Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke
#262576
Mijn Leonberger is/was gevoelig op zijn darmen. In zijn 1e 1,5 jaar heeft hij drie keer een dikkedarm ontsteking gehad. Hij is bij Dier&Zorg zelfs voor zijn leven uitgesloten voor maag en darm problemen.

Sinds hij vers krijgt (80% en ik wil naar 100%) heeft hij geen dikkedarm ontsteking meer gehad.
Dat zegt mij toch wel genoeg.
Laten ze hem bij Dier&Zorg maar lekker uitsluiten. Hij is er zeer waarschijnlijk toch vanaf :P
Laatst gewijzigd door Ineke op wo 16 feb 2005, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#262594
Hoi Rocky,

Ik zie net dat je in Belgie woont, dus let maar niet op wat ik hiervoor heb gezegd.
Door rocky
#262606
ja ik woon inderdaad in belgie
hoe zit het eigelijk als ik bijvoorbeeld met rocky naar nederland ga voor een bezoekje aan iemand ofzo?
Door Peet
#262617
Ik weet het niet zeker, maar ik zou je hond voor de zekerheid niet los laten lopen en misschien een muilkorf bij je hebben... ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262619
[quote="rocky"]
ja ik woon inderdaad in belgie
hoe zit het eigelijk als ik bijvoorbeeld met rocky naar nederland ga voor een bezoekje aan iemand ofzo?
[/quote]

Ik heb geen idee, ze zijn hier gewoon verboden, dus ik zou dat wel even heel goed navragen.
Door Laura2004
#262668
[quote="rocky"]
ja ik woon inderdaad in belgie
hoe zit het eigelijk als ik bijvoorbeeld met rocky naar nederland ga voor een bezoekje aan iemand ofzo?
[/quote]
Dat weet ik niet precies. Maar ik zou het risico niet nemen.
Gebruikersavatar
Door Binno
#262686
Onze oudste hond heeft tien jaar lang op brokken gestaan :-[ en evenlang chronische darmproblemen gehad. :-\ Sinds we overgeschakeld zijn op kompleet versvlees heeft hij er geen last meer van gehad, hij is nu 12 jaar. Buitengooien die brokken dus, heel veel kans dat je hond hiermee helemaal opknapt! Succes! ;)
Laatst gewijzigd door Binno op wo 16 feb 2005, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#262941
daar moet je idd wel goed allert op zijn
dat hij nooit verzijld raakt in een gevecht , want dan is hij helaas meteen de pineut .
succes met het veranderen van voer
en mochten mensen je gaan vertellen dat honden daar gevaarlijk van worden ?
bullshit hoor
Mijn honden zijn er ook niet gevaarlijk op geworden .
Laatst gewijzigd door diana op vr 18 feb 2005, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rob
#263493
nou ...gevaarlijk worden ze er niet van ....die van mij lusten niet eens hond....

Linda
Door nuttah
#263982
[quote="rocky"]
ja ik woon inderdaad in belgie
hoe zit het eigelijk als ik bijvoorbeeld met rocky naar nederland ga voor een bezoekje aan iemand ofzo?
[/quote]

Hoi Rocky,
Tijdens een bezoekje aan Nederland met je hond geldt de nederlandse wetgeving en dus is de RAD, in de volksmond Pitbullwet op jou hond dan van toepassing. In sommige steden wordt tegenwoordig zeer streng gecontroleerd. Een muilkorf zal bij staande houding geen verzachtende omstandigheden geven. Je hond kan inbeslag genomen worden en wordt zonder pardon geeuthanaseerd, al is deze nog zo sociaal, regels zijn regels en recht is niet altijd "recht" :-X

Ingrid
Laatst gewijzigd door nuttah op vr 18 feb 2005, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#264544
nou op zijn minst zeer krom >:(
vind ik .
sorry hoor ,
maar idd deze discussie is al eens ooit geweest
en ik geloof niet in "" gevaarlijke"" rassen
Wel in bazen die honden ""waarbij dat snel lukt "" hartstikke vals maken!
Ik denk dat je een hond zoals ik heb sneller vals hebt dan goed opgevoed.
Laatst gewijzigd door diana op vr 18 feb 2005, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nuttah
#265114
[quote="diana"]

en ik geloof niet in "" gevaarlijke"" rassen
Wel in bazen die honden ""waarbij dat snel lukt "" hartstikke vals maken!
Ik denk dat je een hond zoals ik heb sneller vals hebt dan goed opgevoed.


[/quote]

Jeps dat is zo en voor die bazen is deze wet in het leven geroepen, een volslagen nutteloze wet overigens, als zoals nu de overheid alleen de symptomen aanpakt en niet de mallafide fokkers die nog steeds stamboomloze honden de wereld opzetten.

Ingrid
Door Laura2004
#265140
[quote="nuttah"]
Jeps dat is zo en voor die bazen is deze wet in het leven geroepen, een volslagen nutteloze wet overigens, als zoals nu de overheid alleen de symptomen aanpakt en niet de mallafide fokkers die nog steeds stamboomloze honden de wereld opzetten.

Ingrid
[/quote]

Want een mooie staffies. Ik heb er binnenkort ook eentje als het goed is. Wel een herplaatsertje (ik wilde eerst een puppy, maar ik neem toch maar een herplaatser).
Het is echt een verschrikkelijke wet en het ergste zijn inderdaad die fokkers die dat soort honden blijven fokken en niet aan de nieuwe eigenaar vertellen wat er kan gebeuren. Bij een vriendin van mij hebben ze haar hond ook zonder pardon afgemaakt (was een kruising bordeaux dog uit het asiel) Ze heeft een rechtzaak aangespannnen om in ieder geval afscheid te mogen nemen maar zelfs dat mocht niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door