Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suze
#268812
[quote="Nelly"]
Hoe dat zit met het verschil tussen cb, bibi, en andere soorten kvv snap ik ook niet zo goed. Ik ben destijds begonnen met bibi, gewoon cold turkey overgezet. Geen vuiltje aan de lucht, zelfs niet bij Ashley, die dus echt gevoelige darmen heeft. Na een poosje wilde ik 's cb proberen; nou dat was geen goed idee. Angel vond het niet lekker en stond er een beetje mee te miepen, Ashley at het wel, maar moest vaak spugen of dun poepen en kreeg erge jeuk aan z'n voeten. Dus weer terug naar de bibi en binnen 'n week waren alle klachten weg. Dus nu houden we het maar op bibi met 2 x per week iets zelf gemaakt, en daar hebben ze dan weer geen last van. Andor doet het er ook prima op. En morgen mag het vrouwtje weer de deur uit om kopvleeslappen en penslappen te scoren; kippenekken zijn al binnen! ;D
[/quote] Ja , is vreemd. Ik heb nu het vetpercentage en die van eiwit enz. vergeleken met AHV en dat is nagenoeg hetzelfde maar dat zegt misschien niet alles. Ik ben benieuwd, over een paar weken probeer ik het nog eens. Nu weet ik eigenlijk nog niets want Suus is nu alweer 3 dagen terug op Duck maar nog steeds is haar ontlasting niet helemaal in orde.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268841
Ik heb hier nog nooit een probleem gehad met Carnibest en de ontlasting van de honden. Ze zijn ook gewoon van de één op de andere dag overgezet van Rodi op CB
Laatst gewijzigd door sylvia op do 24 feb 2005, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#268858
[quote="sylvia"]
dat is een stoppend middel
[/quote]

Ehh correctie, Okugest is geen stoppend middel. Het is een homeopathisch middel dat het lichaam aan zet tot genezing van diarree en misselijkheid. Het verbeterd de spijsvertering. Maar het stopt niet zoals bijv. kool (norit) dat doet. Ik vind het stoppen van diarree namelijk in veel gevallen ronduit onverstandig en soms zelfs gevaarlijk. Bijv. bij een bacteriele infectie moet je diarree niet stoppen. Want dan is diarree een reactie van het lichaam om de bacterieen te lozen. Okugest helpt daarbij, maar stopt dus niet.

Subtiel verschil misschien, maar toch belangrijk, denk ik.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 feb 2005, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268877
[quote="Lizzy"]
Ehh correctie, Okugest is geen stoppend middel. Het is een homeopathisch middel dat het lichaam aan zet tot genezing van diarree en misselijkheid. Het verbeterd de spijsvertering. Maar het stopt niet zoals bijv. kool (norit) dat doet. Ik vind het stoppen van diarree namelijk in veel gevallen ronduit onverstandig en soms zelfs gevaarlijk. Bijv. bij een bacteriele infectie moet je diarree niet stoppen. Want dan is diarree een reactie van het lichaam om de bacterieen te lozen. Okugest helpt daarbij, maar stopt dus niet.

Subtiel verschil misschien, maar toch belangrijk, denk ik.
[/quote]

Ja daar heb je zeker gelijk in, verkeerd gezegd van mij.
Door lellie
#268951
hallo,

las je berichtje ivm diaree.
trouwens even complimenteren, wat een scheet van een cocker(is ze met stamboom?)
ik heb me nog niet voorgesteld, zal ik toch ook nog even moeten doen haha.
maar heb ook 2 cockers(moeder en dochter) een 1 markiesje en een bassetpup.
maar even terug op je vraag.
ik gaf maanden duck en switchen ook over op cb, maar 2 van de 4 verdraagde ook cb niet.
dus na lang getobt te hebben, geef ik nu geen cb meer. ik geef gewoon weer duck(en inmiddels ben ik energique aan het proberen) dit lijkt goed te gaan.
tja iedere hond is natuurlijk anders en de 1 doet het goed op cb en de ander op duck en weer een ander....
dus ik weet niet of ik het nog zou proberen weer cb in jou geval, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
als ze het wel goed doet op duck dat is het duidelijk dat er toch iets is in cb waar ze moeite mee heeft.

gr mirella :)
Door Suze
#268959
[quote="Lizzy"]
Ehh correctie, Okugest is geen stoppend middel. Het is een homeopathisch middel dat het lichaam aan zet tot genezing van diarree en misselijkheid. Het verbeterd de spijsvertering. Maar het stopt niet zoals bijv. kool (norit) dat doet. Ik vind het stoppen van diarree namelijk in veel gevallen ronduit onverstandig en soms zelfs gevaarlijk. Bijv. bij een bacteriele infectie moet je diarree niet stoppen. Want dan is diarree een reactie van het lichaam om de bacterieen te lozen. Okugest helpt daarbij, maar stopt dus niet.

Subtiel verschil misschien, maar toch belangrijk, denk ik.
[/quote] Dank voor je reaktie Lizzy, is wel belangrijk. Stoppen is idd niet geheel ongevaarlijk als het om een infectie gaat!
Door Suze
#268960
[quote="lellie"]
hallo,

las je berichtje ivm diaree.
trouwens even complimenteren, wat een scheet van een cocker(is ze met stamboom?)
ik heb me nog niet voorgesteld, zal ik toch ook nog even moeten doen haha.
maar heb ook 2 cockers(moeder en dochter) een 1 markiesje en een bassetpup.
maar even terug op je vraag.
ik gaf maanden duck en switchen ook over op cb, maar 2 van de 4 verdraagde ook cb niet.
dus na lang getobt te hebben, geef ik nu geen cb meer. ik geef gewoon weer duck(en inmiddels ben ik energique aan het proberen) dit lijkt goed te gaan.
tja iedere hond is natuurlijk anders en de 1 doet het goed op cb en de ander op duck en weer een ander....
dus ik weet niet of ik het nog zou proberen weer cb in jou geval, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
als ze het wel goed doet op duck dat is het duidelijk dat er toch iets is in cb waar ze moeite mee heeft.

gr mirella :)
[/quote] Ja dat dacht ik eerst ook maar ik vind wel dat ze lang last houdt als het alleen van de Cb zou komen????
Maar goed, als ik het weer ga proberen dan echt beetje bij beetje mengen door de Duck. Voorlopig in ieder geval even rust wat dat betreft. ;) Bedankt voor je kompliment en ja Suus is met stamboom en ja ze is een scheet ;D ;D Ben benieuwd naar jouw foto?? Laat nog even horen of het goed blijft gaan met energique................
Door lellie
#268961
foto s, hmmm ben al blij als ik alles kan lezen en posten, ben niet zo goed in dit soort dingen haha.
maar ik heb wel een website, daar kun je me hondjes op bekijken.
moet de site wel weer bijwerken(vooral de konijnenafdelingen de bassetpup).
maar je kunt hier me cockers op vinden enz.
welke papa en mama heeft suus?
Door Suze
#269324
[quote="lellie"]
foto s, hmmm ben al blij als ik alles kan lezen en posten, ben niet zo goed in dit soort dingen haha.
maar ik heb wel een website, daar kun je me hondjes op bekijken.
moet de site wel weer bijwerken(vooral de konijnenafdelingen de bassetpup).
maar je kunt hier me cockers op vinden enz.
welke papa en mama heeft suus?


[/quote] Suus komt uit Limburg (Landgraaf), haar vader is Westerner Moon Away, haar moeders naam is me even ontschoten, we wachten nog steeds op haar papieren.... :P Leuke foto's van jouw honden, (sneller dan verwacht... dankzij Lupa ;D ;D ), wat een rijkdom!!! Welke vader en moeder bij de cockers??
Laatst gewijzigd door Suze op vr 25 feb 2005, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lellie
#269931
hoi,

westerner ken ik wel.
ben benieuwd naar de moeder, de fokker zegt me 123 niets, hoe oud is suus nou dan?

mijn oudste cocker is quinta(6 jr) heeft wat gezondheidsproblemen momenteel :'(
haar moeder is jaja van het loonse huis r.schimmel(van de kennel liljentals) en vader tripols past the rainbow zwartbont.
en de jongste is een dochter van quinta en haar vader is symbiosis star struck, maar alles is naar te lezen op mijn site ;)
staan ook een paar foto s op van de pups toen...niet de mooiste helaas, die had ik al ingelijst haha en kon ze er niet meer uithalen en weer nestjes terug erin krijgen ;D

vind vooral dat witte oor leuk bij suus en dat bonte(ben helemaal zot van bont).
dat witte oor vinden de ''show'' fokkers maar niks, want ze moeten een goed masker hebben, maar ik vind het toppie ;)

gr mirel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door