Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#267005
[quote="CaSanGio"]
Je moet nooit op de verpakking kijken, dat klopt nooit, want dat is 1 gewicht voor alle honden en dat bestaat niet want iedere hond is anders in zijn behoeftes. Het beste is met je ogen voeren. Is ie te dik dan verminderen, is te mager dan vermeerderen.
Trouwens ik heb ooki nog altijd het idee dat ze het maximale gewicht er op zetten, om zo meer voer te verkopen. ;D ;D ;D ;D ;D Het is bij die producenten het geld dat telt, niet het dier
[/quote]

Ja vandaar dat ze erook allemaal bijvermelden dat het om richtlijnen gaat. ::) Je kunt er ook opzetten dat ze maar heel weinig ervan nodig hebben, denk dat dat op papier nog lekkerder verkoopt aangezien men bij kostprijsberekening altijd uitgaat van de aanbevolen hoeveelheden. ::)

Maar troost je, voor veel honden kloppen die aanbevolen hoeveelheden wel en voor ook veel honden is het te weinig of te veel. Helemaal niet op de verpakking kijken lijkt me ook niet handig, met andere ogen kijken wel.
Door EvitaP
#267245
[quote="sylvia"]
Als zijn schildklier te traag werkt dan wordt hij dus dik terwijl hij feitelijk veel minder eet dan dat hij feitelijk nodig heeft, door de tabletten daat zijn schildkier weer op een normaal tempo werken en werkt zijn spijsvertering ook weer gewoon en gaat hij zijn normale bouw weer krijgen.
Vaak hoort bij een te traag werkende schildklier deze symptomen; dikworden met een minimum aan eten, stijf van beweging, kouwelijk en in gevorderd stadium een zwart verkleurende buik het lijkt alsof de buik vol met meeeters zit.

Bij een versnelde schildklier werking (komt minder vaak voor) zijn ze mager ongeacht de hoeveelheden die ze eten, en zijn heel erg hyper met bewegen.
[/quote]

Ik denk deze symptonen te herkennen bij een van mijn eigen honden. Ik heb al eerder hier aan gedacht, er zijn alleen nooit echt grote problemen van gekomen.
In zal de situatie even omschrijven.
Het gaat om een teefje van inmiddels 10 jaar een kruising lab/duitse staande (bouw heeft meer weg van een duitse staande), we hebben haar uit het asiel gehaald toen ze 6,5 jr was. Ik heb altijd al moeite gehad haar op gewicht te houden. Ze heeft altijd vrij veel eten nodig gehad, ze was en is vrij snel te mager. Ze deed in het begin ook moeilijk met eten, maar dat bleek een gedrags probleem te zijn kwamen we snel achter. In elk geval ze is toen ze 7 a 8 jr was gecastreerd en het schijnt dat honden dan eerder dikker worden. Ik merkte er in elk geval niks van. Ondanks dat ze nu goed op gewicht is, is ze nog steeds moeilijk 'dik' te krijgen. Het is één keer gelukt, toen was ze voor het eerst aan de dikke kant. Maar toen kreeg ze ook echt veeeeel eten.
Cindy heeft ook altijd zwarte spikkels op haar buik, sommige kan ik er gewoon afvegen. Ik dacht/denk altijd dat het gewoon vuil was. De spikkels die jij bedoelt, kan je die eraf vegen of pielen?
Voor de rest is ze heel actief voor een 10 jarige, ze heeft geen enkel probleem om 10-15 km naast de fiets te lopen zonder dat haar conditie redelijk is opgebouwd. Tot voor kort (toch ouderdom) kon ze een tijd lang met 17 km/h naast de fiest draven. Best hard!
Daarnaast heeft ze thuis de neiging om bepaalde mensen in huis achterna te lopen (de gene die het meest thuis zijn). Mij irriteert ze daar niet mee, maar m'n moeder (en tante bij wie ze 3 weken logeerde) wél.
Een beetje zenuwachtig is ze wel.

Ik heb dus het idee dat die castratie het mager worden compenseert. Maar ik kan er net zo goed helemaal naast zitten, dat zou mooi zijn.
Dus wat denken jullie?
Hoeveel kost zo'n (bloed)test eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#267712
[quote="prissie"]
Ik vond hem nog vrij prijzig, hij was bij ons ongeveer 40 euro, alleen de T4 test, maar dat is het wel waard ;)
[/quote]
Ja ik vind dat dus meevallen een beetje bloedtest kost tegenwoordig gewoon 80 euro als ze em op moeten sturen.
Door marcel
#272854
misschien zit ik er naast want ik ben hier net pas nieuw maar ik hoorde in de dierenwinkel de mevrouw het advies geven dat je bij schildklierproblemen duck pangreas moest geven. Hier had ze bij haar eigen hond heel veel succes mee.
Door Lizzy
#272866
[quote="dog"]
misschien zit ik er naast want ik ben hier net pas nieuw maar ik hoorde in de dierenwinkel de mevrouw het advies geven dat je bij schildklierproblemen duck pangreas moest geven. Hier had ze bij haar eigen hond heel veel succes mee.
[/quote]

Ik denk dat Duck Pancreas vooral helpt bij alvleesklierproblemen en niet zozeer bij schildklier problemen. Wel opvallend dat schildklierproblemen steeds vaker voor komt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door