Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eelke
#2169538
Joep zijn ontlasting is heel droog. Omdat we aan het elimineren zijn, krijgt hij alleen eend. Dit krijgt hij in de vorm van kvv, van Tinlo. Daarnaast hebben we ook een tijdje kiezebrink mix gevoerd, maar daarvan dachten we te merken dat zijn ontlasting zo droog werd, kan natuurlijk van die mix, daar zit meer bot in waarschijnlijk. Deze hebben we dus al 1,5 week niet meer gegeven.
Naast de kvv krijgt hij ongeveer een keer per week een eendennek, en een keer per week een stuk karkas. Bij de karkas krijgt hij ook nog een stuk of 7 a 8 hartjes, is ongeveer 150 tot 200 gram hart, op 300 gram karkas.

Zijn ontlastig blijft erg droog, soms bijna poeder achtig. Waar kan dit nu vandaan komen? Van die ene eendennek, en dat ene stukje karkas per week?
Door nienk
#2169539
Er komt hier over Tinlo relatief vaak voor bij dat honden er moeilijk (te hard) van gaan poepen. eendenspiervlees is bijna niet (betaalbaar te krijgen), dus dat wordt lastig om er bij te gaan voeren. misschien kan je aan wat ander eendorgaan komen? en dan bij iedere maaltijd daar wat van mij geven. merk je verschil met de dagen dat hij de eendennek of karkas krijgt?
Door eelke
#2169548
Ja...duh, ben zo een beetje te gelijk met de kiezebrink met tinlo begonnen, want daarvoor was het carnibest...
ander eendenorgaan is ook wel aan te komen, zijn hartjes niet goed?
Ik merk weinig verschil eigenlijk, is bijna altijd hard. Hij heeft niet veel last met poepen, het gaat wel makkelijk, maar erg fijn lijkt het me ook weer niet. Zijn keutels lijken eigenlijk nog het meest op konijnenkeutels, kwa hardheid en droogheid.

Dan ga ik toch maar wat carnibest eend diabetes bestellen ook, van de week. Moet toch voor Gijs ook weer bestellen.
Door eelke
#2169549
[quote="eelke"]
Ja...duh, ben zo een beetje te gelijk met de kiezebrink met tinlo begonnen, want daarvoor was het carnibest... ik had niet gedacht dat het van de kvv zou kunnen zijn. ander eendenorgaan is ook wel aan te komen, zijn hartjes niet goed?
Ik merk weinig verschil eigenlijk, is bijna altijd hard. Hij heeft niet veel last met poepen, het gaat wel makkelijk, maar erg fijn lijkt het me ook weer niet. Zijn keutels lijken eigenlijk nog het meest op konijnenkeutels, kwa hardheid en droogheid.

Dan ga ik toch maar wat carnibest eend diabetes bestellen ook, van de week. Moet toch voor Gijs ook weer bestellen.
[/quote]
Door pallas
#2170212
Krijgt Joep nog geen groenten? Wat anders zou je daar wat meer van kunnen voeren.
Tja en anders lijkt me toch dat je meer eendevlees en eend orgaan erbij moet geven. Kennelijk zijn de verhoudingen voor Joep nog niet ideaal, anders zou hij niet van die gortdroge ontlasting hebben.
Door eelke
#2170224
Nee, Joep krijgt geen groente, dit ook ivm elimineren...
Meer orgaan dan dus, maar dan is hart niet goed? Want daar heb ik nog wat kilo's van liggen.

Probleem is dat ik dus elimineer met kvv, tinlo eend. En ik dus helemaal geen rekening heb gehouden dat dat niet optimaal zou werken. En ik nu een vriezer probleem heb, omdat ik steeds erg weinig kwijt kan. En ik nu eigenlijk ook al voor Gijs moet gaan bestellen omdat zijn eten bijna op is. Ik heb nog maar weinig kennis van Barf, dus nog totaal geen idee van orgaan etc.

Ik denk dus dat de tinlo dwars zit. Ik heb gisterenavond wat olijf olie over zijn eten gedaan, wellicht niet de meest ideale oplossing, maar hopelijk wordt het dan wel wat beter. Ik ben druk op zoek naar een vriezer erbij, want dit schiet niet op (volgens mij heb ik nu 180 liter voor onszelf, 1 golden en 1 newf...) met alleen kvv waar ze beiden van aten was dat prima te doen, ze kregen lotgering en smuldier, dat is goed stapelbaar, daar kan ik heel wat kilo's van kwijt in 1 lade. Maar nu liggen er 4 eenden karkassen een hele lade bezet te houden, dat schiet weinig op...
Door eelke
#2170229
Oh, verplaatst, sorry :) Ik had hem bij de barf gezet omdat ik bang was dat het aan de nekken en de karkas lag, maar nu staat ie beter op zijn plaats inderdaad.

Hopelijk gaat nu iedereen nog wel reageren op mijn orgaan-vraag :)
Door pallas
#2170654
Als je dan al moet kiezen voor iets meer orgaan dan zou ik idd voor hart kiezen.
Dat lijkt nog het meeste op spiervlees en is niet super laxerend. Hoeveel weken ga je dit geven? Een week of 6 is wel de max met een menu wat uitbalans is lijkt me.
Het zou fijn zijn als je hierna dan wat groente kan toevoegen (pompoen werkt regulerend) of een diersoort erbij kan pakken waar je makkelijker aan spiervlees kan komen (konijn misschien?)
Door eelke
#2170691
Joep krijgt dit inderdaad nu al 5 weken, ik zou volgende week een diersoort toe kunnen voegen, maar jammer genoeg heeft hij wat plekjes gekregen die wat rustiger moeten worden.
Daarna krijgt hij inderdaad konijn erbij, er komt 10 kg konijnenspiervlees mee, en 10 kg, karkas, en 10 kg longhart met het topic uit belgie. En er is ook kvv van konijn.
Door pallas
#2170772
[quote="eelke"]
Joep krijgt dit inderdaad nu al 5 weken, ik zou volgende week een diersoort toe kunnen voegen, maar jammer genoeg heeft hij wat plekjes gekregen die wat rustiger moeten worden.
Daarna krijgt hij inderdaad konijn erbij, er komt 10 kg konijnenspiervlees mee, en 10 kg, karkas, en 10 kg longhart met het topic uit belgie. En er is ook kvv van konijn.
[/quote]

Jammer dat hij nu weer wat plekjes heeft, maar mijn ervaring met elimineren is dat 6 weken soms gewowon nog tekort is voor een hond om echt helemaal schoon te worden. En bij twijfel dus nog iets langer wachten. ( ik had gemiddeld een week of 10 tussen de verschillende diersoorten in)
Groeten heb ik indertijd wel eerder geprobeerd en dat ging erg goed. Ook met de groeten kan je beginnen met iets wat ie nog nooit heeft gehad, bijv bataat of pompoen. ( ik voer het liefste biologische groenten en stoom ze heel kort)
Elimineren is goed naar je hond blijven kijken, dus kies je eigen pad, veel geduld  dan kom je er wel.
Door eelke
#2171679
Ja, daarom durf ik nog geen nieuwe diersoort toe te voegen. Dus een beetje olijfolie erbij, en wat extra hartjes.
Elimineren is inderdaad geduld hebben, daar ben ik wel achter... (Buiten dat is het niet handig dat de buren brood op het dak gooien voor de meeuwen, die dat weer in de tun laten vallen...etc)
Bedankt voor het meedenken! Het valt niet mee, zo een hond...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door