Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eelke
#2172219
Dan zal het de Tinlo inderdaad wel zijn... kan ik toch weer de kiezebrink mix gaan geven.  :) ga vandaag carnibest bestellen, en dan maar afwissellen.
Door Lil
#2172297
zowel tinlo als de kiezenbrink mix moet je wat betreft verhouding helaas aanvullen met spiervlees.

heel veel succes.
Door Tyra-Nikita
#2176458
Als je eend geeft moet je bedenken dat dat in ieder geval tamme eend is. Er zijn namelijk maar 2 slachterijen in Nederland, daar koopt  iedereen, dus Tinlo, Kiezebrink, Richard en Herby het eendenvlees in. Dus je koopt bij iedereen hetzelfde product. Eendenspiervlees kost minimaal 10 euro per kg., dus dat gaat het volgens mij ook niet worden.
Als je perse eend wilt blijven geven moet je dus eigenlijk wilde eend proberen, die hebben dan in ieder geval geen medicijnen of andere schadelijke stoffen toegediend gekregen.  Ik weet dat Richard binnenkort wilde eend heeft omdat hij al maanden geleden heeft gezegd in het jachtseizoen allerlei wilde diersoorten te krijgen, zoals wilde eend, wild konijn, wilde gans, wilde fazant etc. Volgens mij kun je voor een betere ontlasting ook eens zalmolie bijgeven.
;)
Door eelke
#2176653
Ik geef kvv he... En af en toe nekken, karkas en hart. Wilde eend lijkt me ook wel erg duur?
De olijfolie helpt wel voor zijn ontlasting, gelukkig. Zalmolie is ook een idee inderdaad, maar dat doet ook weer wat voor de huid, wat me met het elimineren weer niet handig lijkt :)
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2176880
Wat mij erg opvalt nu bij Bruut is dat hij echt scheeten gaan laten....pfffff niet normaal zoals die ruiken  :thumbdown:

iemand een idee hoe dit zou kunnen komen????

Hij eet nu kkv met af en toe een kippennek
Door nienk
#2177052
@eelke: ik denk dat je die visolie best kan geven tijdens het elimineren. ja het heeft positieve effecten op de vacht en huid. maar nou ook weer niet zo erg dat je een eventuele reactie niet op gaat merken. persoonlijk denk ik dat het minder belastend voor het systeem van de hond is als de olijfolie.

@Buuf58: die scheten, dat kan ontgiften zijn. hoort erbij, gaat vanzelf over en is juist een goed teken! je hond is dan namelijk de ongebouwde vieze stoffen uit zijn eerdere eten uit zijn lijf aan het werken, hele goed zaak. aangezien hij nog zo jong is en dus maar kort ander eten heeft gehad, zou het niet al te lang moeten duren. is zijn ontlasting e.d. verder in orde?
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2177066
@Buuf58: die scheten, dat kan ontgiften zijn. hoort erbij, gaat vanzelf over en is juist een goed teken! je hond is dan namelijk de ongebouwde vieze stoffen uit zijn eerdere eten uit zijn lijf aan het werken, hele goed zaak. aangezien hij nog zo jong is en dus maar kort ander eten heeft gehad, zou het niet al te lang moeten duren. is zijn ontlasting e.d. verder in orde?
[/quote]

Nienk wat ben je toch een  :angel2: met je snelle en verhelderende antwoorden....daar had ik zelf helemaal niet meer aangedacht.

zijn ontlasting is keurig, mooie "drollen" normale kleur en structuur. Ik ga me nergens zorgen over maken en lekker doorgaan met kkv  ;)
Door Monoxxide
#2177084
Je kan misschien nu en dan eendenvlees (lobsnit) erbij geven?
Had dit vorige keer besteld bij lupa (wist niet wat dit was), zag mij er erg mooi vlees uit dus was nieuwschierig wat het nu juist was van een eend.
Blijkt een stukje van de maag te zijn, dan is het toch niet altijd hart of het dure spiervlees.
Weet wel niet of dit gaat ivm eliminatie, is toch een maag er daar kan wel eens iets in blijven zitten?
Laatst gewijzigd door Monoxxide op za 26 nov 2011, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martha67
#2185885
Als ik 'gekke dingen' bij mijn dieren zie, geef ik ze een kuurtje Vitachlorofyl en meet ze even door. Als ik het zelf niet kan vinden, laat ik dat door een vriendin van mij doen, die natuurgeneeskundig therapeute is (die begint doorgaans ook met Vitachlorofyl). Daarmee kan je de kern gericht aanpakken en hoef je niet moeilijk te gaan zitten doen met het geven van 1 soort voer (en dan nog wel zo'n duur voer).

Je kunt het trouwens ook voor jezelf als reinigingskuurtje doen - ook goed voor na de feestdagen  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door