Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimi
#2117795
Hoi!

Na hoeveel tijd merkten jullie positieve veranderingen aan uw hond na het overschakelen van brok naar vers vlees? Kan het ook zijn dat er GEEN verschillen zijn, of is dit uitzonderljik? Ik geef bijvoorbeeld DLG brok, en daar ziet mijn hond er goed mee uit. Ik vraag mij af of hij er echt nog beter kan uitzien...:-)
Rond 7 oktober krijg ik mijn eerste bestelling Kiezebrink... Ik ben alvast benieuwd!! :-)
Door nienk
#2117823
het zijn niet altijd verschillen in uiterlijk, maar ook in gedrag, ontlasting, weerstand, stemming, etc. ik ben er zelf van overtuigd dat iedere hond het beter doet op een mooi vers menu (of dat nou een goede, afwisselende KVV is of BARF).

hou er rekening mee dat je hond eerst kan/zal gaan ontgiften.
Door Parelridder
#2117824
Mijn honden zijn niet verandert qua vacht of bespiering. Korte tijd leek Merels vacht te gaan veranderen, maar die werd gewoon een beetje droger, dus ging wat meer uit staan. Da's echter ook weer over gegaan, lijkt gevolg geweest te zijn van het overschakelen. Je kunt dus niet aan ze zien dat ze nu andere voeding krijgen dan eerder. Zelfs de hoeveelheid ontlasting is niet verandert (was al niet veel), maar dat is wel zeer ongebruikelijk volgens mij. Wat wel duidelijk anders is, is de geur van hun ontlasting (die neem ik nu niet meer waar) en het is nog compacter dan toen ze (part time) brok aten. Ook is het ritme bij Merel de eerste weken verandert, die moest ineens héél vroeg in de ochtend en keutelde verschillende keren per dag. Na een aantal weken is dat weer als vanouds geworden, was dus ook een kwestie van wennen/aanpassen.
Maar ik had vooraf geen klachten: ze zagen er prima uit, hadden geen huidklachten of zo, etc. Voor mij was reden om over te stappen dat ze met meer plezier aten. En hetgeen ik nu in hun bakje zie qua voeding geeft me (maar dat merkte ik natuurlijk pas toen ik was overgestapt op vers) een heel ander gevoel. Uberhaupt 'gevoel', want dat had ik nooit bij brokjes. En nu denk ik "Dat ziet er mooi uit!" en heb een heel tevreden geveol als ik denk aan wat ik ze voorschotel. Ik kan me nu ook enorm verheugen op hun maaltijd, het bedenken van wat ik ze ga geven, de lol om hun reactie, de gruwelijke nieuwsgierigheid van Maartje elke maaltijd opnieuw "Wat heb ik in m'n bakie??" terwijl ze zit te wachten op het 'startsignaal'.
Maar goed, terug jouw vraag of het mogelijk is dat je aan de buitenkant van je hondje gen verschil gaat zien n.a.v. verandering van voeding: ja, dat kan.

Veel plezier!!
Door fransbulletje
#2117912
De vachten zijn veel zachter geworden, glanzen mooier en ze verharen veel minder.
Gebitten blijven veel schoner en ze vinden het veel lekkerder.
Dierenartskosten zijn echt minder, geen oorontstekingen meer, huidklachten plekjes/ontstekingen.
Ze zijn actiever en zitten veel beter in hun vel.
Kortom ik zie echt verschil en hier komen brokken de deur niet meer in.
Door Marlies
#2117992
Kaya zag er op brokken (bij de vorige eigenaar) ook al heel erg goed uit. Ze glansde, was erg mooi bespierd, gebit was redelijk.

Ik heb haar toen ze hierkwam direct overgezet op vers, en ondanks dat we nog wat problemen hebben om de goede balans met haar te vinden ziet ze er nu al een stuk beter uit!

Haar conditie is enorm verbeterd, haar vacht is veel zachter geworden en heeft een diepere glans gekregen, haar tanden zijn nu perfect, haar bespiering is nog beter geworden (meer in balans en op de juiste plek). Ontlasting is soms nog wat te zacht, maar nu al een stuk minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door