Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door @nouk
#2123400
Nou, toch maar eens even navragen, want ik twijfel een beetje.

Yoshi heeft vaak een beetje -voor mij- rare ontlasting. Niet één geheel, maar meerdere langwerpige keutels, Soms 6 grotere, soms meer kleinere. Soms los van elkaar, soms op elkaar vast geplakt, dus niet achterelkaar eruit gekomen, maar tegelijkertijd. Ja, het is een beetje raar onderwerp, maar ik wil het toch weten. Het is ook vaak zwart. En hard dus. Ik kan er wel in knijpen, maar zou ik het tegen het raam gooien (om maar eens wat te noemen  ::)) dan zou je zeker een knal horen.

Nu heb ik gelezen dat de zwarte kleur kan komen door een bloeding voorin het spijsverteringssysteem, maar omdat hij gewoon levendig en speels en gek is als altijd, is dat het mi niet. Dan kan het dus ook pens zijn. Maar van pens krijgen ze toch juist dunnere poep? Juist die combinatie van harde èn zwarte ontlasting vind ik raar.

Hij eet Carnibest, ongeveer 3 kippennekken in de week,  1 keer in de week een ei, in de Kong krijgt hij Griekse Yoghurt, of tonijn uit blik met smeerkaas of Acana Pacifica brokjes gemengd met Kongvulsel. Hij krijgt bullepees en gedroogde long en gedroogde lamspens.

Moet ik hem misschien wat meer spiervlees erbij geven?

ps: ik zie dat ik dit bericht niet goed geplaatst heb, sorry!
Laatst gewijzigd door @nouk op zo 02 okt 2011, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2123440
Op Carnibest Natuur hadden ze hier ook 'zwarte' ontlasting, dus het komt mij niet vreemd of onbekend over, maar is al wel enkele jaren geleden.
Is er iets verandert aan zijn ontlasting? Of is het altijd zo geweest op Carnibest (en hoe lang eet hij dat)?
Door tt-tjes
#2123446
Hier hebben ze bij haas donkere keutels, bij lam veel lichter. Het ligt er aan wat ze gegeten hebben. En de keutels zijn eigenlijk nooit hetzelfde. De ene keer een soort kogeltjes, de andere keer wat langwerpiger. Ik zou me er niet zo druk over maken.
Door M@rina
#2123661
Hier ook allerlei kleuren en substanties afhankelijk van wat er van voren naar binnen gegaan is.

Soms heeft 1 drol 2 kleuren :D

Als het ineens anders is dan normaal, dan zou ik me zorgen maken, maar als het altijd dezelfde donkere harde drollen zijn, prima, lijkt mij
Door nienk
#2123803
klinkt mij als hele normale versdrolletjes, maar als het ineens veranderd is dan is er wellicht wel iets aan de hand. poept ze altijd zo, of is het wisselend?
Door @nouk
#2123942
Sinds hij goed en wel op de Carnibest is ingesteld, hij krijgt het nu sinds 2 maanden. Eerst was het natuurlijk nog wisselend, het is nu meestal eigenlijk zo, maar heel soms iets zachter en ietsje lichter, meer bruin dan zwart en dan dus gewoon één worst, zal 'k maar zeggen. Het is ook een tijdje grijsachtig zwart geweest. Maar meestal dus een drol bestaande uit meerdere drolletjes op elkaar geplakt. Ik snap gewoon niet hoe dat kan, heb nog even gedacht dat hij misschien 2 uitgangen had  ::).

Ik heb niet het idee dat hij moeite heeft met poepen, maar wil ook niet dat hij dat gaat krijgen. Vandaar mijn vraag of ik misschien iets meer ander vlees erbij zou moeten doen? Ik wil misschien eens wat meer gaan mengen, Carnibest, Smuldier en Rodi (die 3 zijn voor mij makkelijk te krijgen).  Of is dat niet verstandig?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door