar diarre van een bepalde versvlees hebben ze het nooit gehad, ik heb rodi energique bibi en carnibest gegeven.
Ik vraag me af of het niet mischin ras verbond is? niet dus want er zijn verschillende rassen die daar laast van hebben, ik wil het weten hoe dat komt >:(
door de foklijn bepaald/ door waar je woont? weet ik veel ik denk hardop ;D
[/quote]

Misschien hebben jou honden gewoon dan een maag van schokbeton, wat ik maar wilde zeggen is dat de honden die hier wel last van hebben altijd honden zijn die op brokken zijn groot gebracht, wat niet zegt dat alle honden die op brokken zijn groot gebracht er last van hebben.
Ongetwijfeld zullen er genen meespelen bij het hebben van een sterk of wat zwakker spijsverteringssysteem.
Door SHIVA
#267984
Mijn honden hebben ook geen last als ik ze over zet op een ander vlees voer
ben nu sinds een week bezig met de cb daarvoor hadden ze bibi en daarvoor brokken maar geen diaree
alleen als ze makreel krijgen dan is starlett de klos echt spuitpoep
en dat begrijp ik dus ook niet waarom zij wel en scotty niet shiva rilt ervan als ik hem verse vis voorzet en een blikje vis doet hij een moord voor snap jij het snap ik het
Door Suze
#268513
Het is fijn te lezen dat jullie honden zo probleemloos switchen maar...................ik zit nog steeds met een probleem ??? Suus heeft maandag voor het laatst heel weinig CB gekregen en nu dus al weer 2 dagen zonder (alleen Duck wat ze steeds prima verdroeg) Maar nog steeds gedoe met haar ontlasting, dan weer eens normaal en dan weer vieze drek :-\. Begin nu toch te twijfelen of het wel de CB is geweest of toch een virus, die CB is nu toch wel uit haar systeem??
Maar goed, als het een virus is wat dan??Is niet veel aan te doen toch?
Laatst gewijzigd door Suze op wo 23 feb 2005, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268525
als het een virus is dan moet je de rit uitzitten, roosvice stop, okugest, rijpe banaan, rijstewater en als het te lang duurt naar de da
Door Suze
#268536
[quote="sylvia"]
dat is een stoppend middel
[/quote] Ja dat vermoeden had ik al ;D maar wat voor en waar kan je dat krijgen?

Heb trouwens net even een verpakking van AHV bekeken en dat is minstens net zo vet als CB, dus hoogstwaarschijnlijk toch een virus aangezien ze AHV probleemloos verdroeg.
Door diana
#268576
dan denk ik dat het idd misschien gewoon pech is .
en zou ik als alles rustig is het nog een keer proberen
gisteren hadden ze hier allebij diaree .
zomaar opeens .
ze hebben wel in het bos wat sneeuw lopen happen dus de oorzaak is bekend.
als het te lang duurd dan toch ,maar even naar de d.a
mijn reu was nl behoorlijk ondervoed en had heel slecht te eten gehad
ik heb hem op de dag dat hij hier kwam zo op de c.b gezet .
hij had er maar 1 probleem mee,
en dat was dat hij niet snapte dat die bak lekkers voor hem was.
Door Suze
#268628
[quote="diana"]
dan denk ik dat het idd misschien gewoon pech is .
en zou ik als alles rustig is het nog een keer proberen
gisteren hadden ze hier allebij diaree .
zomaar opeens .
ze hebben wel in het bos wat sneeuw lopen happen dus de oorzaak is bekend.
als het te lang duurd dan toch ,maar even naar de d.a
mijn reu was nl behoorlijk ondervoed en had heel slecht te eten gehad
ik heb hem op de dag dat hij hier kwam zo op de c.b gezet .
hij had er maar 1 probleem mee,
en dat was dat hij niet snapte dat die bak lekkers voor hem was.


[/quote] Ja , ik durf het nog wel een keer te proberen over een paar weken ofzo. Kijk het nu nog even aan, de frequentie is in ieder geval al niet meer verontrustend.
Door Nelly
#268755
Hoe dat zit met het verschil tussen cb, bibi, en andere soorten kvv snap ik ook niet zo goed. Ik ben destijds begonnen met bibi, gewoon cold turkey overgezet. Geen vuiltje aan de lucht, zelfs niet bij Ashley, die dus echt gevoelige darmen heeft. Na een poosje wilde ik 's cb proberen; nou dat was geen goed idee. Angel vond het niet lekker en stond er een beetje mee te miepen, Ashley at het wel, maar moest vaak spugen of dun poepen en kreeg erge jeuk aan z'n voeten. Dus weer terug naar de bibi en binnen 'n week waren alle klachten weg. Dus nu houden we het maar op bibi met 2 x per week iets zelf gemaakt, en daar hebben ze dan weer geen last van. Andor doet het er ook prima op. En morgen mag het vrouwtje weer de deur uit om kopvleeslappen en penslappen te scoren; kippenekken zijn al binnen! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door